Έκρηξη καταγράφεται στις κρατήσεις εισιτηρίων πρώτης θέσης των αεροπορικών εταιρειών, με κολοσσούς της βιομηχανίας να ετοιμάζονται να αυξήσουν τη χωρητικότητα και να επενδύσουν στις καμπίνες και τις αίθουσες αναμονής, ποντάροντας σε μια νέα εποχή πολυτελών ταξιδιών.
Όπως αναφέρουν οι Financial Times, η γερμανική Lufthansa ανακοίνωσε αυτόν τον μήνα ότι η ισχυρότερη ζήτηση για ταξίδια αφορούσε κυρίως τις καμπίνες υψηλής ποιότητας, με τους ταξιδιώτες που μετακινούνται για λόγους αναψυχής να αντισταθμίζουν σχεδόν πλήρως την αργή ανάκαμψη των εταιρικών κρατήσεων.
«Ποτέ δεν πίστευα ότι θα το άκουγα αυτό»
Ο διευθύνων σύμβουλος της αεροπορικής εταιρείας, Carsten Spohr, δήλωσε ότι αναμένει μια «μόνιμη μετατόπιση» προς τους παραθεριστές που γεμίζουν τις θέσεις της επιχειρηματικής και της πρώτης θέσης, κρίνοντας από την άνθηση που γνωρίζουν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες πολυτελείας, όπως τα ακριβά αυτοκίνητα, ρολόγια και ακίνητα.
«Φέτος είναι η πρώτη χρονιά που όλη η ομάδα μου μού λέει ότι πρέπει να αναπτύξουμε την πρώτη θέση. Ποτέ δεν πίστευα ότι θα το άκουγα αυτό», δήλωσε ο Spohr.
Ο Μπεν Σμιθ, διευθύνων σύμβουλος της Air France-KLM, δήλωσε ότι ο όμιλος αερογραμμών του επενδύει για να συμβαδίσει με τη ζήτηση από τους ταξιδιώτες αναψυχής υψηλού επιπέδου, ιδίως για πτήσεις προς το Παρίσι, τάση που «υπερκαλύπτει» τη μείωση των εταιρικών ταξιδιών.
Όπως σημειώνουν οι FT, οι αεροπορικές εταιρείες ελπίζουν να αξιοποιήσουν την αμείωτη ζήτηση για αγαθά και εμπειρίες πολυτελείας, που ανέκαμψε ραγδαία μετά τα lockdowns του 2020-2021.
«Δεν είμαστε μόνο εμείς: Κάντε την ίδια ερώτηση για τα πολυτελή ξενοδοχεία και τις επιχειρήσεις. Ολόκληρος ο τομέας τα πηγαίνει εξαιρετικά καλά», δήλωσε ο Smith στους αναλυτές κατά την κλήση για τα αποτελέσματα της αεροπορικής εταιρείας.
Premium απαιτήσεις
Άλλωστε, το ισχυρό δολάριο συνέβαλε στην αύξηση της ζήτησης από τους υπερατλαντικούς ταξιδιώτες των ΗΠΑ, η οποία αντιστάθμισε την αργή επιστροφή των Κινέζων τουριστών.
Τα ταξίδια στις καμπίνες πρώτης και επιχειρηματικής θέσης ανέκαμψαν ταχύτερα από τη συνολική επιβατική κίνηση, σύμφωνα με τον παγκόσμιο οργανισμό αεροπορικών εταιρειών Iata.
Ο αριθμός των επιβατών premium έφθασε το 86% των επιπέδων του 2019 τον Φεβρουάριο, τον πιο πρόσφατο μήνα για τον οποίο υπάρχουν διαθέσιμα στοιχεία, σε σύγκριση με το σύνολο του κλάδου που ανέρχεται στο 81%.
Στις ΗΠΑ, οι τρεις μεγαλύτεροι αερομεταφορείς δήλωσαν στους επενδυτές τον περασμένο μήνα ότι οι επιβάτες ήταν πρόθυμοι να κλείσουν θέσεις στο μπροστινό μέρος του αεροπλάνου. Η American Airlines δήλωσε ότι τα έσοδα από τις premium θέσεις αυξήθηκαν κατά 20% το πρώτο τρίμηνο σε σύγκριση με το 2019. Ο οικονομικός διευθυντής της United Airlines, Gerald Laderman, δήλωσε ότι «το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξής μας κλίνει προς τις premium θέσεις αυτή τη στιγμή».
Μία τάση με διάρκεια;
Πάντως, δεδομένου ότι η αύξηση της ζήτησης για εισιτήρια πρώτης θέσης έρχεται σε μια περίοδο που ο καλπάζων πληθωρισμός έχει ροκανίσει τους προϋπολογισμούς των νοικοκυριών, δημιουργεί ερωτήματα ως προς το βάθος και τη διάρκεια που θα έχει η τάση αυτή – αν και ο πρόεδρος της Delta Airlines προέβλεψε ότι θα έχει διάρκεια.
Κατά τους FT, ο αερομεταφορέας του Κόλπου Etihad έγινε η τελευταία αεροπορική εταιρεία που ανακοίνωσε μια σημαντική επένδυση στο premium προϊόν της, εγκαινιάζοντας μια νέα σουίτα business class την περασμένη εβδομάδα. Η Lufthansa έχει προχωρήσει σε ανανέωση των καμπινών μεγάλων αποστάσεων ύψους 2,5 δισ. ευρώ, συμπεριλαμβανομένης μιας νέας πρώτης θέσης, ενώ ο αμερικανικός αερομεταφορέας Delta δεσμεύτηκε να τοποθετήσει premium καθίσματα σε όλα τα αεροσκάφη του μέχρι το καλοκαίρι. Η αυστραλιανή Qantas ανακοίνωσε επενδύσεις ύψους 100 εκατ. δολαρίων στα σαλόνια της νωρίτερα φέτος.
Πηγή: ΟΤ.gr