Οι ελλείψεις προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας έχουν προκαλέσει καθυστερήσεις πτήσεων στην Ευρώπη φέτος το καλοκαίρι και ανάγκασαν αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες να περικόψουν πτήσεις, πυροδοτώντας αλληλοκατηγορίες και από τις δύο πλευρές του Ατλαντικού.
Οι ελλείψεις, σε συνδυασμό με το κλείσιμο του εναέριου χώρου στην Ευρώπη, προκάλεσαν αύξηση 37% στις καθυστερήσεις πτήσεων στην ήπειρο τον περασμένο χρόνο, σύμφωνα με τον υπηρεσίαεναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol.
Τα ζητήματα προσωπικού ελέγχου εναέριας κυκλοφορίας και χωρητικότητας ευθύνονται για περίπου τις μισές καθυστερήσεις τον Ιούλιο, κατά την περίοδο αιχμής του ταξιδιού, πρόσθεσε ο Eurocontrol.
Πέραν του Ατλαντικού, η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Αεροπορίας των ΗΠΑ ζήτησε από τις αεροπορικές εταιρείες τον Μάρτιο να περιορίσουν τις πτήσεις στον πολυσύχναστο εναέριο χώρο της Νέας Υόρκης λόγω ελλείψεων προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας, ενώ ο διευθύνων σύμβουλος της United Airlines, Σκοτ Κέρμπι, επέκρινε τον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας για διαταραχή στον κόμβο της αεροπορικής εταιρείας στη Νέα Υόρκη.
Μια έκθεση τον Ιούνιο διαπίστωσε εκτεταμένες ελλείψεις προσωπικού, με τους ελεγκτές σε ορισμένες εγκαταστάσεις να εργάζονται υποχρεωτικά υπερωρίες και έξι ημέρες εβδομάδες για να διαχειριστούν το πρόβλημα
Τα προβλήματα έχουν απειλήσει να πλήξουν την ανάκαμψη της αεροπορικής βιομηχανίας από την πανδημία Covid-19. Αεροπορικές εταιρείες, συμπεριλαμβανομένης της ιδιοκτήτριας της British Airways, IAG και της Air France-KLM, ανέφεραν πρόσφατα αυξημένα κέρδη λόγω των υψηλών τιμών των εισιτηρίων και της τεράστιας ζήτησης για υπερατλαντικά ταξίδια.
Ωστόσο, οι ελλείψεις προσωπικού στον έλεγχο εναέριας κυκλοφορίας κοστίζουν στις αεροπορικές εταιρείες εκατομμύρια σε διαφυγούσες πωλήσεις εισιτηρίων και αυξημένα λειτουργικά έξοδα. Πέρυσι στην Ευρώπη, οι καθυστερήσεις κόστισαν περισσότερο από 800 εκατ. ευρώ στους αερομεταφορείς, σύμφωνα με στοιχεία του Eurocontrol.
Ενώ η κλίμακα του προβλήματος είναι μικρότερη από το 2022, όταν οι ελλείψεις προσωπικού έπληξαν ολόκληρο τον κλάδο, ο συνδυασμός του ολοένα και πιο συμφορημένου εναέριου χώρου και της μακροχρόνιας διαδικασίας εκπαίδευσης των ελεγκτών εναέριας κυκλοφορίας σημαίνει ότι το πρόβλημα είναι απίθανο να επιλυθεί γρήγορα.
Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει το ζήτημα. Το κλείσιμο του ενός πέμπτου των ουρανών της Ευρώπης έχει συμπιέσει δεκάδες χιλιάδες πτήσεις την ημέρα σε ένα μικρότερο κομμάτι εναέριου χώρου.
Πηγή: ΟΤ.gr