Retail
Ζήτηση για σαμπάνιες πολυτελείας σε Μύκονο και ιταλική ριβιέρα
Περιορίζονται οι πωλήσεις αφρώδους οίνου στο σπίτι
Ζήτηση για σαμπάνιες πολυτελείας σε Μύκονο και ιταλική ριβιέρα
Η ζήτηση για τα εμπορικά σήματα σαμπάνιας της LVMH μειώνεται φέτος μετά την έκρηξη που ακολούθησε τα lockdown για την Covid-19, σύμφωνα με κορυφαίο στέλεχος του ομίλου πολυτελείας.

Υπήρχε μια «γενική αίσθηση ευχαρίστησης εκδίκησης», το 2021 και το 2022 αφού οι καταναλωτές έμειναν στο σπίτι, δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος της Moët Hennessy, Philippe Schaus. Το τμήμα ποτών και κρασιών που επιβλέπει, δημιούργησε περίπου το 7,5% των εσόδων του πρώτου εξαμήνου στη μητρική εταιρεία LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE.

«Το 2023 είναι λίγο πιο περίπλοκο, γιατί αυτή η επίδραση της Covid εξασθενεί και υπάρχει πολύς πληθωρισμός σε όλες τις χώρες», είπε ο Schaus. «Βλέπουμε λοιπόν ότι επιστρέφουμε στην κανονικότητα».

Ο Schaus επεσήμανε την πτώση της κατανάλωσης σαμπάνιας στο σπίτι. Αλλά άλλες αγορές καλά κρατούν.

Στη Μύκονο

«Έχουμε δει αυτό το καλοκαίρι ότι δεν υπήρξε μείωση της ζήτησης για υψηλής ποιότητας σαμπάνια» σε παραλίες και νυχτερινά κέντρα στο ελληνικό νησί της Μυκόνου και στην ιταλική Ριβιέρα, καθώς και σε κορυφαία εστιατόρια στο Παρίσι, είπε ο Schaus. Όπως γράφει το Bloomberg, τα brands του τμήματος περιλαμβάνουν το Dom Pérignon, του οποίου το μπουκάλι Plénitude 2 vintage 2004 κοστίζει 495 ευρώστη Γαλλία.

Οι πωλήσεις βιολογικών προϊόντων στη μονάδα ποτών μειώθηκαν κατά 3% το πρώτο εξάμηνο, πληγωμένες από την επιβράδυνση της κατανάλωσης κονιάκ στις ΗΠΑ.

Το τμήμα κρασιών και οινοπνευματωδών ποτών της LVMH επεκτείνεται σημαντικά, με συμφωνίες που περιλαμβάνουν μια επένδυση στην ακριβή ετικέτα σαμπάνιας Armand de Brignac. Νωρίτερα φέτος, η LVMH αγόρασε το πλειοψηφικό μερίδιο της εταιρείας ροζέ κρασιού Château Minuty.

Ο Schaus είπε ότι η LVMH δεν εξετάζει την αγορά περισσότερων εμπορικών σημάτων αλκοόλ, περιγράφοντας το χαρτοφυλάκιό της ως ισχυρό. Αλλά το στέλεχος αναμένει περισσότερη ενοποίηση στην περιοχή της Καμπανίας.

«Υπάρχουν περίπου 300 μεζονέτες σαμπάνιας, οπότε μπορώ να φανταστώ ότι θα υπάρξουν συγχωνεύσεις, σίγουρα, γιατί 300 είναι πολλά», είπε.

Η άνοδος της θερμοκρασίας έχει κάνει τις αποδόσεις πιο ασταθείς, αλλά η βιομηχανία ήταν πολυμήχανη και έχει προσαρμοστεί στην κλιματική αλλαγή τους τελευταίους αιώνες, είπε ο Schaus. «Η σαμπάνια θα συνεχίσει να εξελίσσεται. Αλλά σας υπόσχομαι, σε 100 χρόνια, οι άνθρωποι θα εξακολουθούν να κάνουν Dom Pérignon και Moët & Chandon».

Η LVMH είναι ο μεγαλύτερος κατασκευαστής σαμπάνιας αφού κατέχει επίσης τις ετικέτες Krug, Ruinart, Veuve Clicquot και Mercier.

Η Comité Champagne, ο βιομηχανικός εμπορικός όμιλος, τον Ιούλιο δήλωσε ότι αναμένει από τους παραγωγούς της να αποστείλουν 314 εκατομμύρια μπουκάλια φέτος, μειωμένα κατά 3,7% από πέρυσι.

Πηγή: ΟΤ.gr