«Ο νέος νόμος θα παρέχει νομικές διασφαλίσεις για τους χειριστές πλοίων και τους παραγωγούς καυσίμων και θα βοηθήσει να δοθεί ώθηση στην παραγωγή βιώσιμων καυσίμων», ανέφερε η υπουργός Μεταφορών της Ισπανίας, Ρακέλ Σάντσεθ Χιμένεθ, της οποίας η χώρα ασκεί αυτό το εξάμηνο την προεδρία του Συμβουλίου.
Ο ευρωπαϊκός στόχος
Όπως αναφέρεται, ο στόχος της νομοθεσίας, στο πλαίσιο της πρωτοβουλίας «FuelEU maritime», που εντάσσεται στο πακέτο νομοθεσιών για μείωση των εκπομπών «Fit for 55» είναι να αυξήσει τη ζήτηση και τη σταθερή χρήση ανανεώσιμων καυσίμων, όπως και καυσίμων χαμηλών σε άνθρακα ώστε να μειωθούν οι εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου. Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, η νομοθεσία διασφαλίζει πως η ομαλή λειτουργία των θαλάσσιων μεταφορών θα συνεχιστεί και πως δεν θα υπάρξουν στρεβλώσεις στην εσωτερική αγορά.
Από πότε θα ισχύουν
Ο κανονισμός αναμένεται να εκδοθεί στην επίσημη εφημερίδα της Ευρωπαϊκής Ένωσης μετά το καλοκαίρι. Οι νέοι κανόνες θα ισχύουν από την 1η Ιανουαρίου 2025. Κάποιες πρόνοιες θα ισχύουν από τις 31 Αυγούστου 2024. Η νομοθεσία αφορά την επίτευξη και στις θαλάσσιες μεταφορές των κλιματικών στόχων της ΕΕ για μείωση των καθαρών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα, τουλάχιστον κατά 55% ως το 2030, σε σχέση με τα επίπεδα του 1990, όπως και κλιματική ουδετερότητα το 2050.