Retail
3+1 καταναλωτικές τάσεις που αλλάζουν τον κλάδο τροφίµων
3+1 καταναλωτικές τάσεις που αλλάζουν τον κλάδο τροφίµων
Το εργαστήριο διεξαγωγής καταναλωτικών ερευνών «Insights», της έκθεσης τροφίμων SIAL Paris, διεξήγαγε πρόσφατα έρευνα, σύμφωνα με την οποία οι τάσεις των καταναλωτών δίνουν νέα μορφή στον κλάδο τροφίμων και ποτών.

Η σύγχρονη εποχή χαρακτηρίζεται από ταχύρρυθμους και σημαντικούς μετασχηματισμούς στην αγροδιατροφική βιομηχανία, μέσα σε ένα μεταβαλλόμενο διεθνές πλαίσιο.

Οι τέσσερεις κύριες τάσεις – παράγοντες διαμόρφωσης είναι η υγιεινή διατροφή, η εταιρική κοινωνική ευθύνη, η ευχαρίστηση και η ψηφιακή τεχνολογία.

Βάσει της έρευνας, είναι γεγονός ότι ένας στους τρεις καταναλωτές έχει κάνει τουλάχιστον μία ριζική αλλαγή στην καταναλωτική συμπεριφορά του ή έχει αποφασίσει να υποστηρίζει κάποια εταιρεία τροφίμων, επειδή συμβαδίζει με τις νέες τάσεις.

7 στους 10 προτιμούν να αγοράζουν προϊόντα, που δεν περιέχουν τεχνητά πρόσθετα

Το 71% των ερωτηθέντων έχει αλλάξει τη διατροφή του, με το 67% να δηλώνει ότι τρώει πιο υγιεινά και το 37% ότι δίνει περισσότερη προσοχή στα συστατικά τώρα πια.

Σύμφωνα με την έρευνα, η υγιεινή διατροφή είναι κινητήριος μοχλός για την καταναλωτική συμπεριφορά και επηρεάζει σημαντικά τα μελλοντικά βήματα των επιχειρήσεων του κλάδου. Επιπλέον, το 72% των ερωτηθέντων προτιμά να αγοράζει προϊόντα που δεν περιέχουν τεχνητά πρόσθετα (χρωστικές ή συντηρητικά) και ιδανικά αυτά που είναι 100% φυσικά.

Το ενδιαφέρον για την κατανάλωση βιολογικών τροφίμων είναι πολύ σημαντικό. Επιπρόσθετα, το 70% των ερωτηθέντων προτιμά να καταναλώνει τρόφιμα που δεν έχουν υποστεί υπερβολική επεξεργασία.

Το 36% δίνει προσοχή σε περιβαλλοντικά και ηθικά ζητήματα

Το 37% των καταναλωτών αγοράζουν αγροτικά προϊόντα με την ηθική και περιβαλλοντική ευθύνη μιας εταιρείας, ως βασικό κριτήριο καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Οι σύγχρονοι καταναλωτές είναι πιο ευαισθητοποιημένοι συγκριτικά με το παρελθόν, επηρεάζοντας σημαντικά τις επιλογές των αγορών τους.

Το 36% των καταναλωτών δίνει ιδιαίτερη προσοχή σε περιβαλλοντικά και ηθικά ζητήματα και το 11% έχει, ήδη, αλλάξει ριζικά τον τρόπο με τον οποίο τρώει για αυτούς τους λόγους. Οι επιλογές των καταναλωτών είναι άρρηκτα συνδεδεμένες με το σύστημα παραγωγής το οποίο τροφοδοτεί τις επιχειρήσεις.

Το μειωμένο αποτύπωμα άνθρακα, τα λιγότερα απόβλητα, η δίκαιη αμοιβή των παραγωγών και εργαζομένων, καθώς και η ευημερία των ζώων παίζουν καθοριστικό ρόλο για να υποστηρίξει ο καταναλωτής μία επιχείρηση κλάδου τροφίμων.

Το 58% επικεντρώνεται στο κατά πόσο επηρεάζει μία εταιρεία το περιβάλλον μέσα από το αποτύπωμα άνθρακα και το 65% δίνει σημασία στον περιορισμό των αποβλήτων και στις ανακυκλώσιμες συσκευασίες τροφίμων.

Το 71% του κοινού καταναλώνει µε κριτήριο τη γευστικότητα

Τα ευχάριστα συναισθήματα, τα οποία αντλεί ο καταναλωτής από την κατανάλωση των αγαπημένων του τροφίμων, καθορίζουν σημαντικά τις αγοραστικές του συνήθειες.

Η ικανοποίηση μίας ξαφνικής «λαχτάρας» οδηγεί τον καταναλωτή ολοένα και περισσότερο σε αγορές τροφίμων, που είναι συνδεδεμένες με θετικά συναισθήματα, λειτουργώντας ως ένας αγχολυτικός παράγοντας.

Το 71% των ερωτηθέντων της έρευνας του Insights, καταναλώνει για να απολαμβάνει κάτι γευστικό.

Είναι θεμελιώδης η σύνδεση μεταξύ της τροφής και των συναισθημάτων, καθώς το φαγητό προσφέρει «ασφαλές καταφύγιο» σε περιόδους κρίσης και αβεβαιότητας.

Στροφή προς το ηλεκτρονικό εμπόριο, μετά την έλευση της πανδηµίας

Η ψηφιακή τεχνολογία, ούσα ένα απαραίτητο εργαλείο στην καθημερινή ζωή του κοινού, παίζει καθοριστικό ρόλο σε κάθε πτυχή της κατανάλωσης τροφίμων.

Η ευκολότερη πρόσβαση σε προϊόντα του κλάδου και η ενημέρωση επί αυτών χάρη στη χρήση της τεχνολογίας, οφείλουν να είναι βασικά κίνητρα μιας κλαδικής επιχείρησης, η οποία θέλει να εξελίσσεται και να συμβαδίζει με τα νέα δεδομένα, καθώς αυτά αποτελούν από τους κυριότερους παράγοντες επιρροής της καταναλωτικής συμπεριφοράς.

Όσον καιρό ήταν περιορισμένοι στα σπίτια τους, λόγω των περιοριστικών μέτρων κατά της πανδημίας, οι καταναλωτές στράφηκαν σε ηλεκτρονικές αγορές μαζικά.

Σύμφωνα με την έρευνα, ένας συνεχώς αυξανόμενος αριθμός καταναλωτών στρέφεται προς το ηλεκτρονικό εμπόριο με ποσοστό 40%.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος

  • νέες καταναλωτικές τάσεις
  • κλάδος τροφίμων
  • έρευνα
  • «Insights»