Στόχος του Υφυπουργείου Τουρισμού και των φορέων της περιοχής είναι η βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη για την περιοχή του Πύργου Τηλλυρίας και της Πόλης Χρυσοχούς και όχι απλά να παραδοθεί μια μελέτη η οποία να αφορά την τουριστική ανάπτυξη, ανέφερε ο Υφυπουργός Τουρισμού Σάββας Περδίος.
Σε δηλώσεις του στην Πόλη Χρυσοχούς, στο πλαίσιο της επίσημης παρουσίασης της μελέτης με τίτλο «Ανάπτυξη στρατηγικής με στόχο την τουριστική ανάπτυξη και την εδραίωση της τουριστικής ταυτότητας για τις ευρύτερες περιοχές Πόλης Χρυσοχούς και Τηλλυρίας» στο Πολιτιστικό Κέντρο του Δ. Πόλης Χρυσοχούς, από την Aνάδοχο του Έργου εταιρεία Price water house Coopers Ltd, ο κ. Περδίος ανέφερε πως «όλοι όσοι είμαστε γνώστες της περιοχής αναγνωρίζουμε τα προτερήματα της σε ότι αφορά φυσικό περιβάλλον και ότι μπορεί να προσελκύσει πάρα πολλές ειδικές μορφές τουρισμού».
Έχοντας δει τα αποτέλεσμα της μελέτης ο κ. Περδίος εξέφρασε την ικανοποίηση του για το γεγονός ότι αυτή συνάδει, όπως είπε, με την δουλειά του Υφυπουργείου Τουρισμού αλλά και με τα 15 σχέδια επιχορηγήσεων που έχουν εκπονήσει ως Υφυπουργείο τους τελευταίους τέσσερις μήνες και που στο τέλος της χρονιάς θα γίνουν 17. Εξέφρασε επίσης την βεβαιότητα πως μετά απ’ την παρουσίαση της μελέτης θα είναι ακόμη πιο κατανοητός ο τρόπος με τον οποίο μπορούν οι επιχειρήσεις αλλά και οι τοπικές αυτοδιοικήσεις της περιοχής να αναβαθμίσουν το τουριστικό τους προϊόν, ούτως ώστε το τουριστικό μέλλον της περιοχή να είναι ακόμα πιο λαμπρό. Επιπρόσθετα ο κ. Περδίος είπε πως οι πλείστες εκ των εισηγήσεων μέσα από την παρουσίαση της μελέτης θα ενσωματωθούν στην Εθνική Στρατηγική Τουρισμού δηλώνοντας πως αυτός ήταν ο σκοπός. Είναι η πρώτη φορά συνέχισε, «που η πλέον βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη ολόκληρης της ευρύτερης περιοχής της Πόλης Χρυσοχούς και της Τηλλυρίας ενσωματώνεται σε στρατηγικό πλάνο του Κράτους», δηλώνοντας πως αυτό θα γίνει από το χρόνου όπου εισερχόμαστε στο μεσοπρόθεσμο πλάνο δράσης της Εθνικής Στρατηγικής Τουρισμού με τριετή διάρκεια 2023- 2025.
Πρόσθεσε πως αρκετές από τις δράσεις θα ενσωματωθούν σ΄αυτό το μεσοπρόθεσμο πλάνο και οι υπόλοιπες την πενταετία 2020-2026 και μέχρι το2030.
Εξάλλου σε δηλώσεις του ο Δήμαρχος Πόλης Χρυσοχούς Γιώτης Παπαχριστοφή χαιρέτησε το γεγονός ότι το Υφυπουργείο Τουρισμού αναγνώρισε ότι η ευρύτερη περιοχή της Π. Χρυσοχούς και της Τηλλυρίας χρειάζεται μελέτη γιατί τουριστικά οι δύο περιοχές, όπως είπε, έχουν μείνει πίσω. Ελπίζω συνέχισε, αυτή η μελέτη να δείξει τους λόγους για τους οποίους αυτές οι περιοχές δεν αναπτύχθηκαν τουριστικά ενώ έχουν όλα τα χαρακτηριστά και γιατί δεν έγιναν βιώσιμες τουριστικές μονάδες.
Την παρουσίαση της μελέτης χαιρέτησε και ο κοινοτάρχης Κάτω Πύργου Τηλλυρίας Νίκος Κλεάνθους. Εκφράζουμε τις ευχαριστίες του προς το Υφυπουργείο Τουρισμού και την κυβέρνηση. Τόσο η Πόλη Χρυσοχούς όσο και ο Πύργος Τηλλυρίας, είπε, είναι τα κρυμμένα διαμάντια της Κύπρου , που έχουν μέλλον όσον αφορά τον τουρισμό και πρέπει να αναδειχτούν.
