Retail
Επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στηρίζουν το «e-kalathi»
Θεωρούν ωστόσο ως καίρια την εισήγησή τους να συγκρίνονται αγαθά που φέρουν τον ίδιο γραμμικό κώδικα
Επιχειρήσεις λιανικού εμπορίου στηρίζουν το «e-kalathi»
Θετικά προσεγγίζουν την εισαγωγή του «e-kalathi», αριθμός επιχειρήσεων λιανικού εμπορίου. Διαπιστώνουν πως το Υπουργείο Εμπορίου συζητά τις ανησυχίες τους και τονίζουν πως συμπορεύονται για την επιτυχή λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας.

Δεν είναι όλες οι φωνές των ιδιωτών δεκτικές, καθώς παραμένουν και οι έντονες αντιδράσεις κατά του νομοσχεδίου, ωστόσο δεν είναι πλέον καθολικές. Το υπουργικό συμβούλιο έχει δώσει την έγκρισή του και πλέον τον λόγο θα έχει προσεχώς η Βουλή.

Εκ των στελεχών του συνδέσμου υπεραγορών, ο οποίος δεν θέλησε στο παρόν στάδιο να κάνει δηλώσεις, τάχθηκε υπέρ της εφαρμογής με την on line ενημέρωση για τις τιμές προϊόντων, λέγοντας χαρακτηριστικά πως ό,τι είναι προς όφελος του καταναλωτή, ως επιχείρηση λιανικού εμπορίου τούς βρίσκει σύμφωνους.

Να καταστεί λειτουργικό
Αναφορικά με τους προβληματισμούς και τις απορίες που εξέφρασαν ως κλάδος, ξεκαθάρισε πως ο σκοπός είναι να καταστεί πιο αποτελεσματικό και πιο λειτουργικό το «e-kalathi» λαμβάνοντας υπόψη όλες τις παραμέτρους και κυρίως πως η ορθότητα της σύγκρισης τιμών είναι να αφορά ακριβώς τα ίδια προϊόντα.

Κρέας, ψάρια, λαχανικά
Έφερε ως παράδειγμα τα φρέσκα τρόφιμα, όπως για το κρέας, το ψάρι, τα λαχανικά, λέγοντας πως διαφέρουν αναλόγως ποιότητας και προέλευσης. Άφησε επίσης να εννοηθεί πως το λιανικό εμπόριο αναμένει ότι η κατηγορία των φρέσκων τροφίμων δεν θα συμπεριληφθεί στο «e-kalathi», τουλάχιστον στο αρχικό στάδιο, εάν κι εφόσον ψηφιστεί σε νόμο.

Τοποθέτηση από Αντωνίου
«Είναι κάτι που ζητά ο καταναλωτής. Θέλουμε να συμβάλουμε στη συνδιαμόρφωση ενός τρόπου λειτουργίας της ηλεκτρονικής πλατφόρμας βασισμένου στην ορθότητα των προϊόντων που συγκρίνονται και χωρίς να προσκρούει στους κανόνες της ελεύθερης αγοράς», μας είπε από τη μεριά του ο Μάριος Αντωνίου, γενικός γραμματέας του συνδέσμου λιανικού εμπορίου.

Η ουσία στη σύγκριση
Όπως ανέφερε, στα ράφια των υπεραγορών, όπως και άλλων σημείων λιανικής πώλησης, μπορεί να βρει κανείς διαφόρων ειδών προϊόντα, όπως ιδιωτικής ετικέτας, από την παράλληλη αγορά και επώνυμα. Γι’ αυτό και οι επιχειρήσεις θεωρούν ως πολύ σημαντική την εισήγησή τους όπως συγκρίνονται βασικά αγαθά που φέρουν τον ίδιο γραμμικό κώδικα.

«Δεν θα τις αναχαιτίσει»
Ο Μάριος Αντωνίου διαβεβαίωσε πως ως σύνδεσμος βρίσκονται σε ανοικτή γραμμή επικοινωνίας με την αρμόδια υπηρεσία προστασίας του καταναλωτή, με συναντήσεις και επαφές σε πολύ καλό κλίμα. Εξέφρασε δε τη διαπίστωσή του πως «γίνεται παραπάνω θόρυβος, ενδεχομένως αχρείαστα», καθώς όπως τόνισε», η ηλεκτρονική πλατφόρμα «δεν θα αναχαιτίσει τον πληθωρισμό και δεν συμβάλλει στην αναχαίτιση των υψηλών τιμών».

Η έρευνα στην Ελλάδα
Σε σχέση με τη λειτουργία της ηλεκτρονικής πλατφόρμας στην Ελλάδα, που στεγάζει το παρατηρητήριο τιμών και το «καλάθι του νοικοκυριού», ο Μάριος Αντωνίου είπε πως δεν έχει υψηλή απήχηση στο κοινό. Αναφερόμενος σε έρευνα που διεξήχθη αρχές Μαρτίου, σημείωσε πως το αποτέλεσμα έδειξε πως είναι το τελευταίο σε προτίμηση μέσο που επισκέπτονται οι καταναλωτές για να δουν και να συγκρίνουν τις τιμές των προϊόντων.  

Από πού ενημερώνονται
Ο εκπρόσωπος του συνδέσμου λιανικού εμπορίου είπε πως η έρευνα έδειξε επίσης ότι το καταναλωτικό κοινό εξακολουθεί να ενημερώνεται για τις τιμές των προϊόντων και τις όποιες προσφορές, κυρίως από τα κανάλια επικοινωνίας της κάθε υπεραγοράς ξεχωριστά. Διαδικτυακά, διαφημιστικά, μέχρι και από το έντυπο υλικό που διανέμεται.
 

  • Υπεραγορές
  • λιανικό εμπόριο
  • Υπουργείο Εμπορίου
  • e-kalathi