Η αναταραχή της εφοδιαστικής αλυσίδας, που προκάλεσε η πανδημία του κορωνοϊού, είχε δημιουργήσει ανάγκη για μεγάλες ποσότητες πατάτας τόσο στη Νότιο Αφρική, όσο και στις γειτονικές χώρες.
Πολλοί παραγωγοί πήραν την απόφαση για ραγδαία αύξηση της παραγωγής τους, μιας και διαθέσιμες εκτάσεις υπήρχαν.
Όσο, όμως, οι διπλανές χώρες (Μποτσουάνα, Ναμίμπια, Εσουατίνι) εξισορροπούσαν τα δικά τους επίπεδα παραγωγής πατάτας, η παραγωγή στη Νότιο Αφρική παρέμενε σχετικά αδιάθετη σε μεγάλο ποσοστό.
Ο νοτιοαφρικάνικος Όμιλος Famous Brands, στον οποίο ανήκουν οι αλυσίδες εστιατορίων και ταχυεστίασης Steers, Mugg & Bean και Wimpy, φέρεται να αγόρασε μεγάλο μέρος από τις πλεονάζουσες ποσότητες σε προνομιακή τιμή.
«Η υπεβολική διάθεση πατάτας στην αγορά της Νότιας Αφρικής αναμένεται να συνεχιστεί για το επόμενο δωδεκάμηνο τουλάχιστον, αν παρατηρήσει κανείς τις κατά τόπους καλλιέργειες στη χώρα», δήλωσε ο Υπεύθυνος Επιχειρησιακής Ανάπτυξης της Famous Brands, Άντριου Μάντελ.
Ο Μάντελ «έκλεισε το μάτι» στους παραγωγούς πατάτας ότι ο Όμιλος Famous Brands μπορεί να συνεχίζει να αγοράζει την πλεονάζουσα παραγωγή της παραγόμενης πατάτας, αποκαλύπτοντας τον στρατηγικό σχεδιασμό αναφορικά με τα σημεία εστίασης του Ομίλου:
«Υπάρχει υπερπληθώρα πατάτας στην αγορά και σκοπεύουμε να κάνουμε το μεγαλύτερο μέρος τους τσιπς και να τα πουλήσουμε σε γεύματα, μέσα σε fast food meals, που είναι ορόσημα για την κάθε αλυσίδα. Εκτός από πατάτες τηγανητές, μπορούμε να προσφέρουμε επιπλέον τσιπς στους πελάτες των καταστημάτων, ανεβάζοντας επίπεδο την εμπειρία τους στο γρήγορο φαγητό».
Ο Όμιλος Famous Brands φέρεται να έχει ήδη έρθει σε συμφωνίες με εταιρείες, που μπορούν αποκλειστικά και εξωτερικά των καταστημάτων του Ομίλου για την παραγωγή των τσιπς, που τελικά αναμένεται στο άμεσο μέλλον να κατακλύσουν τη νοτιοαφρικάνικη αγορά, ως νέα τάση στο fast food και στο comfort food στη χώρα.
ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος