Τελευταία, ωστόσο, οι εργοδότες φαίνεται πως αρχίζουν να επιβραβεύουν ένα χαρακτηριστικό που δεν ακουγόταν τόσο πολύ μέχρι τώρα: να είσαι συνεργάσιμος.
Σύμφωνα, μάλιστα, με μια νέα μελέτη που δημοσιεύτηκε στο Collective Intelligence, σε καταστάσεις αυξημένης αβεβαιότητας ς το να παραμένει κανείς σε καλή διάθεση έχει αποδειχθεί ότι αποτελεί πλεονέκτημα.
«Οι άνθρωποι υποστηρίζουν τη συνεργασία πολύ περισσότερο από ό,τι πριν από την πανδημία», λέει ο Randall Peterson, εκ των συγγραφέων της μελέτης και καθηγητής οργανωτικής συμπεριφοράς στο London School of Business.
«Η πανδημία έδειξε πραγματικά στους ανθρώπους την αξία του να είναι κανείς συνεργάσιμος παρά το “αστέρι” που θέλει να βάλει τον εαυτό του μπροστά σε όλους».
Στο πλαίσιο της μελέτης που αναλύθηκαν δεδομένα μιας δεκαετίας, οι 3.700 συμμετέχοντες έκαναν μια αξιολόγηση προσωπικότητας 242 ερωτήσεων, η οποία κατέγραψε πόσο από κάθε ένα από τα πέντε παρακάτω βασικά χαρακτηριστικά της προσωπικότητας, σύμφωνα με την επιστήμη της ψυχολογίας, μπορεί να έχουν:
1. Νευρωτισμός
2. Εξωστρέφεια
3. Ειλικρίνεια
4. Ευσυνειδησία
5. Συνεργατικότητα
Ο νευρωτισμός μειώνει την απόδοση της ομάδας, σύμφωνα με τη μελέτη, ειδικά όταν εμπλέκεται η αβεβαιότητα στην ομαδική δουλειά.
Εναλλακτικά, η εξωστρέφεια, η διαφάνεια και η ευσυνειδησία βελτιώνουν την απόδοση της ομάδας, ακόμη και όταν υπάρχει αβεβαιότητα.
Παλαιότερη έρευνα σχετικά με τη συνεργατικότητα έχει δείξει ότι το χαρακτηριστικό είναι «εν πολλοίς άσχετο» με την ολοκλήρωση των εργασιών, λέει ο Peterson.
Έδειξε, μάλιστα, ότι «ιστορικά, το να έχεις άτομα [στην ομάδα σου] συνεργάσιμα είτε δεν βοηθάει, είτε δυνητικά αποσπά την προσοχή».
Αλλά νεότερη έρευνα δείχνει ότι η αυτό το χαρακτηριστικό οδηγεί σε υψηλότερη απόδοση της ομάδας.
Είναι πιθανό, λέει ο Peterson, ένας συνεργάσιμος άνθρωπος στη δουλειά να ήταν πάντα χρήσιμος, απλώς να μην το παρατηρούσαμε, εν μέρει και για τον λόγο ότι για πολλά χρόνια δινόταν μεγάλη έμφαση στην ατομική επιτυχία στον χώρο εργασίας.
«Η αλήθεια είναι ότι αν έχεις ένα ανταγωνιστικό άτομο και ένα συνεργάσιμο άτομο, το ανταγωνιστικό άτομο θα κερδίζει πάντα», λέει ο ερευνητής. Προσθέτει, όμως, ότι «ωστόσο, δύο συνεργάσιμοι άνθρωποι θα ξεπερνούν κάθε φορά δύο ανταγωνιστικούς ανθρώπους».
Το να είναι κανείς συνεργάσιμος μπορεί να εκτιμάται περισσότερο τώρα, επειδή οι προκλήσεις στον εργασιακό χώρο του σήμερα, όπως η αντιμετώπιση της επιστροφής στο γραφείο ή η δημιουργία νέων κριτηρίων πρόσληψης εργαζομένων, συχνά δεν έχουν μόνο μια σωστή απάντηση, τονίζει ο ερευνητής.
«Ο κόσμος στον οποίο ζούμε μας υπενθυμίζει όλο και περισσότερο ότι το σύστημα των “αστέρων” δεν λειτουργεί πια, είπε χαρακτηριστικά.
Πηγή: ΟΤ.gr