Εάν η πτήση του επηρεαζόμενου ταξιδιώτη είναι μέρος οργανωμένου ταξιδιού και αυτό δεν είναι δυνατό να πραγματοποιηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται την πλήρη επιστροφή των ποσών που κατέβαλε για το πακέτο. Εάν το οργανωμένο ταξίδι τελικά εκτελεστεί, αλλά λόγω καθυστέρησης στις πτήσεις, δεν εκτελεστεί πλήρως όπως είχε συμφωνηθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται μείωση της τιμής του πακέτου.
Στην περίπτωση κατά την οποία επηρεάζεται ο επαναπατρισμός του ταξιδιώτη, είτε λόγω καθυστέρησης της πτήσης είτε ακύρωσής, ο διοργανωτής οφείλει να παρέχει κατάλληλη συνδρομή ή βοήθεια στον ταξιδιώτη. Αν είναι αδύνατον να διασφαλιστεί η επιστροφή του, ο διοργανωτής φέρει το κόστος της αναγκαίας παροχής καταλύματος, αν είναι δυνατόν ισοδύναμης κατηγορίας με αυτή που περιλάμβανε το κατάλυμα του πακέτου, για περίοδο όχι πέραν των τριών διανυκτερεύσεων ανά ταξιδιώτη. Σε όλες τις παραπάνω περιπτώσεις ο ταξιδιώτης δεν δικαιούται πρόσθετη αποζημίωση καθώς η συγκεκριμένη κατάσταση αποτελεί αναπόφευκτη και έκτακτη περίσταση η οποία δεν είναι στον έλεγχο του διοργανωτή.
Σε περίπτωση μεμονωμένης πτήσης, η οποία δεν είμαι μέρος οργανωμένου ταξιδιού, εάν η πτήση ακυρωθεί, ο ταξιδιώτης δικαιούται είτε επιστροφή του αντιτίμου εισιτηρίου, είτε εξασφάλιση εναλλακτικού τρόπου μετάβασης στον τελικό προορισμό και ενδεχομένως επιπρόσθετη χρηματική αποζημίωση. Σε περίπτωση καθυστέρησης της πτήσης κατά την αναχώρηση, ο επιβάτης δικαιούται επιστροφή του αντιτίμου του εισιτηρίου, εάν η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των 3 ωρών στον τελικό προορισμό, ενδεχομένως ο επιβάτης να δικαιούται και χρηματική αποζημίωση. Τα ίδια δικαιώματα παρέχονται και σε περίπτωση άρνησης επιβίβασης από την αεροπορική εταιρεία. Σημειώνεται ότι η αεροπορική εταιρεία οφείλει πάντοτε να ενημερώνει τους επιβάτες για τα δικαιώματα τους.