Retail
Οι 5 παράγοντες ανάπτυξης μίας εταιρείας τροφίμων και ποτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι 5 παράγοντες ανάπτυξης μίας εταιρείας τροφίμων και ποτών στο ηλεκτρονικό εμπόριο
Οι επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών μετατοπίζονταν σταδιακά προς το διαδίκτυο για να εξυπηρετήσουν ευκολότερα τους πελάτες τους και να εκσυγχρονιστούν, πολύ νωρίτερα από την έλευση της πανδημίας.

Οι διαδικτυακές πωλήσεις για τις αμερικανικές μάρκες τροφίμων και ποτών αναμένονταν να διπλασιαστούν μεταξύ του 2017 – 2021, ξεπερνώντας τα 24 εκ. δολάρια, χωρίς να συνυπολογίζεται σε αυτό το ποσό ο αντίκτυπος της έκρηξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, που έφερε μαζί της η πανδημία.

Το ηλεκτρονικό εμπόριο είναι η λύση στην εξέλιξη μιας επιχείρησης του κλάδου, ένα πολυεργαλείο, που εξυπηρετεί ευκολότερα τους B2B και, ταυτόχρονα, B2C πελάτες της, σύμφωνα με τον Yoav Kutner, τον Διευθύνοντα Σύμβουλο της πλατφόρμας ηλεκτρονικού εμπορίου «B2B OroCommerce», που έχει σχεδιαστεί για διανομείς, χονδρεμπόρους, επωνυμίες και κατασκευαστές.

Δεκαπλασιασμός του μεριδίου ηλεκτρονικού εμπορίου από 2% σε 20% μέχρι το 2025

Σύμφωνα με τον Yoav Kutner, αναμένεται ότι τα επόμενα χρόνια το μερίδιο του ηλεκτρονικού εμπορίου στην αγορά τροφίμων και ποτών θα δεκαπλασιαστεί, από 2% της αγοράς το 2016 σε 20% έως το 2025.

Η ερώτηση – κόλαφος την οποία θέτει ο ίδιος για τις σύγχρονες επιχειρήσεις του κλάδου τροφίμων και ποτών είναι η εξής: κάνουν αρκετά για να ακολουθήσουν αυτό το νέο κύμα επιχειρηματικότητας;

Οι δυνατότητες που μπορεί να παρέχει το ηλεκτρονικό εμπόριο στον κλάδο είναι νέα εργαλεία για να αντιμετωπίσει τις σύγχρονες προκλήσεις, όπως τη διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας, τις ελλείψεις εργατικού δυναμικού και τη μετατόπιση των προτιμήσεων του καταναλωτικού κοινού.

Τα πέντε βήματα για την ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου

Πέντε είναι τα βήματα που πρέπει να ακολουθήσει μια επιχείρηση τροφίμων και ποτών για να προωθηθεί η ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εμπορίου της, μέσα από τη συνεργασία της με μία εξειδικευμένη ηλεκτρονική πλατφόρμα, σύμφωνα με τον Yoav Kutner.

Αναλυτικότερα, αυτά τα σημαντικά βήματα, που οφείλει μία σύγχρονη κλαδική επιχείρηση να εφαρμόσει, είναι: η ενσωμάτωση, η υποστήριξη πολλών καναλιών, η εξατομίκευση, η επεκτασιμότητα και η εύκολη υλοποίηση.

Πιο συγκεκριμένα:

  1. Ενσωμάτωση: Οι λειτουργίες ηλεκτρονικού εμπορίου μιας εταιρείας δεν πρέπει να αντιμετωπίζονται ως μια αυτόνομη λειτουργία. Αντίθετα, σκοπός είναι η σύνδεση των εργαλείων ηλεκτρονικού εμπορίου με τις ήδη υπάρχουσες λύσεις όπως τα logistics, PIM, ERP, CRM της εταιρείας. Στόχος των επιχειρήσεων του κλάδου οφείλει να είναι η εύρεση τρόπων ορθής χρήσης των δεδομένων του ηλεκτρονικού εμπορίου για να αναβαθμιστεί η αξία που προσφέρουν οι άλλες λειτουργίες.
  2. Υποστήριξη πολλαπλών καναλιών: Είναι σημαντικό να αναγνωρίζει μία κλαδική επιχείρηση τους τομείς όπου το B2B ευθυγραμμίζεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο των καταναλωτών, αλλά και τους τομείς όπου δεν ευθυγραμμίζεται. Η εταιρεία πρέπει να γνωρίζει ότι τα εργαλεία των πωλήσεων μέσω διαδικτύου είναι αρκετά ευέλικτα για εταιρικούς πελάτες.
  3. Εξατομίκευση: Τόσο οι καταναλωτές όσο και οι εταιρικοί πελάτες, θα εκτιμήσουν τα εξατομικευμένα μηνύματα, τους εξειδικευμένους καταλόγους προϊόντων και τιμοκαταλόγων, με την κατάλληλη προσαρμογή, από την εταιρεία που ενδιαφέρεται να ενταχθεί δυναμικά στο ηλεκτρονικό εμπόριο του κλάδου τροφίμων και ποτών, όπως τονίζει ο Yoav Kutner.
  4. Επεκτασιμότητα: Η βιομηχανία τροφίμων και ποτών θα συνεχίσει να εξελίσσεται, όπως και οι ανάγκες μιας εταιρείας στο ηλεκτρονικό εμπόριο. Η εφαρμογή μιας ευέλικτης λύσης επεκτασιμότητας μπορεί να αναπτύξει μία κλαδική επιχείρηση μακροπρόθεσμα.
  5. Εύκολη υλοποίηση: Οι πάροχοι ψηφιακού εμπορίου δεν προσφέρουν απλώς μια υποστήριξη στην έναρξη δραστηριοποίησης μιας επιχείρησης στο διαδίκτυο, αλλά ένα σύστημα από προγραμματιστές, οι οποίοι θα βοηθήσουν στην εύκολη εφαρμογή νέων τεχνολογιών. Αρκετά επιτακτική είναι και η ανάγκη για συνεχείς διορθώσεις σφαλμάτων και ενημερώσεις κώδικα, σύμφωνα με τον Yoan Kutner.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος

  • ηλεκτρονικό εμπόριο
  • πέντε παράγοντες ανάπτυξης
  • εταιρείες τροφίμων και ποτών