Business Tech
Η «μάχη» των smartphones- Πώς διαμορφώνονται οι προτιμήσεις των καταναλωτών
Η «μάχη» των smartphones- Πώς διαμορφώνονται οι προτιμήσεις των καταναλωτών
Στην κορυφή η Apple με μερίδιο 60% Ιστορικό υψηλό όλων των εποχών κατέγραψαν οι πωλήσεις premium συσκευών smartphones στην παγκόσμια αγορά το 2021. Οι πωλήσεις συσκευών με μέση τιμή πώλησης – χονδρικής – μεγαλύτερη των 400 δολαρίων, αυξήθηκαν 24% σε ετήσια βάση το 2021, σύμφωνα με έρευνα του «Market Pulse Service» της Counterpoint Research. Ο συγκεκριμένος ρυθμός ανάπτυξης ήταν υπερτριπλάσιος του αντίστοιχου με τον οποίο κινήθηκε η συνολική αγορά smartphones το περασμένο έτος και ήταν της τάξης του 7%. Η κατηγορία premium από μόνη της συνέβαλε στο 27% των παγκόσμιων πωλήσεων smartphone, το υψηλότερο μερίδιο που απέσπασε ποτέ, σύμφωνα με το Counterpoint’s Global Monthly Handset Model Sales Tracker. «Την ανάπτυξη της αγοράς premium smartphones το 2021 προκάλεσε ένα μείγμα παραγόντων, όπως η υψηλή ζήτηση για αντικαταστάσεις συσκευών και η δυναμική της αλυσίδας εφοδιασμού. Οι αναβαθμίσεις στο τμήμα προσιτών premium στις αναδυόμενες οικονομίες και η ζήτηση αντικατάστασης για συσκευές 5G στις προηγμένες οικονομίες συνέχισαν να οδηγούν την ανάπτυξη», αναφέρει η σχετική έκθεση σύμφωνα με την ιστοσελίδα sepe.gr. Η επιθετική στρατηγική των εταιρειών Σύμφωνα με τους αναλυτές, ο ανταγωνισμός στην προϊοντική κατηγορία των premium smartphones ήταν ιδιαίτερα έντονος το 2021. Κι αυτό γιατί κατασκευαστές, όπως οι Apple, OPPO, vivo και Xiaomi ακολούθησαν επιθετική στρατηγική το 2021, προκειμένου να αξιοποιήσουν το κενό στην αγορά premium smartphones, που άφησε η Huawei, ειδικά στην Κίνα και τη Δυτική Ευρώπη, ωθώντας την ανάπτυξη στην κατηγορία. Ένας ακόμη λόγος, που ώθησε την προϊοντική κατηγορία των premium smartphones σε άνοδο, είναι το γεγονός ότι οι παίκτες του οικοσυστήματος έδωσαν προτεραιότητα στις premium συσκευές, λόγω των αυξημένων περιθωρίων κέρδους των συγκεκριμένων smartphones. Ηγέτης της αγοράς Apple με μερίδιο 60% Από πλευράς κατασκευαστών, η Apple συνέχισε να ηγείται της αγοράς, με μερίδιο πωλήσεων 60%, για πρώτη φορά από το 2017, χάρη στις ισχυρές αναβαθμίσεις 5G για τις σειρές iPhone 12 και iPhone 13. Η καθυστερημένη κυκλοφορία των συσκευών Apple το 2020 ώθησε, επίσης, τη ζήτηση το 2021. «Η Apple, με την ισχυρή ισχύ της επωνυμίας της, βρίσκεται στην καλύτερη θέση για να κερδίσει τους premium χρήστες smartphone της Huawei. Αυτό αποδεικνύεται, επίσης, από την ανάπτυξη της Apple στην Κίνα, όπου το brand έφτασε το υψηλότερο ιστορικά μερίδιο αγοράς του το 4ο τρίμηνο του 2021», αναφέρουν οι αναλυτές της εταιρείας. Στη δεύτερη θέση η Samsung Οι πωλήσεις της Samsung αυξήθηκαν κατά 6% σε ετήσια βάση στην κατηγορία, με την εταιρεία να κατατάσσεται δεύτερη στην προϊοντική κατηγορία premium smartphones. «Το S21 είχε καλύτερη απόδοση από το S20, που επλήγη από την πανδημία. Η σειρά Galaxy Z Fold και η σειρά Flip, που κυκλοφόρησαν το 2ο εξάμηνο του 2021, είχαν επίσης καλή απόδοση, ειδικά στη Νότια Κορέα, τη Βόρεια Αμερική και τη Δυτική Ευρώπη. Ωστόσο, αυτά τα κέρδη αντισταθμίστηκαν λόγω της έλλειψης μιας νέας σειράς Note και μιας ανανέωσης της σειράς FE το 2021], σημειώνει η εταιρεία. Υπερδιπλασιάστηκαν οι πωλήσεις της OPPO και της vivo Στο μεταξύ, οι πωλήσεις της OPPO και της vivo υπερδιπλασιάστηκαν στο τμήμα premium το 2021, με αυξήσεις κατά 116% και 103% αντίστοιχα. Τέλος, τα κέρδη της Xiaomi, όπως παρατηρούν οι αναλυτές, οδηγήθηκαν από τη σειρά Mi 11, με την εταιρεία να συμπεριλαμβάνεται στη λίστα των πέντε κορυφαίων για το τμήμα premium σχεδόν σε όλες τις περιοχές, όπου δραστηριοποιείται. Ο ρόλος του 5G στις πωλήσεις premium smartphones Όσον αφορά την τεχνολογία σύνδεσης, το 5G έχει γίνει – σύμφωνα με τους αναλυτές – η τυπική προσφορά σε όλο το τμήμα των premium συσκευών. Ωστόσο, όπως παρατηρεί η εταιρεία και το 4G εξακολουθεί να έχει μερίδιο αγοράς. «Και στο μέλλον, το τμήμα premium, λόγω της ζήτησης για αντικαταστάσεις συσκευών σε όλες τις αγορές, είναι πιθανό να συνεχίσει να αυξάνεται και να ξεπερνά την παγκόσμια ανάπτυξη της αγοράς smartphones», αναφέρει η Counterpoint Research στην ανάλυσή της.
  • business tech
  • προτιμήσεις
  • smartphones
  • καταναλωτών
  • «μάχη»
  • διαμορφώνονται
  • Counterpoint’s Global Monthly Handset Model Sales Tracker
  • Apple
  • μερίδιο