Retail
Πρώτη ζωική πρωτεΐνη σε ζήτηση τα θαλασσινά
Πρώτη ζωική πρωτεΐνη σε ζήτηση τα θαλασσινά

Στο 2,44% η μέση ετήσια αύξηση πωλήσεων

Η ζήτηση για προϊόντα θαλασσινών επανήλθε δριμύτερη το 2021, με αύξηση πωλήσεων κατά 12 δισ. δολάρια παγκοσμίως. Η ζήτηση αυξήθηκε σημαντικά τόσο στις ΗΠΑ, όσο και στην Ευρωπαϊκή Ένωση και στην Κίνα. Τα θαλασσινά αποτελούν πλέον τη βρώσιμη ζωϊκή πρωτεΐνη με τον μεγαλύτερο κύκλο εργασιών σε παγκόσμιο επίπεδο. Η συνολική αξία πωλήσεων έφθασε τα 164 δισ. ευρώ το 2021, με μεικτό ετήσιο μέσο όρο αύξησης 2,44% την τελευταία δεκαετία, σύμφωνα με την Παγκόσμια Χάρτα Θαλασσινών 2022, που εξέδωσε το ερευνητικό τμήμα της Rabobank. Υπερτριπλάσια η αξία πωλήσεων των θαλασσινών σε σύγκριση με το βοδινό κρέας, οκταπλάσια της αξίας των πουλερικών Η αύξηση πωλήσεων των θαλασσινών παγκοσμίως τα έχει φέρει σε μέγεθος κύκλου εργασιών 3,6 φορές της δεύτερης πιο δημοφιλούς ζωικής πρωτεΐνης προς κατανάλωση, δηλαδή του βοδινού κρέατος. Ακόμη, η αξία των πωλήσεων είναι οκταπλάσια εκείνη των πωλήσεων πουλερικών, μιας και είναι πολύ πιο ακριβή η τιμή των θαλασσινών ανά κιλό. Οι αναπτυσσόμενες χώρες παίζουν πολύ σημαντικό ρόλο στις εξαγωγές θαλασσινών. Στις αναπτυσσόμενες χώρες συγκαταλέγονται οι επτά από τους δέκα κορυφαίους εξαγωγείς. Πρώτος εξαγωγέας θαλασσινών είναι η Νορβηγία, δεύτερος ο Καναδάς και τρίτη η Ινδία, της οποίας ο τζίρος αφορά κατά 80% τις εξαγωγές γαρίδας προς τις ΗΠΑ. Αξίζει να σημειωθεί ότι οι συνολικές εισαγωγές των ΗΠΑ, της Κίνας, της Μεγάλης Βρετανίας και της Ευρωπαϊκής Ένωσης ξεπέρασαν τα 80 δισ. δολάρια για το 2021 και αποτελούν περίπου το μισό του συνολικού τζίρου του έτους. Η Ευρωπαϊκή Ένωση παραμένει ο μεγαλύτερος εισαγωγέας θαλασσινών. Μαζί με το Ηνωμένο Βασίλειο εισήγαγε εμπόρευμα θαλασσινών συνολικής αξίας 34 δισ. δολαρίων. Στις ΗΠΑ, αυξήθηκε για το 2021 η άνοδος πωλήσεων γαρίδας, καβουριού και ποικιλιών σολομού και οι συνολικές εισαγωγές ξεπέρασαν σε αξία τα 28 δισ. δολάρια, δηλαδή 8,6 δισ. δολάρια περισσότερα από τις εξαγωγές στην αρχή της ολοκληρωμένης πενταετίας (2016), κάτι που δείχνει τη διαρκώς αυξανόμενη εμπορική δυναμική του κλάδου. ΠΗΓΗ: FOODReporter Ελλάδος
  • retail
  • αύξηση
  • στοιχεία
  • ζήτηση
  • θαλασσινά
  • πρωτη ζωική πρωτεΐνη
  • Παγκόσμια Χάρτα Θαλασσινών 2022