Το μεγαλύτερο βάρος για τις αγορές αλκοολούχων ποτών, μέσω e-commerce, έχουν αναλάβει οι εταιρείες Uber και Drizly.
Ειδικά, η Drizly, η οποία αποτελεί πλατφόρμα αποκλειστικά για αλκοολούχα ποτά και αναλαμβάνει και υπηρεσίες απομακρυσμένου gifting (ποτά συσκευασμένα ως δώρο, από τον αγοραστή του ποτού στον παραλήπτη του δώρου), εμφάνισε ανάπτυξη άνω του 110% το έτος 2020, η οποία ήταν εν μέρει και αποτέλεσμα των lockdowns, λόγω κορωνοϊού.
Παρ' όλα αυτά, όπως αναλύεται στην έρευνα, η διείσδυση του ηλεκτρονικού εμπορίου στο αλκοολούχο ποτό ήταν πιο δύσκολη και έγινε πιο αργά, λόγω των «ρυθμιστικών κανονισμών που μοιάζουν με λαβύρινθο», του θέματος των προσωπικών δεδομένων που έχουν να κάνουν με την ηλικία των αγοραστών (στις ΗΠΑ επιβάλλεται ο αγοραστής αλκοολούχων ποτών, αλλά και οποιοσδήποτε επισκέπτεται σχετική σελίδα στο διαδίκτυο να είναι άνω των 21 ετών), του «σχετικού συντηρητισμού και εφησυχασμού ως προς τις πωλήσεις» από τις εταιρείες που δραστηριοποιούνται στη βιομηχανία και ακόμη και των ωρών που πραγματοποιείται η πώληση.
Η έρευνα του Euromonitor International προβλέπει ότι οι D2C πωλήσεις (Digital to Customer) θα αυξηθούν εκθετικά μέσα στην επόμενη τριετία.
Εκτιμάται ότι οι σχετικές αλλαγές που έγιναν στη νομοθεσία των ΗΠΑ θα λειτουργήσουν βοηθητικά.
Ταυτόχρονα, οι ευρέως διαδεδομένοι πωλητές έτρεξαν διαφημιστικές καμπάνιες ενημέρωσης και προσφορών το 2021.
Όπως σημειώνεται στην έρευνα, καθοριστική επιχειρηματική κίνηση ήταν οι παραδόσεις ποτών μέσω του δικτύου της Uber, που γίνονται πλέον και μεταμεσονύκτια.
Εκτιμάται, επίσης, ότι η ηλεκτρονική πώληση στα αλκοολούχα ποτά έχει ωριμάσει και έχει φιλελευθεροποιηθεί, ως προς τις απόψεις στελεχών που εκπονούν στρατηγικές, αλλά έχει γίνει και πιο οικεία προς τον απλό καταναλωτή.
ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος