Η αξία της παγκόσμιας αγοράς γυναικείων υποδημάτων πολυτελείας εκτιμάται τώρα σε περίπου 30 δις δολάρια και προβλέπεται να φθάσει τα 39 δις ως το 2029, καταγράφοντας σύνθετο ρυθμό ετήσιας ανάπτυξης (CAGR) 5%.
Σημειώνεται ότι οι πωλήσεις υποδημάτων πολυτελείας αντιστοιχούσαν στο 10-12% της παγκόσμιας αγοράς υποδημάτων το 2021.
Ευκαιρίες ανάπτυξης και καταναλωτικό κοινό
Περιορισμένη είναι ακόμη η παραγωγή βιώσιμων υποδημάτων, κάτι που ίσως ανοίγει ευκαιρίες για είσοδο εταιρειών στην κατασκευή πολυτελών υποδημάτων με εναλλακτικά υλικά, όπως το φυτικής προέλευσης καουτσούκ, το βιοεκτυπωμένο δέρμα και τα φυσικά υφάσματα.
Οι εταιρείες εστιάζουν κυρίως στον σχεδιασμό προϊόντων και την καινοτομία, ενώ εξαγορές και συγχωνεύ-σεις αναγνωρίζονται ως κρίσιμες αναπτυξιακές στρατηγικές στην κατηγορία.
Ως προς το κοινό που υποστηρίζει την ανάπτυξη, σύμφωνα με την έκθεση, η αύξηση του αριθμού εργαζόμενων γυναικών τις οδηγεί σε αγορές ακριβών υποδημάτων, με τις γενιές Υ και Ζ να θεωρούνται πλέον καταλυτικές για τη μελλοντική ανάπτυξη.
Ευρώπη, ΗΠΑ, Κίνα, οι περιοχές με τις καλύτερες προοπτικές
Η Ευρώπη, με πρώτες τη Γαλλία και τη Γερμανία, αναμένεται να παραμείνει κυρίαρχη, κάτι που αποδίδεται στην αυξανόμενη κατανάλωση luxury brands όπως Jimmy Choo, Hermès, Christian Dior, Gucci, Chanel κλπ.
Στις ΗΠΑ, ένα από τα βασικά στοιχεία που δίνουν δυναμική στην αγορά, είναι η μεγάλη βάση καταναλωτών με υψηλό διαθέσιμο εισόδημα, η οποία διευρύνεται, επηρεάζοντας τις αγοραστικές αποφάσεις.
Στη Κίνα, δε, η άνοδος της κατηγορίας αποδίδεται στην τάση των γυναικών να ακολουθούν τη μόδα, αλλά και στην εξέλιξη του ηλεκτρονικού εμπορίου, που εξασφαλίζει σημαντικές εκπτώσεις στις αρχικές τιμές.
Το δημοφιλέστερο υπόδημα και το δυναμικότερο κανάλι πώλησης
Οι μπότες αναμένεται να καταλάβουν πάνω από το 40% της παγκόσμιας αγοράς το 2022, πιθανώς λόγω της ποικιλίας σχεδίων, ενώ η μετατροπή του activewear σε fashion statement οδηγεί στον επανασχεδιασμό κομματιών που κάποτε εστίαζαν στη λειτουργικότητα.
Το online κανάλι κερδίζει συνεχώς έδαφος, με αποτέλεσμα να μεταβάλλονται οι αγοραστικές πρακτικές και να δημιουργούνται νέες προοπτικές ανάπτυξης για τους λιανεμπόρους.
Εντούτοις, εξακολουθούν να προτιμώνται τα φυσικά καταστήματα, καθώς έτσι ελέγχει ο καταναλωτής το προϊόν, απολαμβάνοντας παράλληλα το brand experience.
ΠΗΓΗ: Fashion Daily Ελλάδος, Futuremarketinsights.com