Κατά την παρουσίαση της μελέτης από τους μελετητές, επισημάνθηκε ότι σκοπός του έργου είναι η ανάπτυξη στρατηγικής για τη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη της ευρύτερης περιοχής Πόλης Χρυσοχούς και Τηλλυρίας και η καθιέρωση της τουριστικής της ταυτότητας. Οι μελετητές στην παρουσίαση τους ανέφεραν μεταξύ άλλων πως η υπό μελέτη περιοχή καλύπτει 37 κοινότητες από τις επαρχίες Πάφου και Λευκωσίας.
Έγινε ακόμη, όπως αναφέρθηκε, επισκόπηση της υφιστάμενης κατάστασης όπως η Εθνική Στρατηγική Τουρισμού 2030, Τοπικά Σχέδια, Σχέδιο ολοκληρωμένης ανάπτυξης της Τηλλυρίας, τάσεις αγοράς που διαφοροποιήθηκαν μετά την πανδημία, καθώς και επισκέψεις – συνεντεύξεις αλλά και συναντήσεις. Αξιοποιώντας τις βασικές δυνατότητες διαφοροποίησης της περιοχής, είπαν οι μελετητές, η Στρατηγική Δυνατοτήτων διασφαλίζει ότι η στρατηγική του προορισμού είναι εφαρμόσιμη και προσφέρει ένα βιώσιμο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Το στρατηγικό όραμα βιωσιμότητας των ευρύτερων περιοχών της Π. Χρυσοχούς και της Τηλλυρίας, όπως αναφέρθηκε, πρέπει να είναι η ανάπτυξη μιας βιώσιμης τουριστικής ταυτότητας η οποία περιλαμβάνει την καθιέρωση της περιοχής, ως αυθεντικού, ολόχρονου, υψηλής ποιότητας, ψηφιακά έξυπνου και κοινωνικά επωφελούς προορισμού. Αναφορά έγινε στο επιχειρηματικό μοντέλο που αφορά τις ειδικές μορφές τουρισμού που είναι ελκυστικές με βάση τις μοναδικές πτυχές της περιοχής. Επιπρόσθετα σημειώθηκε πως η περιοχή έχει ευλογηθεί με μια τεράστια φυσική και ανέγγιχτη ομορφιά, οι επισκέπτες μπορούν να εξερευνήσουν μοναδικά φυσικά περιβάλλοντα με στενές βαθιές κοιλάδες, σπηλιές, φαράγγια αμμώδεις και βραχώδεις παραλίες νησάκια και καταγάλανα νερά. Οι περιοχές είπαν οι μελετητές συνδέονται με πολυάριθμους μύθους και θρύλους από την αρχαιότητα , που παρέχουν ενδιαφέρουσες αφηγηματικές ιστορίες και συνδέονται με διάφορα μέρη ενδιαφέροντος. Αναφορά έγινε και στα βασικά μοναδικά χαρακτηριστικά προϊόντα και υπηρεσίες του προορισμού.
Σε σχέση με τις υποδομές οι μελετητές ανέφεραν πως στόχος είναι η βελτίωση της αισθητικής εμφάνισης της περιοχής, για να γίνει το τοπικό περιβάλλον πιο φιλόξενο , ασφαλές και ενδιαφέρον, ώστε οι επισκέπτες να αισθάνονται ευπρόσδεκτοι και να ενθαρρύνονται να περάσουν περισσότερο χρόνο στον προορισμό αλλά και να τον επισκεφτούν ξανά. Ακόμη δεύτερος στόχος είναι η βελτίωση του συγκοινωνιακού δικτύου και της προσβασιμότητας του τουρισμού τόσο για τους ντόπιους όσο και για τους επισκέπτες, αλλά και η εφαρμογή υποδομών βιώσιμης διαχείρισης απορριμμάτων και βέλτιστων περιβαλλοντικών πρακτικών, καθώς και η βελτίωση της ψηφιοποίησης του τουρισμού. Επίσης η μελέτη επικεντρώθηκε και στην βελτίωση των υφιστάμενων ξενοδοχειακών επιχειρήσεων, στην αύξηση του αριθμού των προσφερόμενων κλινών, και στην παροχή κινήτρων στον τοπικό πληθυσμό να παραμείνει στον προορισμό και να προσελκύσει νέους μόνιμους κατοίκους. Επισημάνθηκε ακόμη η επωνυμία ( Branding) και προβολή της περιοχής λέγοντας πως πρόσφατες ταξιδιωτικές τάσεις δείχνουν ότι οι τουρίστες αναζητούν πλέον δύο βασικά στοιχεία όταν ταξιδεύουν, τις βιώσιμες πρακτικές και τις αυθεντικές εμπειρίες.
Τέλος οι μελετητές αναφέρθηκαν και στο κεφάλαιο της ανασκόπησης παρόμοιων προορισμών όπως είναι η Δυτική Ελλάδα, η Τοσκάνη στην Ιταλία, η Θεσσαλία, η Κυανή Ακτή στην Γαλλία, το Αλγάρβε στην Πορτογαλία και το Cinque Terre στην Ιταλία.
ΠΗΓΗ:ΚΥΠΕ