Business Tech
Αλεξάνδρα Βαρλά: « Το GDPR έφερε αλλαγή κουλτούρας στις επιχειρήσεις»
Αλεξάνδρα Βαρλά: « Το GDPR έφερε αλλαγή κουλτούρας στις επιχειρήσεις»

7th Data Privacy and Protection Conference

Η δικηγόρος και παραγωγός του Συνεδρίου 7th Data Privacy and Protection Conference, Αλεξάνδρα Βαρλά, εξηγεί στο Boussiasnews τους στόχους του Συνεδρίου και αναλύει πόσο σημαντική είναι η προστασία των πληροφοριών και της ιδιωτικότητας στο νέο ψηφιοποιημένο περιβάλλον.  Ποιοι οι στόχοι του 7th Data Privacy and Protection Conference; Για έβδομη συνεχή χρονιά, το Data Privacy and Protection Conference, η ετήσια συνάντηση των privacy professionals, θα σκιαγραφήσει το τοπίο της προστασίας των προσωπικών δεδομένων και της ιδιωτικότητας, όπως αυτό διαμορφώνεται στη νέα ψηφιακή πραγματικότητα. Στην εκδήλωση συμμετέχουν όσοι πρωταγωνιστούν και επηρεάζουν τις εξελίξεις στο πεδίο της ιδιωτικότητας, έτσι το συνέδριο δεν περιορίζεται σε απλές, θεωρητικές παρουσιάσεις, αλλά επιδιώκει μέσα από case studies και εισηγήσεις από key stakeholders και κορυφαίους ομιλητές να εξετάσει την εξέλιξη της εφαρμογής του GDPR, το μέλλον των διασυνοριακών διαβιβάσεων, την προστασία προσωπικών δεδομένων στην εποχή της τεχνητής νοημοσύνης και του platform economy, τον ρόλο του DPO και την ασφάλεια των δεδομένων. Πώς άλλαξε το πεδίο για τις επιχειρήσεις ο Γενικός Κανονισμός Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων 2016/679 (γνωστός ως GDPR), που ισχύει σε όλη την ΕΕ από τις 25 Μαΐου 2018; Ποιες οι σημαντικότερες προκλήσεις που προκύπτουν κατά την εφαρμογή του; Εκτός από το αυστηρότερο πλαίσιο προστασίας που εισήγαγε για την επεξεργασία των προσωπικών δεδομένων, κατά τη γνώμη μου ο Γενικός Κανονισμός έφερε σημαντικές αλλαγές στον τρόπο που λειτουργούν οι εταιρείες και στα επιχειρηματικά τους μοντέλα. Μέσω των αρχών της λογοδοσίας και της διαφάνειας, οι επιχειρήσεις καλούνται για πρώτη φορά να χαρτογραφήσουν (και εν συνεχεία να νομιμοποιήσουν) τις ροές των προσωπικών δεδομένων που επεξεργάζονται (και πιθανώς να μην γνώριζαν και οι ίδιες ότι επεξεργάζονται). Πρόκειται, λοιπόν, για μια αλλαγή κουλτούρας, η οποία επηρεάζει και τον τρόπο που λαμβάνονται οι αποφάσεις σε επιχειρηματικό επίπεδο και οι εταιρείες καλούνται να ισορροπήσουν ανάμεσα στην ανάπτυξη της δραστηριότητάς τους και τους περιορισμούς που θέτει ο Κανονισμός, σε μια εποχή όπου τα data είναι «χρυσός». Πόσο σημαντική είναι η προστασία των πληροφοριών και της ιδιωτικότητας στο νέο ψηφιοποιημένο περιβάλλον; Εξαιρετικά σημαντική, λαμβάνοντας υπόψη το εύρος των ψηφιακών μέσων και τις επιχειρηματικές δραστηριότητες που εκτυλίσσονται στο ψηφιακό περιβάλλον. Το γεγονός δε ότι το διαδίκτυο, και εν γένει ο ψηφιακός κόσμος, δίνουν απεριόριστες δυνατότητες στους χρήστες και τις επιχειρήσεις, αίροντας κάθε φυσικό σύνορο, καθιστά ακόμη πιο επιτακτική την ανάγκη να διασφαλιστούν η διαφάνεια στην επεξεργασία των δεδομένων, η σαφής και πλήρης ενημέρωση των χρηστών ώστε να λαμβάνουν informed αποφάσεις και, βεβαίως, η εφαρμογή τεχνικών και οργανωτικών μέτρων ασφαλείας, στη λογική της αρχής Privacy by Design. Αντιλαμβάνονται αυτή τη σημασία οι επιχειρήσεις και τι κάνουν για να προστατευτούν; Ολοένα και περισσότερες επιχειρήσεις αντιλαμβάνονται την ανάγκη προστασίας των δεδομένων, αλλά και τις αυξανόμενες απαιτήσεις των χρηστών, οι οποίοι πλέον λαμβάνουν πολύ σοβαρά υπόψη την ασφάλεια των δεδομένων και την ιδιωτικότητα, ως κριτήρια για την επιλογή παρόχων υπηρεσιών. Οι επιχειρήσεις επιλέγουν τη συμμόρφωσή τους με το πλαίσιο του Κανονισμού – αφού προηγουμένως πραγματοποιήσουν και το απαιτούμενο risk assessment & gap analysis για να εντοπίσουν τα σημεία προς βελτίωση – αποκτώντας έτσι ένα πολύ σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
  • TOP STORY
  • business tech
  • κουλτούρας
  • Αλεξάνδρα Βαρλά. GDPR αλλαγή
  • 7th Data Privacy and Protection Conference