Η Οργάνωση εντόπισε τα προβλήματα μετά από χθεσινή ενημέρωση από το Τμήμα Δημοσίων Έργων, όπου παρουσιάστηκαν τα σχέδια του νέου γηπέδου της Λεμεσού και τα οποία αναλύει σε σημερινή επιστολή της προς τον Πρόεδρο του ΚΟΑ, Ανδρέα Μιχαηλίδη.
«Κατά τη χθεσινή συνάντηση, με μεγάλη απογοήτευση διαπιστώσαμε ότι το στάδιο δεν σχεδιάστηκε με επικαιροποιημένες προδιαγραφές προσβασιμότητας και δεν θα μπορεί να εξυπηρετήσει άτομα σε τροχοκάθισμα, στο βαθμό που πρέπει, ενώ σε κάποια θέματα παρουσιάζει σοβαρές ελλείψεις», αναφέρει η επιστολή.
Συγκεκριμένα η ΟΠΑΚ διαπιστώνει ότι δεν προνοήθηκαν καθόλου θέσεις για άτομα με τροχοκάθισμα στις κερκίδες των φιλοξενούμενων ομάδων, ενώ οι θέσεις αυτές έχουν υπολογιστεί λανθασμένα στα 60 εκατοστά, την ώρα που το πλάτος ενός μέσου τροχοκαθίσματος είναι μεγαλύτερο.
Λέγοντας ότι η UEFA συστήνει τουλάχιστον 90 εκατοστά πλάτος για χώρο τροχοκαθίσματος, η οργάνωση υποδεικνύει πως με τα 60 εκατοστά, στην πραγματικότητα θα υπάρχει χώρος για 27 τροχοκαθίσματα αντί 40 στην ανατολική πλευρά, 11 αντί 16 στη δυτική πλευρά και 8 αντί 12 στον 2ο όροφο.
Επιπρόσθετα, η Οργάνωση σημειώνει πως η πρόσβαση στους χώρους στο ισόγειο γίνεται με τη χρήση ηλεκτρικού ανυψωτήρα επειδή υπάρχει υψομετρική διαφορά περίπου ένα μέτρο, κάτι που δεν θα έπρεπε να υφίσταται, όπως συστήνει η UEFA για καινούργια στάδια. Επιπλέον, συνεχίζει, δεν συστήνεται η χρήση ηλεκτροκίνητων ανυψωτήρων - που καθυστερούν την εξυπηρέτηση των ατόμων με τροχοκάθισμα - αλλά κανονικού ανελκυστήρα.
Η ΟΠΑΚ διαπιστώνει, επίσης, πως δεν έχουν προνοηθεί θέσεις συνοδών και πως οι χώροι για άτομα σε τροχοκάθισμα είναι συγκεντρωμένοι όλοι μαζί σε συγκεκριμένα σημεία, αντί να υπάρχουν επιλογές σε διάφορα σημεία του γηπέδου, όπως προνοεί το εγχειρίδιο της UEFA αλλά και οι σύγχρονες προδιαγραφές προσβασιμότητας και ίσης μεταχείρισης.
Στην ανατολική πλευρά όπου προνοήθηκε χώρος για τις θέσεις ατόμων με τροχοκαθίσματα, συνεχίζει η επιστολή, δεν υπάρχει χώρος στάθμευσης αυτοκινήτων και ως εκ τούτου τα άτομα αυτά θα πρέπει να διανύσουν μια μεγάλη απόσταση, ενώ δεν υπάρχει πρόνοια, όπως εισηγείται η UEFA, για θέσεις με αυξημένο χώρο διακίνησης, για άτομα τα οποία, αν και περπατούν, αντιμετωπίζουν μειωμένη κινητικότητα.
Η Οργάνωση παραθέτει συγκεκριμένες προδιαγραφές που συστήνει η UEFA στο εγχειρίδιο «Αccess for All guide. The UEFA and CAFE Good Practice Guide to Creating an Accessible Stadium and Matchday Experience» και καλεί τον Πρόεδρο του ΚΟΑ όπως δράσει άμεσα και απαιτήσει «να σώσουμε ότι σώζεται σχεδιαστικά για αυτό το γήπεδο, το οποίο θα έπρεπε να σχεδιαστεί και να ανεγερθεί βάση των πιο σύγχρονων προδιαγραφών και τεχνολογιών».
«Είναι κρίμα να δαπανούμε τόσα χρήματα για να κτίζουμε στάδια προδιαγραφών ηλικίας 20 τουλάχιστον ετών», καταλήγει η επιστολή της Οργάνωσης Παραπληγικών Κύπρου.
(ΚΥΠΕ/ΣΚ/ΗΦ)