Ως στοιχειώδες επίπεδο ψηφιακής έντασης ορίζεται η χρήση τουλάχιστον τεσσάρων από συνολικά 12 ενδεικτικών ψηφιακών τεχνολογιών (όπως μεταξύ άλλων τη χρήση τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης ή επίπεδο τουλάχιστον 1% των πωλήσεων να προέρχεται από ηλεκτρονικές συναλλαγές).
Το στοιχειώδες επίπεδο καλύπτει την χαμηλή, υψηλή και πολύ υψηλή κατηγορία του δείκτη ψηφιακής έντασης (Digital Intensity Index - DII), χωρίς να μετρά το ποσοστό των εταιρειών, που βρίσκονται στην πολύ χαμηλή κατηγορία.
Ένας από τους στόχους της πολιτικής της Ψηφιακής Πυξίδας της Ε.Ε., είναι το 90% τουλάχιστον των μικρομεσαίων επιχειρήσεων να αποκτήσουν τουλάχιστον βασικό επίπεδο ψηφιακής έντασης μέχρι το 2030.
Ειδικότερα, στην Κύπρο το 33% των επιχειρήσεων βρίσκεται στην κατηγορία της πολύ χαμηλής ψηφιακής έντασης (44% στον μέσο όρο της Ε.Ε.), 41% στην κατηγορία της χαμηλής ψηφιακής έντασης (34% στην Ε.Ε.), το 23% στην κατηγορία της υψηλής ψηφιακής έντασης (19% στην Ε.Ε.) και το 3% στην κατηγορία της πολύ υψηλής ψηφιακής έντασης (3% στην Ε.Ε.).
Σε σχέση με το μέγεθος των εταιρειών, το 66% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Κύπρο (55% στην Ε.Ε.) είχε επιτύχει το στοιχειώδες επίπεδο ψηφιακής έντασης το 2021, σε σύγκριση με το 96% των μεγάλων επιχειρήσεων (88% στην Ε.Ε.).
Μόλις το 3% των μικρομεσαίων επιχειρήσεων στην Κύπρο (3% στην Ε.Ε.) έφτασαν σε πολύ υψηλό επίπεδο ψηφιακής έντασης και 22% (18% στην Ε.Ε.) έφτασαν στο υψηλό επίπεδο.
Οι πλείστες μικρομεσαίες επιχειρήσεις κατέγραψαν χαμηλά (41% στην Κύπρο, 34% στην Ε.Ε.) ή πολύ χαμηλά (34% στην Κύπρο, 45% στην Ε.Ε.) επίπεδα ψηφιακής έντασης.
Τα μεγαλύτερα ποσοστά εταιρειών που βρέθηκαν στην υψηλή κατηγορία του δείκτη ψηφιακής έντασης καταγράφηκαν στην Φινλανδία, τη Δανία και τη Μάλτα (10% και στις τρεις) και στη Σουηδία (9%).
Την ίδια στιγμή, στη Ρουμανία και η Βουλγαρία το 77% και το 74% των επιχειρήσεων αντίστοιχα βρίσκονταν στην κατηγορία της πολύ χαμηλής ψηφιακής έντασης.
Όπως σημειώνεται στο σχετικό άρθρο της Eurostat, η υιοθέτηση ψηφιακών τεχνολογιών από τις επιχειρήσεις μπορεί να βελτιώσει υπηρεσίες και προϊόντα και να συμβάλει στην αύξηση της ανταγωνιστικότητας.
Επίσης, όπως φάνηκε την περίοδο της πανδημίας, η ψηφιοποίηση είναι κρίσιμης σημασίας για τη βελτίωση της οικονομικής βιωσιμότητάς των επιχειρήσεων.
ΠΗΓΗ: ΚΥΠΕ