Αλλά πέραν από καθυστερήσεις, ή ακυρώσεις πτήσεων, ακόμη και οι τυχεροί που κατορθώνουν να φτάσουν στους προορισμούς τους, φτάνουν εκεί μόνο με τα ρούχα που φοράνε καθώς οι αποσκευές μπορεί να ταξιδεύουν για άλλους προορισμούς.
Σύμφωνα με στοιχεία από ταξιδιωτικές εταιρείες, οι απεργιακές κινητοποιήσεις οδήγησαν σε αύξηση των ακυρώσεων και των καθυστερήσεων πτήσεων και σε μείωση των κρατήσεων για πόλεις όπως το Παρίσι. Η αρχή εναέριας κυκλοφορίας Eurocontrol προειδοποίησε την Άνοιξη ότι οι καθυστερήσεις θα μπορούσαν να συνεχιστούν και το καλοκαίρι στο βόρειο ημισφαίριο, ιδίως αν παραταθουν οι απεργιακές κινητοποιήσεις.
Η Easyjet ακύρωσε περίπου 1.700 πτήσεις έως το τέλος του καλοκαιριού, λόγω περιορισμών στον έλεγχο της εναέριας κυκλοφορίας στην Ευρώπη. Οι ακυρώσεις αφορούν κυρίως πτήσεις από και προς το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου. Αλλά οι ειδικές συνθήκες του ταξιδιωτικού χάους του περασμένου έτους είναι «σε μεγάλο βαθμό πίσω μας», σύμφωνα με το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων (ACI). Ναι μεν, αλλά… νέα προβλήματα ανακύπτουν στην ανάκτηση αποσκευών από τους ταξιδιώτες.
Η μαρτυρία στο Bloomberg μιας Αμερικανίδας που επισκέφτηκε το Όσλο στα τέλη Μαΐου είναι χαρακτηριστική. Η Χάρλει Χέντριξ παρατήρησε ότι η βαλίτσα της που περιείχε ένα αγαπημένο φόρεμα του οίκου Alexander McQueen είχε φτάσει στην Κοπεγχάγη, μαζί με συσκευασίες τυριών που πλέον σάπιζαν. Ο λόγος που η Χέντριξ ήξερε ότι η τσάντα ήταν εκεί ήταν επειδή είχε βάλει μέσα ηλεκτρονικό ανιχνευτή AirTag. Η Delta Air Lines Inc. της είπε αρχικά ότι ήταν στο John F. Kennedy International και μετά στο Ντάλας. Αλλά ο ιχνηλάτης έκανε ping από τη Δανία. Όταν πλέον παρέλαβε την αποσκευή έπρεπε να πετάξει πανάκριβα ρούχα που πλέον μύριζαν σάπιο Jarlsberg.
Ένα χρόνο αφότου τα αεροπορικά ταξίδια επανήλθαν από τα χαμηλά επίπεδα της πανδημίας, κατακλύζοντας το σύστημα με χάος στα αεροδρόμια και στοίβες αποσκευών, οι αεροπορικές εταιρείες εξακολουθούν να αγωνίζονται να προλάβουν. Μόλις τον περασμένο μήνα, οι αποσκευές στοιβαζόντουσαν από το Newark Liberty στο Los Angeles International, στις ΗΠΑ, όταν καταιγίδες αναστάτωσαν τα αεροπορικά δρομολόγια στις βορειοανατολικές ΗΠΑ.
Στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ, περίπου 10.000 αποσκευές χάθηκαν σε μια μέρα, για τις οποίες ο Διευθύνων Σύμβουλος της KLM, Μαριάν Ρίντελ, κατηγόρησε τα απαρχαιωμένα συστήματα του κόμβου.
Εν τω μεταξύ, οι επιβάτες οπλίζονται με συσκευές Bluetooth σε ολοένα και μεγαλύτερους αριθμούς, εκθέτοντας το δυσλειτουργικό σύστημα διαχείρισης αποσκευών που συχνά βρίσκεται ένα βήμα πίσω από τους πελάτες, ασκώντας πίεση στη βιομηχανία να καλύψει τη διαφορά.
Πηγή: ΟΤ.gr