Η αυξανόμενη χρήση καινοτόμων τεχνολογιών, όπως η επαυξημένη και η εικονική πραγματικότητα, θα ωθήσει τις εταιρείες από τους κλάδους του λιανικού εμπορίου, των καταναλωτικών αγαθών και του τουρισμού, που έρχονται σε άμεση επαφή με τους καταναλωτές, να αυξήσουν τις επενδύσεις τους, με στόχο να συνδυάσουν τον φυσικό και τον εικονικό κόσμο.
Διαφορετικά κινδυνεύουν να μείνουν πίσω από τις εξελίξεις, σύμφωνα με τα ευρήματα πρόσφατης παγκόσμιας μελέτης της Accenture.
Η μελέτη, η οποία εκπονήθηκε με δείγμα 11.000 και πλέον καταναλωτών από 16 χώρες, διαπιστώνει ότι ενώ το 64% των καταναλωτών είχε ήδη αγοράσει ένα εικονικό αγαθό ή είχε λάβει μέρος σε μια εικονική εμπειρία ή υπηρεσία το περασμένο έτος, το ποσοστό αυτό αναμένεται να αυξηθεί, καθώς το 83% δείχνει ενδιαφέρον να κάνει αγορές μέσω του metaverse.
Επιπλέον, το 42% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι στη διαδικασία αγοράς ενός φυσικού προϊόντος επισκέφθηκε εταιρείες λιανικής πώλησης στον εικονικό κόσμο για να λάβει συμβουλές, να πραγματοποιήσει μια πληρωμή ή να περιηγηθεί σε μια σειρά προϊόντων, ενώ το 56% των ερωτηθέντων σχεδιάζει να το κάνει μέσα στον επόμενο χρόνο.
Στους millennials, αυτά τα ποσοστά αυξάνονται σε 51% και 61% αντίστοιχα.
Σε ψηφιακούς χώρους το μεγαλύτερο μέρος της ζωής
Σύμφωνα με το Accenture Technology Vision 2022, «Meet Me in the Metaverse: The Continuum of Technology and Experience Reshaping Business, το 55% των καταναλωτών δηλώνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ζωής τους μετακινείται σταδιακά σε ψηφιακούς χώρους.
Σε απάντηση, η συντριπτική πλειοψηφία (90%) των στελεχών λιανικής αναμένει ότι οι κορυφαίοι οργανισμοί θα ωθήσουν τα όρια του εικονικού κόσμου για να τον κάνουν πιο πραγματικό, αυξάνοντας την ανάγκη για ομαλή και απρόσκοπτη πλοήγηση μεταξύ του ψηφιακού και του φυσικού κόσμου.
Επιπλέον, το 72% των στελεχών δηλώνει ότι το metaverse θα έχει θετικό αντίκτυπο στους οργανισμούς τους, με το 45% να πιστεύει ότι θα προκαλέσει μεγάλες αλλαγές.
Η μελέτη διαπίστωσε, επίσης, ότι το 50% των καταναλωτών αγοράζει ή θα ενδιαφερόταν να αγοράσει μια ταξιδιωτική εμπειρία, όπως περιήγηση σε αξιοθέατα ή διαμονή σε ξενοδοχείο.
Αυτό το ποσοστό αυξάνεται στο 55% για τους millennials, σε σύγκριση με το 29% για τους baby boomers.
Όσον αφορά τον τομέα διασκέδασης, το 54% των καταναλωτών δήλωσε ότι αγοράζει ή ενδιαφέρεται να αγοράσει εισιτήρια για μια συναυλία, μια παράσταση ή αθλητική εκδήλωση, που πραγματοποιείται σε ψηφιακό περιβάλλον.
ΠΗΓΗ: NetFax Ελλάδος