Economy
Πηγή τεράστιου άγχους για τους εργαζόμενους ένας διευθυντής χωρίς εμπειρία
Η έρευνα έδειξε ότι ένας στους πέντε εργαζόμενους ανησυχεί εξαιτίας ενός νεοδιοριζόμενου διευθυντή με ανεπαρκείς ηγετικές ικανότητες
Πηγή τεράστιου άγχους για τους εργαζόμενους ένας διευθυντής χωρίς εμπειρία
Διευθυντές που δεν έχουν εμπειρία μπορεί να αποδειχθούν σε πραγματικό εφιάλτη των εργαζομένων σε γραφεία.

Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα του συστήματος ψηφιακής μάθησης Oji Life Lab, η οποία διαπίστωσε ότι ένας στους πέντε εργαζόμενους έχασε τον ύπνο του εξαιτίας ενός νεοδιοριζόμενου διευθυντή με ανεπαρκείς ηγετικές ικανότητες. Περισσότεροι από το ένα τρίτο των συμμετεχόντων ανέφεραν το άγχος, την έλλειψη κινήτρων, την αϋπνία και άλλες επιπτώσεις που έχει επάνω τους η ανάληψη καθηκόντων από έναν άπειρο διευθυντή, ενώ το ανέφεραν και ως έναν από τους λόγους που τους κάνουν να θέλουν να παραιτηθούν. Πολλοί από τους ερωτηθέντες θεωρούσαν επίσης ότι οι νέοι μάνατζερ είναι ανεπαρκείς στην αντιμετώπιση των συγκρούσεων, στη λήψη αποφάσεων και στην παροχή ποιοτικής ανατροφοδότησης, μεταξύ άλλων ελλείψεων.

Όπως αναφέρει το Bloomberg, η Oji Life Lab, σε συνεργασία με την Harris Research, πραγματοποίησε τον Ιούνιο δημοσκόπηση σε περισσότερους από 2.000 εργαζόμενους γραφείου με έδρα τις ΗΠΑ.

Remaining Time-0:00

Fullscreen

Mute

«Ακόμη και αν αποδειχθεί κανείς καλός μάνατζερ, θα περάσει μια κακή πρώτη χρονιά», δήλωσε η Λίντα Χιλ, καθηγήτρια διοίκησης επιχειρήσεων στο Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, η οποία μελετά τον τομέα της διοίκησης για πάνω από τέσσερις δεκαετίες. Η Χιλ συνεργάστηκε με την Oji κατά την πρόσφατη έναρξη ενός προγράμματος για νέους διευθυντές. Το να ηγείσαι απαιτεί ένα εντελώς διαφορετικό σύνολο δεξιοτήτων από το να εκτελείς, έτσι βλέπουμε νέους μάνατζερ που ήταν «αστέρια» στον παλιό τους ρόλο να μην τα καταφέρνουν εξίσου καλά, ανέφερε η ίδια.

Οι γυναίκες εργαζόμενες και οι μεγαλύτεροι σε ηλικία εργαζόμενοι ήταν πιο πιθανό να δώσουν χαμηλότερη βαθμολογία στους πρωτοεμφανιζόμενους μάνατζερ. Αυτό μπορεί να οφείλεται στο γεγονός ότι «οι περισσότεροι νέοι μάνατζερ πιστεύουν ότι η δίκαιη μεταχείριση των ανθρώπων σημαίνει ότι τους αντιμετωπίζουν με τον ίδιο τρόπο», δήλωσε η Χιλ. «Αλλά αυτές οι διαφορετικές ομάδες σκέφτονται: “Δεν προσαρμόζεσαι στην πραγματικότητά μου”». Το 40% του συνόλου των γυναικών ανέφεραν ότι αισθάνονται άγχος από την εργασία υπό έναν νέο διευθυντή, γεγονός που τις καθιστά σημαντικά πιο πιθανό από τους άνδρες (29%) να θέλουν να εγκαταλείψουν την εταιρεία τους.

Το έργο της διεύθυνσης υβριδικών ομάδων που εργάζονται και με τηλεργασία έχει οδηγήσει σε μια σειρά από προκλήσεις που «δεν ήταν κάτι που έπρεπε ποτέ να σκεφτούμε» πριν από τρία χρόνια, δήλωσε ο Ματ Κούρς, ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος της Oji Life Lab. Μια πολιτισμική στροφή προς την επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα σημαίνει ότι τα στελέχη αναμένουν από τους διευθυντές να αυξήσουν την παραγωγικότητα χωρίς να αυξήσουν τον αριθμό των εργαζομένων.

Οι εργαζόμενοι αναφέρουν επίσης διπλάσιο φόρτο εργασίας και φθορά της ψυχικής τους υγείας εν μέσω περικοπών θέσεων εργασίας και οικονομικής αβεβαιότητας, σύμφωνα με έρευνα της εφαρμογής διαχείρισης έργων Wrike. Λίγο λιγότεροι από τους μισούς ηγέτες δηλώνουν ότι δέχονται υπερβολική πίεση για να μειώσουν το αίσθημα επαγγελματικής εξουθένωσης.

Ακόμη και με τις αυξανόμενες ενδείξεις ότι οι νέοι διευθυντές προκαλούν ένταση μεταξύ των εργαζομένων, οι εταιρείες είναι απρόθυμες να αλλάξουν. «Η ιδέα ότι οι άνθρωποι θα μαθαίνουν απλά στην πορεία χωρίς επίσημη εκπαίδευση είναι πραγματικά παράλογη», δήλωσε ο Κουρς. Συμβουλεύει τις εταιρείες να προσφέρουν εκπαίδευση σε διοικητικές δεξιότητες, η οποία μπορεί να γίνει σε κάποια εργαστήρια ή μέσω ατομικής καθοδήγησης.

«Οι περισσότεροι νέοι διευθυντές πιστεύουν ότι το να είσαι αφεντικό σημαίνει να χρησιμοποιείς την εξουσία σου», δήλωσε ο Χιλ. «Αλλά τα δυο πράγματα που χρειάζονται στην πραγματικότητα είναι να διαχειρίζεσαι τον εαυτό σου και να διαχειρίζεσαι και το δόκτυο εργαζομένων του οποίου προΐστασαι».

Συνιστά μια προσέγγιση «μαθαίνω όσο το κάνω» για την πρώτη φορά που διοικώ, φροντίζοντας να αναστοχάζομαι τα λάθη, να ασκώ επιρροή αντί για εξουσιαστική δύναμη και να αξιοποιώ τις διασυνδέσεις μου στον χώρο εργασίας για συμβουλές και καθοδήγηση.

Πηγή: newmoney.gr