Αυτή την εντύπωση έρχονται πλέον να επιβεβαιώσουν και οι σχετικές έρευνες που ξεκινούν μεν από τις ΗΠΑ (το πρώτο πεδίο εφαρμογής και επαλήθευσης των τάσεων), αλλά πολύ γρήγορα πλέον επεκτείνονται στον υπόλοιπο κόσμο, τουλάχιστον στη Δύση και την Ανατολή - ας μην ξεχνάμε πως η Νότια Κορέα είναι η χώρα με τον μεγαλύτερο αριθμό κινητών στον πλανήτη.
Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα της Pew Research, λοιπόν, ένας στους δυο Αμερικανούς-ίδες (46%, για την ακρίβεια) δηλώνουν ότι βρίσκονται στο Internet «σχεδόν συνεχώς» (almost constantly, o όρος που χρησιμοποιήθηκε), κι αυτό το ποσοστό είναι περίπου διπλάσιο από το 24% της ανάλογης έρευνας, που είχε γίνει το 2014-5.
Κάτι που -αν δανειστούμε το σχετικό σχόλιο από το Axios- σημαίνει ότι η πραγματική και η εικονική μέσω του διαδικτύου ζωή τους, έχουν γίνει πιά ένα, ειδικά για τις μειονότητες που, σύμφωνα με τα ευρήματα, έχουν να επιδείξουν τα υψηλότερα ποσοστά, δημιουργώντας στο Internet τον δικό τους (καλύτερο, άραγε; σίγουρα, όμως, διαφορετικό) κόσμο.
Κίνδυνοι και ευκαιρίες
Φυσικά, αυτή η μεγάλη «αλλαγή παραδείγματος» δεν μπορεί παρά να έχει και άλλες, κοινωνικές συνέπειες - οι νέοι είναι πλέον visual communicators, ό,τι δεν οπτικοποιείται δεν τους αγγίζει, δεν έχει επιτυχία στη γενιά τους, που επιζητεί, αξιοποιεί και εξελίσσει νέα «εργαλεία», τα οποία καλύπτουν αυτήν ακριβώς την ανάγκη τους, όπως το YouTube, το TikTok και το Snapchat, αφήνοντας πίσω άλλα, παλιότερα, όπως το Facebook, το Twitter και το Tumblr, που εκεί υστερούν. Έτσι, σύμφωνα με άλλα ευρήματα της έρευνας, το Instagram αύξησε κατά 10% τους οπαδούς του την τελευταία επταετία, το Instagram κατά 18%, το YouTube κατά 9% (δεν έχει κι άλλο περιθώριο - έπιασε σχεδόν το 100%), ενώ το TikTok ήρθε από το πουθενά (εμφανίστηκε το 2018) και σήμερα αξιοποιείται από το 67% των νέων Αμερικανών 13-17 ετών.
Αντίθετα, το Facebook έχασε 39% του κοινού, το Twitter 10% και το Tumblr 9%.
Όμως, ακόμα και οι ίδιοι οι νέοι παραδέχονται ότι, συχνά, το παρακάνουν με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (αν και παραδέχονται ότι μεγάλο ρόλο σ ́ αυτό έπαιξαν και οι αποκλεισμοί λόγω της πανδημίας), καθώς τρεις στους τέσσερεις (ποσοστό 75%) μπαίνουν καθημερινά στο YouTube κι ένας στους τρεις καθημερινά στο TikTok και κάπως λιγότερο σε Snapchat και Instagram.
Όσο για την online προστασία τους, ας μην το συζητάμε καλύτερα...
ΠΗΓΗ: NetFax Ελλάδος