Business Tech
Μειωμένες κατά 10% οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη
Μειωμένες κατά 10% οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη
Μειωμένος κατά 10% ήταν ο όγκος των πωλήσεων smartphones το 1ο τρίμηνο του 2022, σε σύγκριση με την αντίστοιχη περσινή περίοδο. Συγκεκριμένα, τους τρεις πρώτους μήνες του 2022, οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη, περιορίστηκαν στα 41,7 εκατ. συσκευές (-3,5% σε ετήσια βάση). Ωστόσο, οι αναλυτές είναι αισιόδοξοι ότι η πορεία της αγοράς θα ανακάμψει, καθώς αποδίδουν την πτώση στο πλήγμα που επιφέρει στις πωλήσεις smartphones η ρωσική εισβολή στην Ουκρανία. Όπως τονίζεται σε σχετικό report της Canalys, «Το μεγαλύτερο μέρος της πτώσης στις πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη συνδέεται με τον πόλεμο στην Ουκρανία. Οι αποστολές στη Ρωσία και την Ουκρανία μειώθηκαν κατά 31% και 51% αντίστοιχα σε σύγκριση με το 1ο τρίμηνο του 2021». Πρακτικά, οι πωλήσεις smartphones στην Ευρώπη μειώθηκαν τους τρεις πρώτους μήνες του 2022 κατά μόλις 3,5% σε ετήσια βάση, αποδεικνύοντας ότι η ζήτηση παραμένει άθικτη και ισχυρή.

Αντίκτυπος του πολέμου

«Ο συνεχιζόμενος πόλεμος έχει οδηγήσει τον πληθωρισμό σε επίπεδο ρεκόρ και η εμπιστοσύνη των καταναλωτών αποδυναμώνεται. Η πραγματική δοκιμασία για την αγορά των smartphones θα έρθει τα επόμενα δύο τρίμηνα, όταν ο οικονομικός αντίκτυπος του πολέμου θα αρχίσει πραγματικά να γίνεται αισθητός» σχολιάζουν οι αναλυτές.

Οι κορυφαίοι πωλητές

Η Samsung βρέθηκε για το πρώτο τρίμηνο του 2022 στην πρώτη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς smartphones, με μερίδιο αγοράς 35%, καθώς η προσφορά άρχισε να ανακάμπτει για τα μοντέλα χαμηλής και μεσαίας κατηγορίας. Πάντως οι πωλήσεις της εταιρείας ήταν μειωμένες το εξεταζόμενο διάστημα κατά 9%. Η Apple, από την πλευρά της, κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση της ευρωπαϊκής αγοράς, με μερίδιο αγοράς 21% και άνοδο πωλήσεων κατά 1%, λόγω της ισχυρής ζήτησης για iPhone 13. Η Xiaomi κατέλαβε την τρίτη θέση, χάρη στη νέα της σειρά Redmi Note 11, ενώ η realme και η OPPO συμπλήρωσαν την πρώτη πεντάδα, επιτυγχάνοντας μερίδια αγοράς 5% και 4%, αντίστοιχα. Οι αναλυτές της Canalys σχολιάζουν ότι πλέον οι ανερχόμενοι κατασκευαστές καταφέρνουν να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους, εν μέσω μιας περιόδου μεγάλης αβεβαιότητας. Οι περιορισμοί της προσφοράς και η ποικίλη ζήτηση από αγορά σε αγορά έχουν δώσει ευκαιρίες σε νέα ονόματα να εισχωρήσουν στην αγορά και να πάρουν μερίδια στις πωλήσεις τα επόμενα τρίμηνα. «Ο ανταγωνισμός εντός του καναλιού είναι μεγάλος. Οι κατασκευαστές έχουν, από την πλευρά τους, μια μοναδική ευκαιρία να διαφοροποιήσουν τις προσφορές τους, δημιουργώντας πιο στενές σχέσεις με το κανάλι διανομής» σχολιάζει η Canalys.
  • TOP STORY
  • business tech
  • πωλήσεις
  • Ευρώπη
  • Canalys
  • smartphones
  • αναλυτές
  • ανερχόμενοι
  • κατασκευαστές