Ο Πρωθυπουργός του Ισραήλ, Γιάιρ Λαπίντ, ανακοίνωσε ο ίδιος στις αρχές του Οκτωβρίου 2022 την αλλαγή του πλαισίου, με στόχο, όπως ο ίδιος το έθεσε, τη μείωση του κόστους βασικών διατροφικών ειδών στη χώρα.
Οι αλλαγές αναμένεται να επηρεάσουν την παραγωγή και εισαγωγή προϊόντων, όπως τα συσκευασμένα λαχανικά, τα ζυμαρικά, το ρύζι, τις έτοιμες σούπες, τα γαλακτοκομικά και τα διαφόρων τύπων σνακ.
Ακόμη, αναμένεται να επηρεαστούν όλες εκείνες οι εταιρείες, που η εξαγωγική τους δραστηριότητα αφορούσε μόνο το Ισραήλ ή μόνο χώρες εκτός Ευρωπαϊκής Ένωσης.
Το θετικό της νέας πολιτικής έχει να κάνει με την απαλοιφή έμμεσων εμποδίων και επιπρόσθετου γραφειοκρατικού κόστους (σε χρήμα και σε χρόνο) για τις εισαγωγές προϊόντων.
Ειδικά για το πιστοποιητικό Kosher, που είναι ιδιαίτερα διαδεδομένο σε αξιοπιστία και τζίρο προϊόντων στο Ισραήλ, αναμένεται να εξακολουθήσει να μην είναι αναγκαίο για γενικές εισαγωγές τροφίμων στο Ισραήλ.
Είναι, όμως, αναγκαίο για το σύνολο της αγοράς των κρεάτων, για τη διανομή σε αλυσίδες σούπερ μάρκετ από έναν κύκλο εργασιών και αριθμό καταστημάτων και πάνω και για τη διανομή σε καταστήματα εστίασης και σε ξενοδοχεία.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας έχουν μεγάλη πέραση στη αγορά τροφίμων και ποτών του Ισραήλ
Οι καταναλωτές τροφίμων στο Ισραήλ θεωρείται πως έχουν κάνει μεγάλη στροφή προς τα υγιεινά τρόφιμα την τελευταία πενταετία, αυξάνονται δε σημαντικά τόσο οι χορτοφάγοι (vegeterians), όσο και οι vegans.
Κατά τεκμήριο, οι Ισραηλινοί καταναλωτές τροφίμων αναζητούν τη χρυσή τομή μεταξύ ποιότητας και τιμής.
Είναι σύνηθες στο Ισραήλ να βλέπουμε προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας σε διαφορετικές ποιότητες βάσει του ανταγωνισμού των παικτών που δραστηριοποιούνται στο οργανωμένο λιανεμπόριο.
Οι Ισραηλινοί καταναλωτές προτιμούν τα καλής ποιότητας ιδιωτικής ετικέτας προϊόντα.
Οι αλυσίδες σούπερ μάρκετ θεωρούν την ιδιωτική ετικέτα ιδιαίτερα ανταγωνιστική σε σχέση με τα επώνυμα εμπορικά σήματα.
Το μερίδιο των προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας στην αγορά τροφίμων του Ισραήλ είναι ήδη υψηλό και ολοένα και αυξάνεται.
Η αλυσίδα Shufersal αποτελεί τη μεγαλύτερη αλυσίδα οργανωμένου λιανεμπορίου στη χώρα.
Τα προϊόντα ιδιωτικής ετικέτας αντιπροσώπευαν το 60% των συνολικών λιανικών πωλήσεων της Shufersal το 2019 και ξεπέρασαν το 65% το 2020.
ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος