Οι πρωτοποριακές προτάσεις των μελλοντικών αυτοματοποιημένων ταξί έχουν εξελιχθεί παρότι βρίσκονται σε κόνσεπτ και πειραματική μορφή, με τις πρώτες εταιρείες να κόβουν...βόλτες σε διάφορες μεγαλουπόλεις δοκιμάζοντας τα οχήματά τους με ιδιαίτερη επιτυχία. Οπως το πρωτοποριακό ταξί της Amazon που κατάφερε να πραγματοποιήσει την πρώτη κούρσα χωρίς παρατράγουδα.
To Zoox, με την αντισυμβατική εμφάνισή του είναι από τα πρώτα robotaxi που μπόρεσε να μεταφέρει με άνεση τέσσερις επιβάτες, στον τελικό προκαθορισμένο προορισμό τους. Το Zoox είναι ένα μικρό όχημα που δεν ξεπερνά σε μήκος τα 3,6 μέτρα, ενώ η μεγάλη μπαταρία του το έκανε ιδιαίτερα υπέρβαρο – ζυγίζει 2.450 κιλά!
H μπαταρία του προσφέρει ιδιαίτερα μεγάλη αυτονομία με τον τεχνολογικό κολοσσό να αναφέρει ότι μπορεί να κινείται χωρίς στάσεις για 16 ώρες.
Το πρωτότυπο αυτόνομο ταξί μπορεί να αγγίξει σε τελική ταχύτητα τα 120 χλμ./ώρα! Πάντως, η πρώτη βόλτα των επιβατών έγινε με ταχύτητες που δεν ξεπερνούσαν τα 50 χλμ./ώρα για λόγους ασφάλειας.
Πριν από λίγες ημέρες το Robotaxi της Amazon έκανε το ντεμπούτο του στους δρόμους του Σαν Φρανσίσκο, ως ένα αυτοκίνητο διαμοιρασμού μετακινήσεων (robotaxi). Το συγκεκριμένο όχημα θα μπορεί να λειτουργεί και ως αυτόνομο όχημα μεταφοράς προϊόντων, όπως σε μια εταιρεία κούριερ με δυνατότητα να παραδίδει χωρίς την παρουσία οδηγού τα δέματα προς παραγγελία.
Robotaxi από Tesla και Κίνα
Το δικό της robotaxi ανακοίνωσε ότι ετοιμάζεται να λανσάρει και η Tesla – το είχε ανακοινώσει πριν από λίγο καιρό ο πολυσχιδής Ιλον Μασκ, που ανέφερε ότι το πρωτοποριακό «robotaxi» θα είναι 100% αυτόνομο και ο σχεδιασμός του θα είναι άκρως φουτουριστικός. Μάλιστα, το robotaxi θα είναι έτοιμο μέσα στο 2023, αν και ο 51χρονος δισεκατομμυριούχος έχει κακή σχέση με τους προγραμματισμούς των λανσαρισμάτων.
Σε τροχιά αυτόνομων ταξί βρίσκεται και η Κίνα με την πρωτοποριακή Zeekr, που παρουσίασε πριν από λίγες ημέρες το M-Vision. Στην ολοκλήρωση του νέου οχήματος έβαλε το χεράκι της και ο τοπικός κολοσσός Geely, που θα δανείσει στο νέο μοντέλο την πλατφόρμα που διαθέτει για αυτόνομα οχήματα, με την αυτονομία του να επαρκεί για 16 ώρες. Στη συγκεκριμένη περίπτωση η παρουσία οδηγού ταξί είναι υποχρεωτική μιας και διαθέτει τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης Επιπέδου 4.
Το μακροπρόθεσμο σχέδιο της Ζeekr είναι να δημιουργήσει ένα χωροδικτύωμα υπηρεσιών που θα καλύπτει και τις ανάγκες της πράσινης κινητικότητας. Στον τομέα των ρομποταξί είναι διατεθειμένη να εμπλακεί και η Hyundai η οποία είχε παρουσιάσει το πλήρως ηλεκτρικό Robotaxi με βάση το IONIQ 5, που μπορεί να λειτουργήσει με ασφάλεια χωρίς οδηγό. Οπως είχε αναφέρει, το IONIQ 5 Robotaxi είναι «μια λύση κινητικότητας χωρίς οδηγό». Οι πρώτες δοκιμές ήδη έχουν πραγματοποιηθεί και η Hyundai που «τρέχει» το συγκεκριμένο πρότζεκτ με τη Motional (παγκόσμιος ηγέτης στην τεχνολογία αυτόνομης οδήγησης) σχεδιάζουν να ξεκινήσουν τη μεταφορά επιβατών με IONIQ 5 Robotaxi από το Λας Βέγκας, μέσα στο 2023.
Πηγή:ΤΑ ΝΕΑ