Ουκρανία και αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα επηρεάζουν αρνητικά την αγορά
Κάμψη παρουσίασε το πρώτο τρίμηνο του 2022 η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών στη Δυτική Ευρώπη, ύστερα από μια μακρά περίοδο υψηλών πτήσεων.
Πάντως, σύμφωνα με την Canalys, οι πωλήσεις είναι πάνω σε σύγκριση με την περίοδο πριν το ξέσπασμα της πανδημίας, σημάδι ότι η αγορά «αντέχει».
«Η αγορά ηλεκτρονικών υπολογιστών στη Δυτική Ευρώπη αποδείχτηκε ανθεκτική τα τελευταία δύο χρόνια και προσαρμόστηκε γρήγορα στις περιστάσεις που επέβαλε η πανδημία. Η ζήτηση παραμένει ισχυρή, καθώς επανερχόμαστε στην κανονικότητα. Ωστόσο οι αναταράξεις στην εφοδιαστική αλυσίδα και η παγκόσμια ανησυχία που έχει προκαλέσει ο πόλεμος στην Ουκρανία πιέζουν την αγορά», σημειώνει η Canalys.
Από πλευράς εταιρειών, Lenovo και HP κυριάρχησαν στη Δυτική Ευρώπη, έχοντας σχεδόν ίδια μερίδια αγοράς.
Πιο συγκεκριμένα η Lenovo βρέθηκε στην πρώτη θέση, καθώς διέθεσε στη διάρκεια του 1ου τριμήνου του 2022, περί τις 4,1 εκατ. συσκευές, αποσπώντας μερίδιο 26% της αγοράς.
Η Lenovo κατατάχθηκε στη δεύτερη θέση, με πωλήσεις 3,9 εκατ. συσκευών, αποσπώντας μερίδιο 24%.
Η Dell, η Apple και η Acer είναι οι τρεις εταιρείες, που συμπληρώνουν την πρώτη πεντάδα των πιο δυνατών παικτών στην αγορά της Δυτικής Ευρώπης, με μερίδια 16%, 11% και 8% αντίστοιχα.
Οι δύο κορυφαίοι προμηθευτές - η HP και η Lenovo - βρέθηκαν σε απόσταση αναπνοής μεταξύ τους, στη διάρκεια του τριμήνου, με μερίδιο αγοράς 26% και 24% αντίστοιχα.
Για τη Lenovo, η περιοχή EMEA είναι η δεύτερη ταχύτερα αναπτυσσόμενη περιοχή της σε όρους εσόδων, μετά την Κίνα.
Η HP, παρά τη μείωση της ζήτησης για Chromebook, κατάφερε να αυξήσει τις αποστολές της σε premium συσκευές.
Μειωμένη η ζήτηση για tablets
Τέλος, η αγορά tablets στη Δυτική Ευρώπη υπέστη για τρίτο συνεχόμενο τρίμηνο πτώση, καθώς οι αποστολές μειώθηκαν κατά 22% ετησίως, στα 6,5 εκατομμύρια μονάδες.
«Η ζήτηση σε αγορές - κλειδιά έχει φτάσει στο απόγειό της, με αποτέλεσμα όλοι οι προμηθευτές να εμφανίσουν μειωμένες πωλήσεις», σχολιάζει η Canalys.
ΠΗΓΗ: NetFax Ελλάδος