Όπως επισημαίνεται στην έκθεση της (IRU) που δόθηκε στη δημοσιότητα τις προηγούμενες μέρες, μία από τις μεγαλύτερες προκλήσεις που έχει να αντιμετωπίσει στο άμεσο μέλλον ο κλάδος είναι είναι η έλλειψη οδηγών, καθώς μένουν ακάλυπτες οι θέσεις που αφήνουν πίσω τους οδηγοί που συνταξιοδοτούνται. Η Ομοσπονδία προειδοποιεί ότι χωρίς δράση για να γίνει το επάγγελμα του οδηγού πιο προσιτό και ελκυστικό, οι χρόνιες ελλείψεις εμπορικών οδηγών θα επιδεινωθούν περαιτέρω στις μεταφορές επιβατών και εμπορευμάτων. Εξ ου και σε κάποιες περιπτώσεις οι εταιρείες που αντιμετωπίζουν μεγάλες ελλείψεις προσπαθούν να δελεάσουν με μισθούς πολύ υψηλότερους από τους συνηθισμένους προκειμένου να ανταποκριθούν στη ζήτηση.
«Οι χρόνιες ελλείψεις οδηγών επιδεινώνονται, με εκατομμύρια θέσεις να παραμένουν ακάλυπτες. Αυτό οδηγεί τις ήδη πιεσμένες οικονομίες και κοινότητες σε υψηλότερο κίνδυνο πληθωρισμού και στην κατάρρευση της εφοδιαστικής αλυσίδας», προειδοποίησε η γενική γραμματέας της IRU, Ουμπέρτο ντε Πρέτο.
Οι συντάκτες της έκθεσης παραπέμπουν σε πρόσφατα στοιχεία που δημοσιοποίησε η IRU, σύμφωνα με τα οποία στο τέλος του 2022 η Ευρώπη αντιμετώπιζε έλλειψη 500.000 οδηγών με τα εμπόδια για την είσοδο του επαγγέλματος να αυξάνονται. Εκτιμάται ότι θα αντιμετωπίσει κενές θέσεις πάνω από 2 εκατ. έως το 2026, επηρεάζοντας τις μετακινήσεις εμπορευμάτων και εκατομμύρια ταξιδιωτών, εάν δεν ληφθούν άμεσα μέτρα.
Η IRU ζητάει το όριο ηλικίας για χορήγηση επαγγελματικής άδειας να μειωθεί στα 18 χρόνια από τα 21, κάτι το οποίο ήδη ισχύει σε αρκετές χώρες, και η δυνατότητα έναρξης της εκπαίδευσης στα 17 χρόνια. Έτσι, όχι μόνο θα αντιμετωπιστεί το έλλειμμα οδηγών, αλλά και θα μειωθεί και η ανεργία των νέων που είναι ιδιαίτερα υψηλή σε πολλές χώρες της ΕΕ, υποστηρίζει. Προσθέτει, δε, ότι εάν δεν ενθαρρυνθούν οι νέοι που τελειώνουν το σχολείο και ξεκινούν την επαγγελματική τους σταδιοδρομία να μπουν στο επάγγελμα του οδηγού, μετά θα είναι αργά γιατί θα προσανατολιστούν αλλού.
Πηγή: ΟΤ.gr