Τα στοιχεία πιθανότατα θα εντείνουν τις εκκλήσεις προς τις κινέζικες αρχές να πράξουν περισσότερα για να αναζωογονήσουν την ανάπτυξη της χώρας, τη στιγμή που έχουν καθορίσει μια σειρά μέτρων τόνωσης της οικονομίας τις τελευταίες εβδομάδες με επίκεντρο τους καταναλωτές και τον προβληματικό τομέα των ακινήτων.
Οι πωλήσεις κινεζικών προϊόντων στις ξένες αγορές μειώθηκαν κατά 14,5%, σε ετήσια βάση, τον περασμένο μήνα, καταγράφοντας την τρίτη συνεχόμενη μείωση, σύμφωνα με την τελωνειακή αρχή.
Η μείωση ήταν μεγαλύτερη από το αναμενόμενο και πιο μεγάλη από την μείωση κατά 17,2% το δίμηνο Ιανουαρίου – Φεβρουαρίου του 2020, όταν η οικονομία βρισκόταν σε στασιμότητα τις πρώτες εβδομάδες της πανδημίας Covid-19. Εκτός από μια πρόσκαιρη ανάκαμψη τους μήνες Μάρτιο και Απρίλιο, οι εξαγωγές βρίσκονται σε συνεχή μείωση από τον Οκτώβριο.
Η απειλή της ύφεσης στις Ηνωμένες Πολιτείες και την Ευρώπη, σε συνδυασμό με τον υψηλό πληθωρισμό, συνέβαλε στην αποδυνάμωση της διεθνούς ζήτησης για κινεζικά προϊόντα στους τελευταίους μήνες. Οι εξαγωγές είχαν μειωθεί κατά 12,4%, σε ετήσια βάση, τον Ιούνιο.
Οι αποστολές προϊόντων προς την ΕΕ στους πρώτους επτά μήνες του έτους ανήλθαν σε 2,08 τρισεκατομμύρια γιουάν (288,9 δισεκατομμύρια δολάρια), μειωμένες κατά 2,6%, ανακοίνωσε την Τρίτη η τελωνειακή αρχή της Κίνας σε μια χωριστή δήλωση της.
Οι εισαγωγές συρρικνώθηκαν κατά 12,4%, σημειώνοντας για ένατο συνεχόμενο μήνα συρρίκνωση και παρουσιάζοντας επιπλέον στοιχεία ότι η εγχώρια ζήτηση έχει πλέον καταρρεύσει.
Τα στοιχεία για το εμπόριο αποτελούν την πιο πρόσφατη ένδειξη ότι είναι αδύναμη η ανάκαμψη της Κίνας μετά την Covid περίοδο. Η κινέζικη οικονομία αναπτύχθηκε μόλις 0,8%, σε τριμηνιαία βάση, την περίοδο Απριλίου - Ιουνίου, ενώ η ανεργία των νέων εκτινάχθηκε στο ρεκόρ του 20%.
Πηγή: ΚΥΠΕ