Οι παραδόσεις του αεροσκάφους έχουν σταματήσει από την άνοιξη του 2021, οπότε η είδηση θα είναι ευπρόσδεκτη από τις αμερικανικές αεροπορικές εταιρείες και τους ταξιδιώτες που έχουν υποστεί μαζικές καθυστερήσεις και ακυρώσεις πτήσεων τις τελευταίες εβδομάδες, εν μέρει λόγω της έλλειψης αεροσκαφών.
«Η Boeing έχει κάνει τις απαραίτητες αλλαγές για να διασφαλίσει ότι το 787 Dreamliner πληροί όλα τα πρότυπα πιστοποίησης», ανέφερε σε ανακοίνωσή της η Ομοσπονδιακή Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας.
Τα προβλήματα του αεροπλάνου χρονολογούνται από τα τέλη του καλοκαιριού του 2020, όταν η εταιρεία αποκάλυψε κατασκευαστικές ατέλειες σε ορισμένα αεροσκάφη. Η Boeing εντόπισε στη συνέχεια πρόσθετα ζητήματα, μεταξύ άλλων με το οριζόντιο σταθεροποιητή.
Οι δυσκολίες περιόρισαν τις παραδόσεις μεταξύ Νοεμβρίου 2020 και Μαρτίου 2021. Η Boeing ανέστειλε τις παραδόσεις αργότερα, την άνοιξη του 2021, μετά την εμφάνιση περισσότερων προβλημάτων.
Ο εκτελών χρέη διοικητή της FAA Μπίλυ Νόλεν συναντήθηκε με επιθεωρητές ασφαλείας στη Νότια Καρολίνα την περασμένη εβδομάδα για να επιβεβαιώσει ότι ήταν ικανοποιημένοι με τις βελτιώσεις της εταιρείας, οι οποίες έγιναν για να διασφαλιστεί η συμμόρφωσή τους με τα πρότυπα και να εντοπιστούν πιθανοί κίνδυνοι μετά την αποκάλυψη ελαττωμάτων στο αεροπλάνο.
«Η FAA θα επιθεωρεί κάθε αεροσκάφος πριν εκδοθεί πιστοποιητικό αξιοπλοΐας και δοθεί άδεια παράδοσης», αναφέρεται στην ανακοίνωση. «Αναμένουμε ότι οι παραδόσεις θα συνεχιστούν τις επόμενες ημέρες».
Εκπρόσωπος της εταιρείας δήλωσε στο AFP ότι η Boeing «θα συνεχίσει να εργάζεται με διαφάνεια με την FAA και τους πελάτες μας προς την κατεύθυνση της επανέναρξης των παραδόσεων του 787», αλλά δεν επιβεβαίωσε ότι η εταιρεία είχε λάβει την τελική έγκριση της FAA.
Η τιμή της μετοχής της εταιρείας κέρδισε έδαφος από την είδηση, κλείνοντας 0,5% υψηλότερα.
Η αδυναμία παράδοσης του Dreamliner έχει συμπαρασύρει τα κέρδη της Boeing, τα οποία έπεσαν κατά 67% το δεύτερο τρίμηνο μιας και οι κατασκευαστικές αλλαγές έχουν οδηγήσει σε δισεκατομμύρια επιπλέον κόστος για την εταιρεία.
Η εταιρεία έχει παραδώσει μόλις πάνω από 1.000 από τα αεροπλάνα από τότε που πρωτοπαρουσιάστηκε το εν λόγω μοντέλο το 2004.
(ΚΥΠΕ)