Σε 30 χρόνια από σήμερα, οι ταξιδιώτες δεν θα μπορούν πλέον να ταξιδεύουν με πτήσεις χαμηλού κόστους στο εξωτερικό, καθώς η αύξηση των φόρων στις τακτικές πτήσεις θα τις καταστήσουν πολύ πιο ακριβές, οδηγώντας πολλούς να προτιμούν τρένα και λεωφορεία.
Καθώς βρισκόμαστε εν μέσω της κλιματικής αλλαγής, οι θερμοκρασίες θα αυξάνονται συνεχώς, με πολλούς δημοφιλείς προορισμούς διακοπών να αντικαθίστανται από τους ταξιδιώτες με πόλεις και παραθαλάσσια θέρετρα σε πιο βόρειες περιοχές.
Οι προβλέψεις αυτές διατυπώθηκαν έπειτα από τη δημοσιοποίηση του σχεδίου JetZero της Βρετανικής κυβέρνησης για την αντιμετώπιση του αντίκτυπου που έχουν οι αερομεταφορές στο περιβάλλον. Το σχέδιο δέχθηκε ευρεία κριτική καθώς θεωρήθηκε αναποτελεσματικό.
Σύμφωνα με την ακτιβιστική οργάνωση για το περιβάλλον Possible, το σχέδιο βασίζεται σε «μη ανεπτυγμένες, εξαιρετικά ακριβές ή ανεφάρμοστες τεχνολογίες» για την επίτευξη στόχων εκπομπών και δεν προβλέπει τρόπους μείωσης του αριθμού των επιβατών. Η οργάνωση υποστηρίζει ότι η μείωση του αριθμού επιβατών στις πτήσεις κάθε χρόνο θα αποτελούσε ουσιαστικό μέτρο για τις μελλοντικές κυβερνήσεις, και θα επιτυγχανόταν με φόρους που θα έκαναν τις πτήσεις πολύ πιο ακριβές.
Εάν περιοριστεί ο αριθμός όσων πετούν συχνά, αυτό το μέτρο δεν θα επηρεάσει τους περισσότερους ταξιδιώτες, και αυτό μπορεί να συμβεί με την επιβολή φόρου frequent flier: Όσον περισσότερο ταξιδεύει κανείς με πτήσεις, τόσο μεγαλύτερο θα είναι το κόστος τους, που σημαίνει ότι οι πολλαπλές διακοπές στο εξωτερικό ενδεχομένως να γίνουν υπερβολικά ακριβή υπόθεση για τους περισσότερους ταξιδιώτες.
Σύμφωνα με την Alethea Warrington από την Possible, καθώς πολλές αεροπορικές εταιρείες χαμηλού κόστους έχουν επί του παρόντος ελάχιστα περιθώρια κέρδους στις πτήσεις μικρών αποστάσεων, οποιοσδήποτε επιπλέον φόρος σε συνδυασμό με το αυξανόμενο κόστος των καυσίμων θα εκτοξεύσει το κόστος των πτήσεων. Η κ. Warrington υποστηρίζει ότι τα σχέδια εναλλακτικής τροφοδοσίας ενέργειας της αεροπορικής βιομηχανίας δεν θα λειτουργήσουν λόγω της τεράστιας ποσότητας ενέργειας που απαιτείται για τις πτήσεις και της περιορισμένης ποσότητας ανανεώσιμων πηγών ενέργειας. Επομένως, όπως προέβλεψε, αναμένεται να γίνουν περισσότερες επενδύσεις σε τρένα υψηλής ταχύτητας και ηλεκτρικά πούλμαν, δίνοντας δυνατότητα για πιο πράσινα, αν όχι πιο «αργά» ταξίδια στο εξωτερικό.
Staycations αντί Μεσογείου;
Ο κ. Josey Page, ο οποίος εργάζεται στη βρετανική εταιρεία πορθμείων Red Funnel, υποστηρίζει ότι το αυξημένο κόστος των πτήσεων και η ανησυχία για το κλίμα θα οδηγήσουν σε άνθιση των staycations. «Γνωρίζουμε ότι όσο πιο κοντά στο σπίτι μένουν οι άνθρωποι, τόσο μικρότερο είναι το αποτύπωμα άνθρακα που αφήνουν στο περιβάλλον, καθιστώντας τις staycations την καλύτερη επιλογή για το περιβάλλον», είπε. Επιπλέον, εκτός από το να μένουν πιο κοντά στο σπίτι, οι άνθρωποι είναι πιθανό να αποφεύγουν προορισμούς στη νότια Ευρώπη και τη Μέση Ανατολή καθώς αυτοί γίνονται όλο και πιο θερμοί.
Μέχρι το 2050, προορισμοί όπως η Μαδρίτη θα γίνουν αφιλόξενοι για όλους, εκτός από τους ταξιδιώτες που αντέχουν σε υψηλές θερμοκρασίες.
Η Cat Jones, ιδρυτής της εταιρείας αειφόρων ταξιδιών Byway, εκτιμά ότι οι διακοπές που περιλαμβάνουν πιο «αργά» μέσα μεταφοράς θα γίνουν πιο δημοφιλείς. Σε ένα μέλλον όπου μεγαλύτερος αριθμός ανθρώπων θα συνάπτει ευέλικτες συμφωνίες εργασίας, μπορεί να δαπανηθεί περισσότερος χρόνος στη μετάβαση στον προορισμό. Η εταιρεία Byway παρέχει αυτό το είδος ταξιδιού σήμερα, με ταξιδιώτες που επιβιβάζονται και αποβιβάζονται από τρένα, πλωτά μέσα και λεωφορεία στο ταξίδι τους προς τον προορισμό. "Βλέπουμε ανθρώπους που συνδυάζουν εργασία και διακοπές και προβλέπω ότι θα δούμε μια τεράστια συρρίκνωση των πτήσεων μικρών αποστάσεων μέχρι το 2050, λόγω της πίεσης των καταναλωτών και των ρυθμίσεων».
Πηγή: tornosnews