Με βάση τις αναλύσεις του Bloomberg NEF, κατά τη διάρκεια της περιόδου 2025 – 2030, οι πωλήσεις των ηλεκτρικών οχημάτων θα τετραπλασιαστούν, φθάνοντας τα 26 εκατομμύρια.
Επίσης, μέχρι το 2040, θα κυκλοφορούν στους δρόμους πάνω από 54 εκατομμύρια ηλεκτρικά οχήματα.
Το μερίδιο των ηλεκτρικών οχημάτων στις παγκόσμιες πωλήσεις, τη συγκεκριμένη περίοδο, θα εκτοξευθεί στο 58%.
Οι προσπάθειες για μείωση της τιμής των μπαταριών
Το κόστος παραγωγής μπαταριών αντιπροσωπεύει σήμερα περίπου το 40% της αξίας του οχήματος.
Εκτιμάται ότι η τεχνολογία θα φθάσει σε τέτοια επίπεδα, που η μείωση της τιμής των μπαταριών θα είναι εφικτή, παρά τις αυξήσεις σε πρώτες ύλες και ενέργεια.
Οι αναλυτές προβλέπουν πτώση μακροπρόθεσμα, η οποία θα οφείλεται σε πιο αποτελεσματικές τεχνολογίες παραγωγής, στο άνοιγμα νέων εργοστασίων και στις τεχνολογικές καινοτομίες.
Σημείο καμπής το 2026
Το 2026 αναμένεται ότι θα είναι το σημείο καμπής.
Σύμφωνα με την έκθεση του Bloomberg ΝEF, το μέσο κόστος αγοράς ενός μεσαίου μεγέθους αυτοκινήτου εσωτερικής καύσης και ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου θα εξισωθεί.
Μετά το 2027, οι τιμές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων θα γίνονται όλο και χαμηλότερες, ενώ τα αυτοκίνητα εσωτερικής καύσης θα γίνονται ελαφρώς πιο ακριβά.
Με βάση τις εκτιμήσεις, το 2030, η τιμή πώλησης ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου αναμένεται να είναι πολύ πιο χαμηλή, από ένα συμβατικό όχημα.
Προβληματίζει η έλλειψη υποδομών
Το μεγαλύτερο πρόβλημα παραμένει η έλλειψη υποδομών, που προβληματίζει ακόμη και τους περισσότερο αισιόδοξους της ηλεκτροκίνησης.
Σε περίπτωση επίλυσης του συγκεκριμένου προβλήματος, αλλά και με το κλείδωμα της τιμής της κιλοβατώρας από τους παρόχους ηλεκτρικής ενέργειας σε δημόσιους σταθμούς φόρτισης, ακόμη και η μικρή αυτονομία στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα δεν θα αποτελεί πρόβλημα για μεγάλα ταξίδια.
Η ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου
Η τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν θα είναι ο μόνος παράγοντας, που καθορίζει την αυξανόμενη δημοτικότητά τους.
Και αυτό, διότι εντείνονται οι συζητήσεις για την ανάγκη μείωσης των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου στον τομέα των μεταφορών.
Με βάση τους σχεδιασμούς, στην Ευρώπη, τα αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα καταργηθούν έως το 2035, ενώ ήδη, πολλές ευρωπαϊκές κυβερνήσεις επιδοτούν την αγορά ηλεκτρικών αυτοκινήτων.
Με την πάροδο του χρόνου, αυτό θα οδηγήσει σε δραστική μείωση του αριθμού των αυτοκινήτων εσωτερικής καύσης.
Πολλοί μάλιστα πιστεύουν ότι η κατοχή ενός οχήματος με κινητήρα εσωτερικής καύσης θα γίνει χόμπι για τους λάτρεις των κλασικών αυτοκινήτων.