Hospitality & Tourism
Τα δύο «καυτά» θέματα του τουρισμού
Οι προβλέψεις για το 2023 και η αειφορία στο επίκεντρο της WTM
Τα δύο «καυτά» θέματα του τουρισμού

Η πορεία του ευρωπαϊκού τουρισμού, αλλά και η αειφορία και βιωσιμότητα του κλάδου των ταξιδιών αποτέλεσαν τα κύρια θέματα που απασχόλησαν τις συζητήσεις στην πρώτη μεγάλη διεθνή τουριστική έκθεση της σεζόν στη γηραιά ήπειρο, την World Travel Market, στο Λονδίνο, την προηγούμενη εβδομάδα.

Η αειφορία θα ξαναβρεθεί  ψηλά στην ατζέντα
Αν και ο κλάδος του ταξιδιού, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, έστρεψε προσωρινά την προσοχή του μακριά από τα θέματα αειφορίας, ωστόσο το θέμα επανέρχεται δυναμικά στο επίκεντρο, όπως ανέφεραν μεγάλοι tour operators.
«Είναι η πρώτη WTM κατά την οποία οι προορισμοί ενδιαφέρονται για την αειφορία και μας προσεγγίζουν για να τους βοηθήσουμε», ανέφερε χαρακτηριστικά η Zina Bencheikh, Managing director, EMEA, του Intrepid Travel.
Σημείωσε ότι το 20% των πακέτων της Interpid αφορούν πλέον τοπικά ταξίδια, έναντι 5% που ήταν προ - πανδημίας.
Ο Chris Wright, Managing Director του Sunvil, είπε ότι ο tour operator εργάζεται με τους ιδιοκτήτες των ακινήτων για την άμβλυνση προβλημάτων σχετικά με τη χρήση του νερού, τη διάθεση απορριμμάτων και την ανακύκλωση.
«Εργαζόμαστε εκτός κυβερνητικών πλαισίων», είπε περιγράφοντας τη συνεργασία που έχει στην Κέρκυρα με μια εθελοντική ομάδα ανακύκλωσης.
«Τείνουμε να συνεργαζόμαστε με μικρές ιδιοκτησίες που διαχειρίζονται οι ιδιοκτήτες και οδηγούμε τη συζήτηση γύρω από τη διατήρηση και τη διαχείριση απορριμμάτων. Οι συζητήσεις δεν είναι μόνο για αριθμούς». 

Αργή η ανάκαμψη, αλλά με καλές προοπτικές
Ο ρυθμός ανάκαμψης των παγκόσμιων ταξιδιών επιβραδύνεται, αλλά εξακολουθεί να υπάρχει λόγος αισιοδοξίας για το επόμενο έτος, σύμφωνα με τη ForwardKeys.
Σίγουρος για την ανάπτυξη το 2023 εμφανίστηκε ο Aντιπρόεδρος του τμήματος Insights της ForwardKeys, Olivier Ponti, λέγοντας, όμως, ότι το άγνωστο είναι μέρος του παιχνιδιού.
«Αυτή τη στιγμή, υπάρχουν πολλοί λόγοι για συγκρατημένη αισιοδοξία και πολλοί από εσάς θα μπορέσετε να αξιοποιήσετε τις ευκαιρίες που θα έρθουν».
Πρόσθεσε ότι το κόστος ζωής ήταν ανησυχητικό, αλλά είπε:
«Η ζήτηση είναι τόσο μεγάλη, νομίζω ότι θα ξεπεράσετε τα περισσότερα από τα ζητήματα».
Τα στοιχεία από τις διεθνείς αγορές αεροπορικών εισιτηρίων δείχνουν ότι η παγκόσμια ζήτηση το 2022 παραμένει μειωμένη κατά 20-30% σε σύγκριση με το 2019, με την ανάκαμψη να παραμένει στάσιμη στις περισσότερες αγορές.
Μεταξύ των βασικών τουριστικών προορισμών, η Τουρκία είχε αποκομίσει οφέλη συνεχίζοντας να δέχεται Ρώσους, με τις αφίξεις της Αττάλειας να αυξάνονται κατά 66% σε σύγκριση με το 2019 και η χώρα στο σύνολό της βρίσκεται στο ίδιο επίπεδο με το 2019, ενισχυμένη από μια αδύναμη λίρα.
Η Ελλάδα ήταν ο ευρωπαϊκός προορισμός με τις καλύτερες επιδόσεις, με αφίξεις το 2022 μειωμένες κατά 12% σε σχέση με το 2019.
Η Ισπανία ήταν -26% όσον αφορά τις αφίξεις.
Κοιτάζοντας το 2023, ο Πόντι είπε ότι η οικονομία θα είναι «απολύτως κρίσιμη».
«Τα αεροπορικά εισιτήρια αυξάνονται, αλλά πόσο μπορεί να διαρκέσει αυτό πριν αρχίσει να βλάπτει τη ζήτηση ταξιδιών;» διερωτήθηκε.

ΠΗΓΗ: Hotel & Restaurant Daily Ελλάδος
 

  • τουρισμός
  • καυτά θέματα
  • World Travel Market
  • Λονδίνο
  • τουριστική έκθεση