Marketing Week
Δικαστική νίκη για το brand Manolo Blahnik στην Κίνα, μετά από διαμάχη 22 ετών
Δικαστική νίκη για το brand Manolo Blahnik  στην Κίνα, μετά από διαμάχη 22 ετών
Η εταιρεία υποδημάτων πολυτελείας Manolo Blahnik, επικράτησε σε νομική διαμάχη 22 ετών για χρήση του ονόματος στην Κίνα, ανοίγοντας τον δρόμο για την επέκταση του brand στη χώρα.

Η εταιρεία, η οποία φέρει το ονοματεπώνυμο του ιδρυτή της, ανακοίνωσε ότι η απόφαση εκδόθηκε από το Ανώτατο Λαϊκό Δικαστήριο της Κίνας τον περασμένο μήνα, σηματοδοτώντας τη λήξη μακροχρόνιας διαμάχης με τον κινέζο επιχειρηματία Fang Yuzhou.

Η μάρκα είναι γνωστή διεθνώς ήδη από τη δεκαετία του ’70, αλλά η νομοθεσία της Κίνας στο ζήτημα διανοητικής ιδιοκτησίας (ΙΡ) επιτρέπει τη χρήση ενός σήματος σε όποιον το κατοχυρώσει πρώτος στη χώρα.

Ο Fang Yuzhou κατοχύρωσε το όνομα πρώτος, το 1999, συνεπώς ήταν προστατευμένος από την τοπική νομοθεσία.

Τα πράγματα έχουν αλλάξει λίγο τα τελευταία χρόνια, με τις τροποποιήσεις του 2019 στους νόμους διανοητικής ιδιοκτησίας της Κίνας, οι οποίοι βάζουν στο στόχαστρο τις κατοχυρώσεις σημάτων που γίνονται με κακή πίστη.

Αυτό οδήγησε σε σημαντικές νίκες για διεθνείς μάρκες τα τελευταία χρόνια.

Η εταιρεία Manolo Blahnik, που ως τώρα μπορούσε να διαθέτει τα προϊόντα της στην κινεζική αγορά μόνο μέσω τρίτων ηλεκτρονικών πλατφορμών, όπως το Farfetch, δήλωσε ότι σχεδιάζει να επεκταθεί στην ηπειρωτική Κίνα στο εγγύς μέλλον, χωρίς όμως να αποκαλύψει συγκεκριμένα σχέδια.

ΠΗΓΗ: Fashion Daily Ελλάδος, Reuters.com

  • Manolo Blahnik
  • εταιρεία υποδημάτων πολυτελείας
  • δικαστική νίκη
  • Κίνα
  • κατοχύρωση ονόματος