Retail
Οι πωλήσεις smartphones το 3ο τρίμηνο και οι κορυφαίοι «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς
Οι πωλήσεις smartphones το 3ο τρίμηνο και οι κορυφαίοι «παίκτες» της παγκόσμιας αγοράς
Θύμα της παγκόσμιας οικονομικής κρίσης και της προσπάθειας των καταναλωτών να τιθασεύσουν τα έξοδα τους, πέφτει και η αγορά των smartphones.

Το 3ο τρίμηνο του 2022, οι πωλήσεις smartphones κατέγραψαν την τρίτη συνεχή πτώση για φέτος, καθώς κατέγραψαν πτώση κατά 9% σε ετήσια βάση, όπως αναφέρει ο ΣΕΠΕ.
Σύμφωνα με τους αναλυτές, πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση σε επίπεδο τριμήνου από το 2014.
Μάλιστα, η εικόνα αυτή δεν αναμένεται να αναστραφεί άμεσα, καθώς η αγορά εκτιμάται ότι θα παραμείνει σε καθοδικό σπιράλ για τους επόμενους έξι έως εννέα μήνες.
«Οι ζοφερές οικονομικές προοπτικές αναγκάζουν τους καταναλωτές να καθυστερήσουν την αγορά ειδών τεχνολογίας και να δώσουν προτεραιότητα σε άλλες βασικές δαπάνες», αναφέρει η εταιρεία ερευνών Canalys.

Οι κορυφαίοι «παίκτες» 
Όπως προκύπτει από τα στοιχεία της εταιρείας, η κορυφαίοι παίκτες της παγκόσμιας αγοράς σε επίπεδο 3ου τριμήνου ήταν οι Samsung, Apple, Xiaomi, OPPO και vivo.
Η Samsung διατήρησε το εξεταζόμενο διάστημα την ηγετική  της θέση, αν και οι επιδόσεις της ήταν υποδεέστερες σε σχέση με έναν  χρόνο νωρίτερα.
Η νοτιοκορεάτικη εταιρεία πέτυχε μερίδιο αγοράς 22% - από 21% το 3ο τρίμηνο του 2022 - λόγω των μεγάλων προωθητικών ενεργειών για τη μείωση του αποθέματος των καναλιών πώλησης.
Η Apple, που βρέθηκε στη δεύτερη θέση της παγκόσμιας κατάταξης, ήταν ο μόνος προμηθευτής στην κορυφαία πεντάδα που κατέγραψε θετικό ρυθμό ανάπτυξης.
Η εταιρεία βελτίωσε περαιτέρω τη θέση της στην αγορά με μερίδιο 18% από 15% την αντίστοιχη περσινή περίοδο, χάρη στη σχετικά ανθεκτική ζήτηση για iPhone.
Στο μεταξύ, η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση μεταξύ των πέντε κορυφαίων κατασκευαστών, με μερίδιο αγοράς 14%, στα ίδια με τα περσινά επίπεδα.
Η OPPO βρέθηκε στην τέταρτη θέση με μερίδιο 10% από 11% έναν χρόνο νωρίτερα, ενώ η vivo ήταν ο κατασκευαστής που συμπλήρωσε την κορυφαία πεντάδα, με μερίδιο αγοράς 9%, από επίσης 11% την ίδια περίοδο του 2021. «Για τους περισσότερους κατασκευαστές κορυφαία προτεραιότητα είναι να μειωθεί ο κίνδυνος συσσώρευσης αποθεμάτων, δεδομένης της επιδείνωσης της ζήτησης. Οι πωλητές είχαν σημαντικά αποθέματα μέχρι τον Ιούλιο, αλλά οι πωλήσεις βελτιώθηκαν σταδιακά από τον Σεπτέμβριο λόγω των επιθετικών εκπτώσεων και προωθήσεων», σχολιάζουν οι αναλυτές της εταιρείας.

ΠΗΓΗ: NetFax Ελλάδος

  • smartphones
  • πωλήσεις
  • 3ο τρίμηνο 2022
  • νέα πτώση
  • κορυφαίοι παίκτες