Retail
Ράλι ανόδου τιμών σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Αυξήσεις από 1.500 έως 4.000 ευρώ, ακριβότερα επίσης τα εξαρτήματα και τα υλικά συντήρησης οχημάτων
Ράλι ανόδου τιμών σε εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα
Σημαντική αύξηση στις τιμές πώλησής τους καταγράφουν τον τελευταίο καιρό, πάρα πολλά μεταχειρισμένα αυτοκίνητα που έχουν εισαχθεί στη χώρα από τη Μεγάλη Βρετανία και την Ιαπωνία.

Το ράλι ανόδου αρχίζει από τα 1.500 ευρώ και φθάνει έως και τις 4.000 ευρώ, πλην εξαιρέσεων και αναλόγως μιας σειράς παραμέτρων. Όπως της μάρκας του οχήματος που εισάγεται, του κυβισμού, της κατηγορίας που εμπίπτει, των μηχανικών και άλλων προδιαγραφών του.

Επιβεβαίωσαν οι ιδιώτες
Η ενημέρωση προέρχεται από επαγγελματίες του τομέα, οι οποίοι επιβεβαίωσαν επίσης πως το ίδιο μοντέλο που θα μπορούσε να παραγγείλει ή να αγοράσει ο καταναλωτής πριν από κάποιους μήνες, σήμερα το πληρώνει ακριβότερα. Ο βασικός λόγος, όπως σημείωσαν είναι το κόστος μεταφοράς που καλπάζει.

Αλυσιδωτές επιπτώσεις
Επιχειρηματίες οι οποίοι δραστηριοποιούνται στην πώληση εισαγόμενων μεταχειρισμένων, όντας υποχρεωμένοι πλέον να παραγγέλνουν από την ιαπωνική και τη βρετανική αγορά, μόνο αυτοκίνητα με έτος κατασκευής μικρότερο από την πενταετία, διαπίστωσαν αλυσιδωτές επιπτώσεις. Υπό την έννοια ότι σημαντικό μέρος της ζήτησης από δυνητικούς αγοραστές, στρέφεται σε παλαιότερα μεταχειρισμένα οχήματα που ήδη βρίσκονται στην κυπριακή αγορά.

Ζήτηση και νέες τιμές
Συνεπακόλουθα, τονίζουν, ακόμη και αυτοκίνητα προγενέστερης χρονιάς κατασκευής, που βρίσκονται στις «μάντρες» και έχουν ζήτηση λόγω χαμηλής κατανάλωσης καυσίμου και κόστους συντήρησης, πωλούνται πλέον σε υψηλότερη τιμή. Χαρακτηριστικά, μάς αναφέρθηκε πως ένα όχημα για το οποίο ζητούσαν 5 χιλιάδες ευρώ, μπορούν να το διαθέσουν και με 6 και με 7 χιλιάδες ευρώ.

Ακριβότερη συντήρηση
Οι πληθωριστικές πιέσεις και το μεταφορικό κόστος, όπως μας επιβεβαίωσαν και από τον κλάδο των συνεργείων οχημάτων, έχουν επίσης εκτοξεύσει τις τιμές σε εξαρτήματα και υλικά συντήρησης. Το επιπλέον κόστος έχουν αρχίσει να το μετακυλούν στους καταναλωτές, αρκετοί εκ των οποίων το αντιλαμβάνονται όταν πληρώνουν το σέρβις.

Κάποιοι τα αποθήκευαν
Ένα ερώτημα που τίθεται είναι αν υφίσταται τρόπος ελέγχου για τη διακρίβωση των περιπτώσεων κατά τις οποίες μεταχειρισμένα αυτοκίνητα, εξαρτήματα και υλικά συντήρησης, εισήχθησαν από ιδιώτες προγενέστερα, σε χαμηλότερες τιμές, αποθηκεύτηκαν και έχουν τιμολογηθεί για πώληση στους καταναλωτές με βάση τα σημερινά δεδομένα.

Συγκυρία όπως το Brexit
Υπάρχουν δε πληροφορίες για κάποιους επιχειρηματίες του τομέα, όχι όλους, οι οποίοι συστηματικά αξιοποιούν συγκυρίες, όπως για παράδειγμα του Brexit, ώστε να φορτώσουν στις αποθήκες τους οχήματα από τη Βρετανία, τα οποία εξασφάλισαν σε ιδιαίτερα χαμηλές τιμές. Σε μεταγενέστερο στάδιο τα πώλησαν πολύ ακριβότερα ή συνεχίζουν να το επιχειρούν. Ξεχωριστά από τις τρέχουσες παραγγελίες των πελατών τους.

Καινούργια, δεν έρχονται
Αξίζει να σημειωθεί πως μια μερίδα δυνητικών αγοραστών, με προσανατολισμό την παραγγελία καινούργιου αυτοκινήτου από αντιπροσωπεία της αρεσκείας τους, κάνουν πλέον δεύτερες σκέψεις καθώς ενημερώνονται για ολοένα και περισσότερες περιπτώσεις υπερβολικών καθυστερήσεων. Δεν αφορά όλες τις αντιπροσωπείες ωστόσο ένας αριθμός τους, αδυνατεί να τηρήσει τα συμφωνηθέντα για τον χρόνο παράδοσης του οχήματος.

Λόγω έλλειψης ημιαγωγών
Αιτία, η παγκόσμια έλλειψη ημιαγωγών, από τις αρχές του 2022 και εντεύθεν, μετά το ντόμινο συνεπειών που ακολούθησε τη στρατιωτική εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία. Πρόκειται για εξάρτημα υποσυστήματος της ηλεκτρονικής λειτουργίας του οχήματος, ιδιαίτερα της οθόνης ή ενός αισθητήρα, απαραίτητο για τις σύγχρονες τεχνολογικές 
 

  • retail
  • αυτοκίνητα
  • μεταχειρισμένα
  • καινούργια οχήματα