Business Tech
Κάμψη στην παγκόσμια αγορά tablets το πρώτο τρίμηνο του 2022
Κάμψη στην παγκόσμια αγορά tablets το πρώτο τρίμηνο του 2022
Κάμψη παρουσίασε η παγκόσμια αγορά tablets και chromebooks το πρώτο τρίμηνο του 2022, σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα της περσινής χρονιάς, σύμφωνα με τα προκαταρκτικά στοιχεία της IDC. Πιο συγκεκριμένα, το πρώτο τρίμηνο της χρονιάς που διανύουμε διατέθηκαν στην αγορά 38,4 εκατ. tablets, με τις πωλήσεις να είναι μειωμένες κατά 3,9% σε ετήσια βάση. Να σημειωθεί, πάντως, ότι οι πωλήσεις διατηρούνται σε υψηλότερα από τα προ πανδημίας επίπεδα, ωστόσο η ανάπτυξη επιβραδύνεται, σημάδι ότι η αγορά επιστρέφει στην κανονικότητα. Κατακόρυφη ήταν η πτώση, που καταγράφηκε στην αγορά των chromebooks, με τις πωλήσεις το Q1 2022 να μειώνονται κατά 61,9% σε ετήσια βάση. Όπως σημειώνει στην ανάλυσή της η IDC, «καθώς η παγκόσμια αγορά tablets βρίσκεται σε πτώση, λόγω της χαμηλής ζήτησης σε ώριμες αγορές, παρουσιάζει ενδιαφέρον η είσοδος στις αναδυόμενες αγορές νέων παιχτών, ειδικά προμηθευτών smartphones, όπως είναι η realme, η OPPO και Xiaomi. Μπορεί τα μεγέθη τους να μην είναι τόσο μεγάλα, ώστε να δημιουργήσουν σοβαρές ανακατατάξεις, όμως η πανδημία και η αυξημένη ζήτηση βοήθησε τους συγκεκριμένους προμηθευτές να εκμεταλλευτούν την παρουσία τους στα κανάλια διανομής και να χτίσουν ένα οικοσύστημα, στο οποίο οι καταναλωτές έχουν πρόσβαση σε μία σειρά από προϊόντα του ίδιου brand, όπως για παράδειγμα η Apple». Όσον αφορά στις πωλήσεις chromebooks, οι αναλυτές της εταιρείας αναφέρουν ότι η μεγάλη αυτή κάμψη, που παρατηρήθηκε στο εξεταζόμενο διάστημα, δεν προκαλεί έκπληξη, δεδομένης της συσσώρευσης αποθεμάτων, λόγω της μειωμένης ζήτησης τα τελευταία τρίμηνα. Το απόθεμα αναμένεται να διατεθεί τους επόμενους μήνες και οι πωλήσεις να αυξηθούν όταν θα υπάρξει ξανά η ανάγκη για τηλεκπαίδευση. Το «top 5» της αγοράς tablets Την πρώτη θέση μεταξύ των κορυφαίων κατασκευαστών tablets, παγκοσμίως, το πρώτο τρίμηνο του 2022 κατέλαβε η Apple, με μερίδιο αγοράς 31,5%. Δεύτερη τερμάτισε η Samsung, με πωλήσεις που της εξασφάλισαν μερίδιο αγοράς 21,1%. Amazon, Lenovo και Huawei είναι οι τρεις προμηθευτές, που συμπλήρωσαν το «top 5» της αγοράς tablets, με μερίδια 9,6%, 7,8% και 5,8% αντίστοιχα. ΠΗΓΗ: NetFax Ελλάδος
  • TOP STORY
  • business tech
  • παγκόσμια αγορά
  • κάμψη
  • tablets
  • 1ο τρίμηνο του 2022
  • «top 5» αγοράς tablets