Retail
Οι Αμερικανοί και τρώνε και μαγειρεύουν συχνότερα όταν κάθονται σπίτι
Οι Αμερικανοί και τρώνε και μαγειρεύουν συχνότερα όταν κάθονται σπίτι
Η αύξηση των μεγεθών της βιομηχανίας τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ έφθασε το 8,3% το 2021, ξεπερνώντας κάθε ιστορικό προηγούμενο.

Είναι χαρακτηριστικό ότι η βιομηχανία τροφίμων και ποτών στις ΗΠΑ αναπτυσσόταν κάθε χρόνο με όλο και ταχύτερο ρυθμό, μέχρι το ξέσπασμα της πανδημίας του κορωνοϊού, όπου και πάλι σημείωσε αύξηση μεγεθών, αλλά σε ρυθμό επιβραδυντικό.
Πιο συγκεκριμένα, το 2016 η ανάπτυξη μεγεθών στα τρόφιμα και στα ποτά ήταν 1,2%, το 2017 βρέθηκε στο 1,6%, το 2018 στο 2,1%, το 2019 στο 3%, το 2020 στο 1,9% (τα στοιχεία επιβράδυνσης, που λέγαμε) και το 2021 αναπτύχθηκε κατά το εντυπωσιακό ποσοστό 8,3%, ξεπερνώντας σε συνολική αξία πωλήσεων τα 1,4 δισ. ευρώ μέσα στις 52 εβδομάδες του προηγούμενου έτους, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI NPD.
Για το πρώτο επτάμηνο του 2022, η ανάπτυξη είναι εξίσου έντονη, κάτι που σε πρώτη ανάγνωση ήταν ανέλπιστο, αν υπολογίσει κανείς πόσο αναπτύχθηκε η αγορά το 2021, που αποτελεί χρονιά εξοικείωσης με την πανδημία του κορωνοϊού και με τα lockdowns ως μέτρα αντιμετώπισής της.
Η έξοδος των Αμερικανών στην εστίαση εκτός σπιτιού και άνευ περιορισμών οδήγησε σ' αυτό το +7,7% για τους πρώτους επτά μήνες του 2022, συγκριτικά με το -ήδη υψηλό 2021.
Επιβεβαιωτικό του παραπάνω συμπεράσματος είναι το εξής στοιχείο της έρευνας της IRI NPD:
Το 2020, έτος όπου οι Αμερικανοί καταναλωτές πρωτογνώρισαν την πανδημία του κορωνοϊού και έμειναν αρκετά στο σπίτι τους, οι λιανικές πωλήσεις στο σύνολό τους (food και non-food) αυξήθηκαν κατά 13,6% συγκριτικά με το 2019, ενώ οι υπηρεσίες φαγητού και τροφίμων εκτός σπιτιού για την ίδια χρονιά σημείωσαν σημαντική πτώση κατά 14,1%.
Σε ολόκληρο το 2021, σύμφωνα με τα στοιχεία της IRI NPD, οι συνολικές λιανικές πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 3,6%, ενώ οι πωλήσεις φαγητού, τροφίμων και ποτών, που συμπεριλαμβάνουν δηλαδή και την εστίαση, ανέβηκαν πολύ περισσότερο, κατά 16,7%.
Τα αντίστοιχα στοιχεία από τον Ιανουάριο έως και τον Ιούλιο του 2022 δείχνουν αύξηση πωλήσεων ως προς τη συνολική αξία κατά 8,7% και στην υποκατηγορία φαγητού, τροφίμων και ποτών μικρότερη αύξηση, κατά 6%.
Άλλωστε, τα γεύματα των Αμερικανών εκτός σπιτιού μειώθηκαν, λόγω και των lockdowns σε μια συνθήκη "θέλοντας και μη", κατά 6,4%, την τετραετία 2019 - 2022 (μέχρι τον Ιούλιο του 2022), ενώ, αντίστοιχα, τα γεύματα εντός σπιτιού αυξήθηκαν κατά 9,7%. 
Με λίγα λόγια, οι Αμερικανοί πλέον τρώνε συχνότερα όταν κάθονται σπίτι.
Το μεγαλύτερο κομμάτι αυτής της αύξησης το έχουν καλύψει τα προϊόντα φαγητού και ποτού λιανικής, που αγοράζει κανείς από τα σούπερ μάρκετ, παρά το κομμάτι των delivery παραγγελιών έτοιμου φαγητού.
Τα τελευταία στοιχεία μας δείχνουν ότι έχει αυξηθεί η επαναληψιμότητα της επιλογής οι Αμερικανοί να μαγειρέψουν φαγητό (ή να φάνε, εναλλακτικά, ένα κρύο γεύμα με υλικά που έχουν στο ψυγείο τους), παρά να παραγγείλουν κάτι έτοιμο απ’ έξω.
Μερικά από τα προϊόντα που έχουν δραματικά αυξήσει την κατανάλωσή τους την τελευταία διετία στις ΗΠΑ, ως αγορά από τα σούπερ μάρκετ και κατανάλωσή τους στο σπίτι, σύμφωνα με αντίστοιχα στοιχεία της IRI NPD, είναι τα ενεργειακά ποτά, τα νερά με γεύση και χωρίς ζάχαρη, τα ανθρακούχα νερά, οι ενισχυμένοι με βιταμίνες ενεργειακοί καφέδες, τα έτοιμα προϊόντα σούσι, τα αποξηραμένα μούρα, τα noodles, τα κατεψυγμένα θαλασσινά, τα έτοιμα γεύματα χοιρινού με ζυμαρικά, τα κατεψυγμένα κομμάτια κοτόπουλου, ο καπνιστός σολωμός και τα επεξεργασμένα κρύα φρούτα με επικάλυψη σοκολάτας.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος
 

  • ΗΠΑ
  • βιομηχανία τροφίμων & ποτών
  • έρευνα
  • IRI NPD