Δυναμική αλλαγή στην ευρύτερη αγορά των αμερικάνικων σνακ καταγράφει η εταιρεία ανάλυσης δεδομένων αγοράς IRI, με έδρα το Σικάγο.
Η κατανάλωση σνακ στις ΗΠΑ έχει πλέον ξεφύγει από το διατροφικό πλαίσιο και αναδεικνύεται ως τρόπος ζωής και σήμα κατατεθέν της καθημερινότητας και του χαρακτήρα όσων τα καταναλώνουν. Για το 51% των Αμερικανών πολιτών, ο λόγος για την κατανάλωση σνακ είναι η «επιθυμία να προσθέσουν ενδιαφέρον» στην καθημερινή τους διατροφή.
Στα παραπάνω κοινωνικά συμπεράσματα κατέληξε το σεμινάριο «Snack Sensations around the world», όπου παρουσιάστηκε η ομότιτλη έρευνα από την επικεφαλής αναλύτρια αγοράς της IRI με ειδίκευση στις καταναλωτικές τάσεις, Σάλι Λάιονς - Γουάιατ.
Καθώς τα σνακ τείνουν να αντικαταστήσουν τα βασικά γεύματα της ημέρας, διαπιστώνεται ότι το 45% των Αμερικανών καταναλώνει τουλάχιστον τρία σνακ ημερησίως.
Αύξηση σε όλα τα κανάλια πωλήσεων – Νέες τάσεις σε γεύσεις και συσκευασίες
Ανοδική τάση καταγράφεται σε όλα τα κανάλια πώλησης σνακ, είτε μιλάμε για προγραμματισμένες ή αυθόρμητες αγορές λιανικής από επίγεια σημεία πώλησης, είτε για Q-Commerce (quick commerce, δηλαδή τάχιστες ηλεκτρονικές αγορές), που γίνεται κυρίως μέσω UberEats, DoorDash και GrubHub.
Μέσα στο 2022 αναπτύσσεται ραγδαία και η κατανάλωση σνακ ως εμπειρία (experiential testing) που προτείνεται από influencers, διαμορφωτές γνώμης και δημόσια πρόσωπα της αμερικανικής σκηνής.
Άλλωστε, από την έρευνα της IRI αποκαλύπτεται πως αυξάνεται ο ρόλος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για την προώθηση των προϊόντων.
Στις ΗΠΑ, οι καταναλωτές αναζητούν την ποικιλία στον κλάδο των σνακ.
Ταυτόχρονα, το 2021 σημειώθηκε αύξηση κατά 26% της προτίμησης για πολυσυσκευασίες. Σύμφωνα με την επικρατούσα τάση στην αγορά των ΗΠΑ, το 51% των καταναλωτών επιθυμούν τα σνακ να είναι και ωφέλημα για την υγεία, με έντονη τη ζήτηση για προϊόντα, υγρά ή στερεά, που έχουν αντιοξειδωτική δράση.
Επίσης, το 29% καταναλώνει σνακ στο πλαίσιο της ειδικής διατροφής που ακολουθεί.
Το 88% των Αμερικανών επιλέγει σνακ με κριτήριο τη γεύση.
Σημειώνεται ότι πρόκειται για αγορά με μεταλλασσόμενη τμηματοποίηση, ειδικά με τη διεύρυνση της έννοιας του σνακ για το αμερικανικό διατροφικό περιβάλλον.
Στην αγορά των σνακ στις ΗΠΑ, διαρκώς αναδεικνύονται νέες τάσεις, παραγκωνίζοντας τις υφιστάμενες.
Για την είσοδο στην αμερικανική αγορά σνακ και την αποκόμιση κέρδους από τις επιχειρήσεις που θα δραστηριοποιηθούν, απαιτείται αφενός η στενή παρακολούθηση της αγοράς και αφετέρου η ταχεία αναπροσαρμογή του προσφερόμενου προϊόντος.
Βιωσιμότητα, σνακ φυτικής προέλευσης και ανταγωνιστές
Η διάσταση της βιωσιμότητας εντάσσεται με διαφορετικούς τρόπους στην αγορά σνακ των ΗΠΑ. Για παράδειγμα, παρατηρείται προσπάθεια περιορισμού της σπατάλης τροφίμων, με τη χρήση υλικών που διαφορετικά θα κατέληγαν στην χωματερή, όπως στα τσιπς φρούτων Rind, στους χυμούς, τα smoothies και στα κράκερ Upcysled και στα μπισκότα Doughp.
Σε ό,τι αφορά τα φυτικής προέλευσης (Plant-Based) σνακ, εκείνα αφορούν μικρότερο αριθμό καταναλωτών.
Μόνο το 10% των Αμερικανών καταναλωτών αγοράζει συνήθως σνακ από υλικά φυτικής προέλευσης.
Ωστόσο, το συγκεκριμένο κομμάτι της αγοράς χρήζει παρακολούθησης, καθώς το 25% αυτού του τμήματος καταναλωτών φαίνεται διατεθειμένο να ξοδέψει περισσότερα χρήματα από τον μέσο όρο, προκειμένου να αγοράσει φυτικά σνακ.
Ακόμη, αξίζει να σημειωθεί ότι το 2021 στις ΗΠΑ σημειώθηκε αύξηση κατά 10% της αξίας των πωλήσεων σοκολάτας και κατά 11% της αξίας πωλήσεων γιαουρτιού, αγορών που ανταγωνίζονται ευθέως την κατηγορία των σνακ στις ΗΠΑ.
ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος