Ωστόσο, οι κανόνες δεν εμπόδισαν χώρες όπως η Ινδία να εισάγουν φθηνό ρωσικό αργό πετρέλαιο, να το μετατρέπουν σε καύσιμα όπως το ντίζελ και να το στέλνουν πίσω στην Ευρώπη με μεγαλύτερη τιμή.
Η ασιατική χώρα είναι σε τροχιά για να γίνει ο μεγαλύτερος προμηθευτής της Ευρώπης σε διυλισμένα καύσιμα αυτόν τον μήνα, ενώ ταυτόχρονα αγοράζει ποσότητες ρεκόρ ρωσικού αργού, σύμφωνα με στοιχεία που συγκέντρωσε το Bloomberg από την εταιρεία αναλύσεων Kpler.
«Το ρωσικό πετρέλαιο βρίσκει τον δρόμο για να επιστρέψει στην Ευρώπη παρά τις κυρώσεις και η Ινδία αυξάνει τις εξαγωγές καυσίμων προς τη Δύση» δήλωσε ο Βίκτωρ Κατονά, επικεφαλής αναλυτής αργού πετρελαίου στην εταιρεία. «Με την Ινδία να δέχεται τόσα πολλά ρωσικά βαρέλια, είναι αναπόφευκτο», πρόσθεσε.
Η εξέλιξη είναι αμφίπλευρη για την ΕΕ. Από τη μία πλευρά, η Ένωση χρειάζεται εναλλακτικές πηγές ντίζελ τώρα που έχει διακόψει τις άμεσες ροές από τη Ρωσία, που προηγουμένως ήταν ο κορυφαίος προμηθευτής του. Ωστόσο, τελικά ενισχύει τη ζήτηση για ρωσικό πετρέλαιο και αυξάνει τα κόστη μεταφοράς. Επιπλέον, μεγαλώνει ο ανταγωνισμός για τα διυλιστήρια πετρελαίου της Ευρώπης που δεν μπορούν να έχουν πρόσβαση στο φθηνό ρωσικό αργό.
Οι εισαγωγές διυλισμένων καυσίμων της Ευρώπης από την Ινδία πρόκειται να εκτιναχθούν σε πάνω από 360.000 βαρέλια ημερησίως, ξεπερνώντας ελάχιστα τις εισαγωγές από τη Σαουδική Αραβία, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Οι αφίξεις ρωσικού αργού πετρελαίου στην Ινδία αναμένεται να ξεπεράσουν τα 2 εκατομμύρια βαρέλια ημερησίως τον Απρίλιο, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 44% των συνολικών εισαγωγών πετρελαίου της χώρας, σύμφωνα με τα στοιχεία της Kpler.
Περισσότερες από τις μισές θαλάσσιες αποστολές πετρελαίου της Ρωσίας κατευθύνονταν στην Ευρωπαϊκή Ένωση και τα κράτη της Ομάδας των Επτά προτού αρχίσουν να μειώνουν τις αγορές ως απάντηση στην εισβολή της Μόσχας στην Ουκρανία στις αρχές του 2022.
Πηγή: newmoney.gr