Όπως γράφει το FOODReporter Ελλάδος, η ερευνητική ομάδα του Πανεπιστήμιου εντόπισε τα κύρια θέματα που σχετίζονται με τους μπλογκερ φαγητού και τη διατροφή στο Twitter, κάνοντας ανάλυση μέσων κοινωνικής δικτύωσης, βάσει των Hashtags που περιείχαν 686.450 τιτιβίσματα (tweets) 171.243 χρηστών, από την 1η Ιανουαρίου 2017 έως την 30η Μαΐου 2022.
Αναλυτικότερα, πάνω από 4,6 δις χρήστες μέσων κοινωνικής δικτύωσης αφήνουν τη δική τους «προσωπική» υπογραφή μέσω των διαδικτυακών τους αλληλεπιδράσεων.
Οι χρήστες των κοινωνικών δικτύων δεν είναι πλέον απλώς παθητικοί αποδέκτες μηνυμάτων, αλλά και δημιουργοί ενεργών ψηφιακών αποτυπωμάτων μέσω δραστηριοτήτων στα κοινωνικά δίκτυα.
Είναι εύλογο, λοιπόν, τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να έχουν σήμερα μεγαλύτερο αντίκτυπο, ακόμη και στις διατροφικές συνήθειες των καταναλωτών, καθώς ο εκάστοτε χρήστης έχει τη δυνατότητα μέσα σε δευτερόλεπτα να ανεβάσει, να διαβάσει ή να αναπαράγει κάποιο tweet, το οποίο έχει σχέση με τη διατροφή και το food μπλόγκινγκ.
Με βάση την ανάλυση επικοινωνίας σε tweets, τα hashtags που χρησιμοποιούνταν περισσότερο στη σφαίρα των μπλόγκερ φαγητού, όπως προαναφέρθηκαν, ήταν τα ακόλουθα: #yummy, #healthy, #homemade και #vegan.
Μελετώντας την πλευρά των κοινοτήτων, εντοπίστηκαν τρεις κύριες ομάδες: πρώτη ήταν ο υγιεινός τρόπος ζωής, ο οποίος συνδέθηκε με τα hashtags «vegan», «υγιεινή διατροφή», «χορτοφαγία», «χωρίς γλουτένη», «βιολογικό» και «δίαιτα» και ακολουθούσαν το σπιτικό και το γρήγορο φαγητό.
Επιπρόσθετα, δύο δευτερεύουσες ομάδες, οι οποίες σύμφωνα με την έρευνα κυριαρχούσαν για αυτήν την περίοδο, ήταν το πρωινό – δεκατιανό και το φαγητό – ταξίδι.
Το Twitter ως ένα γρήγορο εργαλείο αναζήτησης για διατροφικές συμβουλές και συνταγές
Η τρέχουσα έρευνα επικεντρώθηκε σε μια ποικιλία διατροφικών μπλογκ και στον αντίκτυπό τους στη συμπεριφορά των καταναλωτών, όπως τα μπλογκ υγιεινής και χορτοφαγικής διατροφής.
Τα διατροφικά μπλογκ στο Twitter είναι σταθμοί έμπνευσης για τον καθημερινό χρήστη, ο οποίος χρησιμοποιεί την πλατφόρμα ως εργαλείο αναζήτησης για να βρίσκει εύκολα διάφορες συνταγές, πληροφορίες για δίαιτες, κατάλληλη διατροφή παιδιών και διατροφικές συμβουλές για άτομα μεγαλύτερης ηλικίας, μεταξύ άλλων.
Επομένως, η έρευνα καταλήγει στο γεγονός ότι οι πλατφόρμες των μέσων κοινωνικής δικτύωσης δύνανται να επηρεάσουν άμεσα τη συμπεριφορά των καταναλωτών και τις διατροφικές τους επιλογές, ωθώντας τις επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων να δίνουν ιδιαίτερη βάση στις τάσεις που δημιουργούνται μέσω του διαδικτύου.
ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος