Σύμφωνα με νέα έρευνα της Euromonitor, η παγκόσμια αγορά γυαλιών αναμένεται να ανεβεί 20% σε σχέση με το 2020, φθάνοντας τα 142 δις δολάρια το 2022, ενώ εκτιμάται ότι θα καταγράφει σύνθετος ρυθμός ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 5,9% την περίοδο 2022-2027, επιστρέφοντας στα προπανδημικά επίπεδα πωλήσεων ως το τέλος του 2022.
Οι καταναλωτές ταξιδεύουν και βγάζουν τη μάσκα
Η επανέναρξη της δραστηριότητας του τουρισμού ωφελεί τη βιομηχανία οπτικών και ιδίως την αγορά γυαλιών ηλίου πολυτελείας, κατηγορία που επλήγη περισσότερο από κάθε άλλη στα οπτικά, κατά τη διάρκεια της πανδημίας, με την παγκόσμια αξία πωλήσεων να πέφτει 23% στα 16 δις δολάρια το 2020.
Η χρήση μάσκας, επίσης, αποθάρρυνε τις σχετικές αγορές, καθώς όταν φορά κανείς μάσκα, τα γυαλιά τείνουν να θολώνουν.
Εντούτοις, η επιστροφή στα ταξίδια αναμένεται να τονώσει την ανάπτυξη φέτος, κυρίως για τα ακριβά γυαλιά.
Μάλιστα, η κατηγορία αναμένεται να ξεχωρίσει ως η ταχύτερα αναπτυσσόμενη φέτος, με τις παγκόσμιες πωλήσεις να φθάνουν τα 20 δις δολάρια, ανάκαμψη που συνδέεται και με την άρση της υποχρεωτικής χρήσης μάσκας.
Η νέα απειλή για τους φακούς επαφής
Μετά το ξέσπασμα της πανδημίας, οι φακοί επαφής και τα υγρά φακών σημείωσαν πτώση 9%, με τους καταναλωτές να επιστρέφουν στα γυαλιά οράσεως.
Οι φακοί πλέον ανακάμπτουν και αναμένεται να σημειώσουν μονοψήφια ανάπτυξη. Η νέα απειλή για τους φακούς είναι πλέον το υβριδικό μοντέλο εργασίας.
Παγκόσμια έρευνα της Euromonitor τον Απρίλιο 2021 έδειξε ότι σχεδόν το 70% των επιχειρήσεων που ερωτήθηκαν, δήλωνε ότι θα επεκτείνει την απομακρυσμένη εργασία, με τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη να καταγράφουν τον μεγαλύτερο αριθμό ατόμων που υιοθετούν την τάση.
Αυτό εκτιμάται ότι θα οδηγήσει περισσότερους καταναλωτές να αγοράζουν φακούς ημερήσιους παρά μεγαλύτερης διάρκειας, αν και οι ημερήσιοι καταλήγουν να κοστίζουν περισσότερο, πράγμα που ίσως αποτελέσει ζήτημα μπροστά στο μειούμενο διαθέσιμο εισόδημα.
Οι προκλήσεις για τη βιομηχανία οπτικών
Μολονότι μερίδα του καταναλωτικού κοινού είναι έτοιμη να ξαναρχίσει να συμμετέχει στην κοινωνία, κάποιες ομάδες προσαρμόστηκαν στις νέες συνθήκες και συνεχίζουν να ψωνίζουν από το σπίτι.
Αυτό αποτελεί πηγή σύγχυσης για τις εταιρείες, που προσπαθούν να καλύψουν τις ανάγκες όλων.
Η απάντηση από τη βιομηχανία οπτικών είναι να προσφέρει στο κοινό πολλές επιλογές για την παραγγελία σκελετών, γυαλιών ηλίου και φακών επαφής, προκειμένου να εξασφαλιστούν τόσο η άνεση, όσο και η ασφάλεια.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο, παραδοσιακά μη ανεπτυγμένο στα οπτικά, αναβαθμίστηκε και κέρδισε μερίδιο πωλήσεων, ανεβαίνοντας από 9% το 2019 σε 13% το 2021, καθώς καταναλωτές όλων των ηλικιών άρχισαν να ψωνίζουν διαδικτυακά περισσότερο από ποτέ.
Οι εταιρείες οπτικών φάνηκαν ανθεκτικές, προσφέροντας ψηφιακές λύσεις για να αντισταθμίσουν την απώλεια φυσικών επισκέψεων στα καταστήματα οπτικών.
ΠΗΓΗ: Fashion Daily Ελλάδος, Εuromonitor.com