Ειδικότερα, το 2022, το 65,7% των ατόμων μεταξύ 16 και 74 ετών στην Κύπρο (51,9% στην ΕΕ) χρησιμοποιούσαν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο, ποσοστό που ήταν 17,6 ποσοστιαίες μονάδες υψηλότερο από ότι το 2020 όταν βρισκόταν στο 48,1%.
Η χρήση των «έξυπνων ενδυμάτων» ή έξυπνων συσκευών που φοριούνται (smart wearables) σημείωσε επίσης μεγάλη άνοδο στην Κύπρο, με 23,5% στην Κύπρο (25,8% στην ΕΕ) να χρησιμοποιούν έξυπνα ρολόγια (smartwatches), βραχιόλια γυμναστικής (fitness bands), συνδεδεμένα γυαλιά ή ακουστικά (connected goggles or headsets), συσκευές παρακολούθησης ασφάλειας (safety trackers), συνδεδεμένα ρούχα ή παπούτσια και άλλα συνδεδεμένα στο διαδίκτυο αξεσουάρ.
Σε σχέση με το 2020, καταγράφηκε αύξηση κατά 15 πμ (από 8,6% το 2020), ενώ σε επίπεδο ΕΕ καταγράφηκε αύξηση κατά 9 πμ (από 17,1%).
Οι κονσόλες παιχνιδιών με σύνδεση στο διαδίκτυο ήταν επίσης δημοφιλείς το 2022, καθώς το 11,3% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών στην Κύπρο και το 20,1% στην ΕΕ τις χρησιμοποιούσε.
Οι «εικονικοί βοηθοί» (virtual assistants) μέσω έξυπνων ηχείων ή εφαρμογών χρησιμοποιήθηκαν από το 5,4% των ατόμων της ίδιας ηλικιακής ομάδας (13,4%) στην ΕΕ, ενώ το 7,0% στην Κύπρο (10,1% στην ΕΕ) χρησιμοποίησε συνδεδεμένες στο διαδίκτυο λύσεις για τη διαχείριση της ενέργειας, όπως συνδεδεμένους θερμοστάτες, μετρητές κοινής ωφέλειας, φώτα ή πρίζες.
Μεταξύ των κρατών μελών της ΕΕ, η χρήση τηλεόρασης συνδεδεμένης στο διαδίκτυο ήταν ιδιαίτερα υψηλή στη Μάλτα (78%), ενώ ακολουθούσαν η Ισπανία (69%), η Σουηδία και η Ιρλανδία (68% και στις δύο) και η Κύπρος (66%).
Από την άλλη, η Βουλγαρία (30%), η Κροατία (35%), η Πολωνία (38%), η Ελλάδα (39%) και η Ρουμανία (40%) ήταν οι χώρες της ΕΕ με τα χαμηλότερα ποσοστά ατόμων που χρησιμοποιούσαν τηλεόραση συνδεδεμένη στο διαδίκτυο.
Παρά τη μεγάλη αύξηση της χρήσης συσκευών συνδεδεμένων στο διαδίκτυο μεταξύ του 2020 και του 2022, ένας σημαντικός αριθμός ατόμων στην ΕΕ δήλωνε, απαντώντας σε σχετικές έρευνες, ότι δεν χρησιμοποίησε τέτοιες συσκευές το 2022.
Το 41% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών που δεν είχαν χρησιμοποιήσει ποτέ συσκευές συνδεδεμένες στο διαδίκτυο ανέφεραν ως κύριο λόγο το ότι δεν υπήρχε σχετική ανάγκη. Το ποσοστό αυτό μειώθηκε κατά 2 πμ σε σχέση με το 2020.
Ο επόμενος συνηθέστερος λόγος για τη μη χρήση ήταν το σχετικό κόστος. Συνολικά, το 10% των ατόμων ηλικίας 16-74 ετών θεώρησε το κόστος ως πολύ υψηλό. Το σχετικό ποσοστό το 2020 ήταν 11%.
Το επόμενο μεγαλύτερο μερίδιο ήταν αυτό των ατόμων που είχαν ανησυχίες για θέματα ιδιωτικότητας και προστασίας προσωπικών δεδομένων (8%), μειωμένο από 11% το 2020.
Στην Κύπρο ο κύριος λόγος μη χρήσης τέτοιων προϊόντων ήταν η μη αναγκαιότητα για αυτό (44% σε σχέση με 53% το 2020), ενώ ακολουθούσαν το κόστος (20% από 37% το 2020) και οι ανησυχίες για την ιδιωτικότητα (12% από 20% το 2020).
Πηγή: ΚΥΠΕ