Η έρευνα προβλέπει ότι θα ακυρωθεί το 2% των ταξιδιών που έχουν προγραμματιστεί για τον Αύγουστο, περίοδο διακοπών κυρίως για τους Γάλλους, όπου νεκρώνουν τα πάντα αυτό το μήνα, αλλά και για τους Κύπριους και εν γένει για την συντριπτική πλειοψηφία των αδειούχων στην ΕΕ. Η έρευνα της ταξιδιωτικής συμβουλευτικής εταιρείας Cirium προβλέπει ότι θα επηρεαστούν πέντε εκατομμύρια ταξιδιώτες και παραθέτει την έκθεση της Ένωσης Αεροπορικών Εταιρειών. Σύμφωνα με αυτήν, ήδη παρατηρείται έντονο πρόβλημα σε όλα τα αεροδρόμια της Ευρώπης, με μεγαλύτερο πλήγμα στα βρετανικά.
Οξύ είναι το πρόβλημα στο Heathrow και στο Gatwick της Βρετανίας, αλλά και στα αεροδρόμια του Μονάχου, της Φρανκφούρτης καθώς και στο Schiphol του Άμστερνταμ. Όλα έχουν θέσει όριο ημερησίων πτήσεων, αναγκάζοντας τις εταιρείας να ματαιώνουν πτήσεις, αλλά και οι εταιρείες τις ματαιώνουν για τους δικούς τους λόγους. Μία νομοθετική ρύθμιση στη Βρετανία στήριξε τις εταιρείες να κάνουν περικοπές σε πτήσεις για το άμεσο μέλλον χωρίς ποινές.
Τα αεροδρόμια της Ελλάδας, της Ισπανίας, της Ιταλίας και της Μάλτας φέρονται να λειτουργούν με σχετικά κανονικούς όγκους επιβατών και έχουν επηρεαστεί λιγότερο από το μειωμένο προσωπικό, αλλά της Τουρκίας, όχι. Η Turkish Airlines ακύρωσε τις μισές της πτήσεις καθώς απαιτήθηκε από την εταιρεία να μειώσει τον αριθμό πτήσεων προς ευρωπαϊκά αεροδρόμιο αλλά και να διακόψει την αεροπορική σύνδεση με την Ρωσία. Μεγάλο πρόβλημα έχουν επίσης οι British Airways, Easyjet, Lufthansa και Wizz Air.
Μια άλλη εταιρεία του χώρου, η Μarbian Technologies, διαπιστώνει ότι ακυρώθηκαν 1.482 πτήσεις στη Γερμανία ή το 6% του συνόλου,1.060 στο Ηνωμένο Βασίλειο ή το 3% όλων των πτήσεων, 637 στην Ιταλία ή 2%, και 423 στην Ισπανία ή ποσοστό 1% επί του συνόλου. H Turkish Airlines έχει προχωρήσει κατά την εκτίμησή της σε 4.408 ακυρώσεις, η British Airways σε 3.600, η ΕasyJet σε 2.045, η Lufthansa σε 1.888 και η Wizz Air σε 1.256, χωρίς να περιλαμβάνονται σε αυτές οι πτήσεις που ακυρώθηκαν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.
Σύμφωνα με την εταιρεία, αν και το απόλυτο νούμερο είναι υψηλό, σε γενικές γραμμές «ο αντίκτυπος δεν είναι τόσο ανησυχητικός» με βάση το ποσοστό των ακυρώσεων σε όλες τις προγραμματισμένες πτήσεις. «Γενικά, σε όλη την Ευρώπη, οι αεροπορικές εταιρείες βρίσκουν εναλλακτικές πτήσεις σε πολλές περιπτώσεις, επομένως ο αριθμός των ατόμων που πρέπει να ακυρώσουν τα σχέδια είναι πιθανώς αρκετά χαμηλός », προσθέτει η Cirium .