Retail
Εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εκμεταλλεύονται τον πόλεμο για αντιστάθμιση κλιματικών προσπαθειών
Εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εκμεταλλεύονται τον πόλεμο για αντιστάθμιση κλιματικών προσπαθειών

Τι αναφέρει έκθεση της InfluenceMap

Οι αμερικανικές εταιρείες πετρελαίου και φυσικού αερίου εκμεταλλεύτηκαν τις ενεργειακές ανησυχίες για τον πόλεμο στην Ουκρανία για να προωθήσουν τα προϊόντα ορυκτών καυσίμων τους ενώ αντιστέκονται στα ρυθμιστικά μέτρα για την κλιματική αλλαγή, σύμφωνα με ανάλυση. Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων αναφέρει ότι η δεξαμενή σκέψης InfluenceMap, με έδρα το Λονδίνο, ανέλυσε τις διαφημίσεις και τις δηλώσεις των εταιρειών τις εβδομάδες πριν και μετά τη ρωσική εισβολή στην Ουκρανία στις 24 Φεβρουαρίου. Όπως αναφέρετε, οι εταιρείες διέδωσαν «το παραπλανητικό μήνυμα» ότι οι πολιτικές των ΗΠΑ για την κλιματική αλλαγή ευθύνονται για την αύξηση των τιμών της ενέργειας και ότι η λύση ήταν περισσότερο πετρέλαιο και φυσικό αέριο που παράγονται στις ΗΠΑ. Καθώς οι δυτικές χώρες που εισάγουν ρωσικούς υδρογονάνθρακες έψαχναν για εναλλακτικές λύσεις για να κόψουν τους δεσμούς με τη Ρωσία, το InfluenceMap εντόπισε «μια ενεργή προσπάθεια από τη βιομηχανία πετρελαίου και φυσικού αερίου των ΗΠΑ να κεφαλαιοποιήσει τον πόλεμο στην Ουκρανία». Προώθησαν «πολλές απαιτήσεις πολιτικής σχετικά με τη συνεχή επέκταση του πετρελαίου και του φυσικού αερίου», παρά τον ευρέως τεκμηριωμένο ρόλο που παίζουν τέτοιες επιχειρήσεις στην ώθηση της θανατηφόρας παγκόσμιας κλιματικής αλλαγής, ανέφερε το InfluenceMap. Η ομάδα αναγνώρισε έναν από τους βασικούς παράγοντες στην προσπάθεια αυτή, ως το Αμερικανικό Ινστιτούτο Πετρελαίου (ΑPI), έναν οργανισμό λόμπι που έχει πολλές μεγάλες εταιρείες ορυκτών καυσίμων μεταξύ των μελών του. Το InfluenceMap εντόπισε, επίσης, μια αύξηση στον αριθμό των διαφημίσεων σχετικά με την ενέργεια και την ενεργειακή ανεξαρτησία από τις ΗΠΑ, που τοποθετήθηκαν μέσω μιας από τις σελίδες του API στο Facebook τις εβδομάδες πριν και μετά τη ρωσική εισβολή. Μία σειρά διαφημίσεων έλαβε σχεδόν 20 εκατομμύρια προβολές στην κοινωνική πλατφόρμα. Στην έκθεση η υπεύθυνη προγράμματος του InfluenceMap, Φέϊ Χόλντερ, δήλωσε πως «Ο τομέας κινητοποιήθηκε γρήγορα γύρω από τον πόλεμο στην Ουκρανία και τις υψηλές τιμές του φυσικού αερίου για να προωθήσει την ανάγκη για περισσότερη “αμερικάνικη ενέργεια”, συχνά στηριζόμενος σε δυνητικά παραπλανητικούς ή αμφισβητούμενους ισχυρισμούς». Ανέλυσε επίσης δημόσιες δηλώσεις στελεχών εταιριών πετρελαίου και φυσικού αερίου, διαπιστώνοντας ότι αρκετοί από αυτούς κατηγόρησαν δημόσια τις πολιτικές για την κλιματική αλλαγή ή προώθησαν την ενέργεια που παράγεται στις ΗΠΑ ως μέρος της λύσης στην ενεργειακή κρίση. Η έκθεση τεκμηριώνει περιπτώσεις όπου ανέφερε ότι ο τομέας είχε καταφέρει να εξασφαλίσει ορισμένες από τις απαιτήσεις του από την έναρξη της εισβολής, όπως τη δέσμευση των αρχών να επιταχύνουν τις εγκρίσεις για νέα έργα φυσικού αερίου. Στο μεταξύ, πολλές αναρτήσεις χρηστών στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης έχουν κατηγορήσει για την άνοδο των τιμών της βενζίνης και του αργού πετρελαίου τις αποφάσεις του Προέδρου των ΗΠΑ Τζο Μπάϊντεν να περιορίσει τις γεωτρήσεις και να σταματήσει το έργο του αγωγού Keystone XL ως μέρος του σχεδίου μετάβασης σε ενέργεια χαμηλών εκπομπών άνθρακα. Η ανακοίνωση του Μπάϊντεν στις 8 Μαρτίου 2022 για απαγόρευση των εισαγωγών ρωσικού πετρελαίου οδήγησε σε άλμα στις τιμές. Ωστόσο, αναλυτές είπαν στο Γαλλικό Πρακτορείο τον Μάρτιο ότι οι διακυμάνσεις στις τιμές της ενέργειας το 2022 οφείλονταν σε διάφορους παράγοντες, συμπεριλαμβανομένης της ανάκαμψης της οικονομικής δραστηριότητας μετά την πανδημία της Covid-19.
  • retail
  • ΗΠΑ
  • φυσικό αέριο
  • πόλεμος
  • εταιρείες πετρελαίου
  • εκμετάλλευση
  • αντιστάθμιση
  • κλιματική προσπάθεια
  • InfluenceMap