Retail
Όμιλος Σκλαβενίτης: Τα επόμενα βήματα για να σπάσει το φράγμα των 4 δις ευρώ
Όμιλος Σκλαβενίτης: Τα επόμενα βήματα  για να σπάσει το φράγμα των 4 δις ευρώ
Μια «ανάσα» από το ορόσημο των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ έφτασε το 2021 ο τζίρος του Ομίλου Σκλαβενίτης, καταγράφοντας περαιτέρω άνοδο σε σχέση με το 2020 και αναπτύσσοντας περαιτέρω το δίκτυο του ανά την Ελλάδα.

Σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις του Ομίλου, ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών, που εκτός από την Ελληνικές Υπεραγορές Σκλαβενίτης περιλαμβάνει τις Σκλαβενίτης Κύπρου, Χαλκιαδάκης και The Mart, ανήλθε το 2021 στα 3,98 δις ευρώ, έναντι 3,79 δις το 2020, ενώ το μικτό κέρδος έσπασε το φράγμα του 1 δις ευρώ (1,06 δις ), έναντι 996,36 εκ. ευρώ το 2020.
Τα κέρδη EBITDA ανήλθαν σε 292,71 εκ. ευρώ (από 261,45 εκ. το 2020, ενώ τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 92,57 εκ. ευρώ, έναντι 59,03 εκ. το 2020 και τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους στα 61,08 εκ. ευρώ (2020: 62,59 εκ.).
Όσον αφορά στις υποχρεώσεις του Ομίλου, τα μακροπρόθεσμα δάνεια μειώθηκαν σχεδόν κατά 56 εκ. ευρώ μέσα σε έναν χρόνο, από τα 660,50 εκ. ευρώ στα 604,82 εκ., ενώ συνολικά οι μακροπρόθεσμες υποχρεώσεις του Ομίλου μειώθηκαν κατά 100 εκ. ευρώ, στα 1,7 δις ευρώ.

Οι επόμενες κινήσεις
Σύμφωνα με πηγές του FOODReporter Ελλάδος κοντά στην εταιρεία, ο στρατηγικός σχεδιασμός της Σκλαβενίτης για το υπόλοιπο του 2022 και το 2023 περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, τη δημιουργία τριών νέων καταστημάτων στη Νέα Φιλαδέλφεια, στη Μυτιλήνη και στη Γλυφάδα, τη δημιουργία νέου Κέντρου Μαναβικής και Παρασκευαστηρίου Ετοίμων Φαγητών στην περιοχή της Αττικής, την υλοποίηση επενδύσεων για έργα ψηφιακού μετασχηματισμού και εξοικονόμησης ενέργειας, μέσω νέου εξοπλισμού στα καταστήματά της, καθώς και την επέκταση του ηλεκτρονικού καταστήματος. 

Οι επενδύσεις σε φυσικά καταστήματα και online παρουσία
Υπενθυμίζεται ότι ήδη μέσα στο 2021, στο πλαίσιο ενός επενδυτικού προγράμματος, ύψους άνω των 63 εκ. ευρώ, το eMarket επεκτάθηκε σε τρεις νέες περιοχές (Θεσσαλονίκη, Πάτρα και Λάρισα), ενισχύοντας την ψηφιακή παρουσία της Σκλαβενίτης, ενώ ο Όμιλος προχώρησε και στη δημιουργία νέου e-hub στην περιοχή της Κηφισιάς για τη βέλτιστη εξυπηρέτηση των ηλεκτρονικών παραγγελιών στη Βορειοανατολική Αττική.
Ως προς τα φυσικά καταστήματα, εντός του 2021 ιδρύθηκαν έξι νέα καταστήματα Σκλαβενίτης σε Σκιάθο, Ρίο, Σπάρτη, Γιαννιτσά, Τρίκαλα και Νάουσα, ενώ πραγματοποιήθηκαν ανακαινίσεις σε περισσότερα από 80 καταστήματα σε διάφορες περιοχές της χώρας.
Επιπλέον, στο πρώτο εξάμηνο του 2022 η εταιρεία προχώρησε σε συμφωνία με την ΣΕΠ Παπαδόπουλος στα Ιωάννινα για την απορρόφηση εννέα καταστημάτων.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος

  • Όμιλος Σκλαβενίτης
  • οικονομικές καταστάσεις
  • Κύκλος Εργασιών
  • κέρδος
  • Ελλάδα