Οι κινήσεις που πρέπει να κάνουν άμεσα οι τουριστικοί επιχειρηματίες
Όταν πριν από κάποια χρόνια ακούστηκε ο όρος «αειφόρος τουρισμός», οι περισσότεροι επιχειρηματίες το αντιμετώπισαν ως κάτι… ακαδημαϊκό ή ουτοπικό ή πάντως όχι κάτι που αφορά το άμεσο μέλλον.
Ακόμα και όταν ο Παγκόσμιος Οργανισμός Τουρισμού (UNWTO), το 2015, ανακήρυξε το 2017 ως Διεθνές Έτος Αειφόρου Τουρισμού, όλα ακούγονταν εξαιρετικά θεωρητικά και σίγουρα όχι άμεσα υλοποιήσιμα.
Όπως, όμως, συνέβη και με άλλους τομείς, η πανδημία επιτάχυνε τις εξελίξεις και σε αυτό το θέμα. Οι ταξιδιώτες άλλαξαν τον τρόπο που σκέφτονται και σχεδιάζουν τα ταξίδια τους και μια από τις πιο διαδεδομένες προτεραιότητές τους είναι η υιοθέτηση φιλικών προς τον πλανήτη πρακτικών.
Οι επιχειρηματίες δεν είχαν παρά να αφουγκραστούν τις απαιτήσεις των ταξιδιωτών και να προσπαθήσουν να τις ικανοποιήσουν.
Ακόμα και τα μεγάλα και συχνά «δυσκίνητα» τουριστικά brands, μπαίνουν δυναμικά στη συμμόρφωση για αειφορία.
Η υιοθέτηση τέτοιων πρακτικών και από τους μεμονωμένους επιχειρηματίες, είναι πλέον μονόδρομος.
Στόχος της Accor το μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050
«Οι φιλικές προς τον πλανήτη προτεραιότητες θα πρέπει να υπαγορεύουν τις αποφάσεις του αύριο», δήλωσε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος της Accor, Sébastien Bazin, μιλώντας στο International Hospitality Investment Forum στο Βερολίνο.
Μάλιστα η γαλλική εταιρεία προσέλαβε πέρυσι τον Brune Poirson, πρώην μέλος του γαλλικού κοινοβουλίου και Υφυπουργό για την περιβαλλοντική μετάβαση, στη θέση του Υπεύθυνου Βιωσιμότητας, αναλαμβάνοντας τη δέσμευση για μηδενικό αποτύπωμα μέχρι το 2050.
Οι πρωτοβουλίες περιλαμβάνουν την ηλεκτροδότηση των ενεργειακών συστημάτων των ξενοδοχείων της αλυσίδας, εγκατάσταση φωτισμού LED χαμηλής κατανάλωσης ενέργειας και εξάλειψη του πλαστικού μίας χρήσης μέχρι το τέλος του τρέχοντος έτους.
Τι πρέπει να γίνει;
«Η κλιματική αλλαγή συνιστά πιθανότατα τη μεγαλύτερη πρόκληση για τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού τις επόμενες δεκαετίες», σημειώνει στην πρόσφατη έκθεσή της για τον τουρισμό η Alpha Bank.
Η μελέτη προτείνει την ανάπτυξη εναλλακτικών μορφών τουρισμού και νέων προορισμών, π.χ. τουρισμός σε ορεινές περιοχές, αγροτουρισμός, ιατρικός τουρισμός, οικοτουρισμός κ.λπ. ως μέσο για τη διαφοροποίηση των κινδύνων, που προκύπτουν από την κλιματική αλλαγή.
Είναι, επίσης, σημαντικό για τις τουριστικές επιχειρήσεις να επενδύσουν σε πράσινες υποδομές, να υιοθετήσουν βιώσιμες πρακτικές, όπως η χρήση φιλικών προς το περιβάλλον υλικών, η εφαρμογή προγραμμάτων εξοικονόμησης νερού και ενέργειας, η ανακύκλωση και η επεξεργασία των απορριμμάτων και η χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Παράλληλα, είναι σημαντικό να υποστηρίζουν τις τοπικές κοινωνίες, μέσω της προώθησης τοπικών προϊόντων και της πρόσληψης τοπικού προσωπικού.
Η μελέτη προτείνει την αξιοποίηση του σχεδίου ανάκαμψης η «Επόμενη Γενιά ΕΕ» (NGEU), που υιοθέτησε η Ευρωπαϊκή Ένωση για την καταπολέμηση των αρνητικών επιπτώσεων της πανδημίας, στο οποίο οι πρωτοβουλίες για την πράσινη και την ψηφιακή μετάβαση αποτελούν κορυφαίες προτεραιότητες.
ΠΗΓΗ: Hotel & Restaurant Daily Ελλάδος