Retail
Ολοένα και αυξάνεται το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο - Άγγιξε τα 718 δις ευρώ το 2021
Οι προβλέψεις για το 2022
Ολοένα και αυξάνεται το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο - Άγγιξε τα 718 δις ευρώ το 2021
Την Ευρωπαϊκή Έκθεση Ηλεκτρονικού Εµπορίου για το 2022 συνέταξε το Kέντρο Eρευνών Aγοράς του Tµήµατος Εφαρµοσµένων Επιστηµών του Πανεπιστηµίου Άµστερνταµ, την οποία δηµοσίευσε το Εcommerce Europe.

Σύµφωνα µε την έκθεση, το συνολικό ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο για το 2021 αυξήθηκε στα 718 δις ευρώ µε ρυθµό ανάπτυξης 13%, σε σύγκριση µε τα δεδοµένα του 2020 (633 δις ευρώ).

Η πρόβλεψη για το 2022 δείχνει ότι υπάρχει ανοδική τάση, µε ένα πιο σταθερό ρυθµό ανάπτυξης 11% και µε κύκλο εργασιών τα 797 δις ευρώ.

Η Δυτική Ευρώπη κατέχει το 63% του συνολικού κύκλου εργασιών

Η έκθεση ηλεκτρονικού εµπορίου, συµπεριλαµβάνει δεδοµένα από 37 χώρες της Ευρώπης.

Συνολικά, το ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εµπόριο γνώρισε ανάπτυξη στον κύκλο εργασιών B2C το 2021, παρότι ορισµένες χώρες ανέφεραν χαµηλότερες πωλήσεις ηλεκτρονικού εµπορίου, λόγω της χαλάρωσης των µέτρων κατά της πανδηµίας.

Η Ανατολική Ευρώπη γνώρισε υψηλότερους ρυθµούς ανάπτυξης στις B2C πωλήσεις, µέσω ηλεκτρονικού εµπορίου, συγκριτικά µε τις χώρες της Δυτικής Ευρώπης.

Ωστόσο, η Δυτική Ευρώπη εξακολουθεί να κατέχει το µεγαλύτερο µερίδιο του συνολικού κύκλου εργασιών µε 63%, σε σύγκριση µε το 2% της Ανατολικής Ευρώπης.

Οι ηλεκτρονικές αγορές μπορούν να αποτελούν το 30% του κύκλου εργασιών της λιανικής έως το 2030

Η εισβολή της Ρωσίας στην Ουκρανία έχει επιδεινώσει σηµαντικά τον πληθωρισµό και έχει αυξήσει δραµατικά τις τιµές ενέργειας, επηρεάζοντας τις εφοδιαστικές αλυσίδες, αλλά και την καταναλωτική συµπεριφορά, µε τους καταναλωτές να είναι πιο προσεκτικοί στα έξοδά τους.

Θα περίµενε κανείς ότι οι συγκεκριµένοι παράγοντες θα σταθούν τροχοπέδη στην ανάπτυξη του ηλεκτρονικού εµπορίου, παρόλα αυτά, το έργο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για την ψηφιοποίηση και τη βιωσιµότητα, επηρεάζει θετικά τη µετάβαση της ίδιας σε µια πιο ψηφιακή και κυκλική οικονοµία.

Επιπλέον, η πανδηµία Covid – 19 ενίσχυσε τις διαδικτυακές πωλήσεις, καθώς το ηλεκτρονικό εµπόριο ανταποκρίθηκε γρήγορα στις προκλήσεις.

Το 2021 σηµειώθηκε αύξηση των πωλήσεων ηλεκτρονικού εµπορίου, αν και µε πιο αργό ρυθµό λόγω της χαλάρωσης των µέτρων κατά της πανδηµίας.

Η χρησιµότητα του ηλεκτρονικού εµπορίου, φαίνεται να ωθεί τους καταναλωτές προς αυτήν την κατεύθυνση, µε την ευρωπαϊκή έκθεση να προβλέπει ότι οι ηλεκτρονικές αγορές θα αποτελούν κατά µέσο όρο το 30% του κύκλου εργασιών της λιανικής έως το 2030.

ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος

  • ευρωπαϊκό ηλεκτρονικό εμπόριο αυξητική τάση έκθεση
  • Kέντρο Eρευνών Aγοράς του Tµήµατος Εφαρµοσµένων Επιστηµών του Πανεπιστηµίου Άµστερνταµ