Retail
Έρευνα PwC: Η νέα γενιά ηγετών των οικογενειακών επιχειρήσεων
Έρευνα PwC:  Η νέα γενιά ηγετών των οικογενειακών επιχειρήσεων

Οι προτεραιότητες και οι στόχοι τους

Σύμφωνα με τα ευρήματα της νέας παγκόσμιας έρευνας της PwC «NextGen 2022», κορυφαία προτεραιότητα για το 65% των μελών οικογενειακών επιχειρήσεων, που ανήκουν στην επόμενη γενιά (Next Gens), αποτελεί η ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Εκτενέστερα, ψηλά στις προτεραιότητες ιεραρχείται η βιωσιμότητα, με το 64% να επισημαίνει ότι η οικογενειακή τους επιχείρηση έχει την ευκαιρία να πρωτοστατήσει στην εφαρμογή βιώσιμων επιχειρηματικών πρακτικών, ενώ το 55% θέτει τη βιωσιμότητα στο επίκεντρο όλων των δραστηριοτήτων της επιχείρησης. Αξιοσημείωτο είναι, επίσης, το γεγονός ότι ποσοστό 71% αναγνωρίζει την ευθύνη της επιχείρησης στην αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και των συνεπειών της. Οι δεσμεύσεις για βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές Στην παγκόσμια έρευνα της PwC  «NextGen 2022», συμμετείχαν περισσότερα από χίλια μέλη οικογενειακών επιχειρήσεων της επόμενης γενιάς από 68 χώρες, με στόχο την κατανόηση και την καταγραφή των βασικών προτεραιοτήτων και των προκλήσεων που αντιμετωπίζουν. Παρά την πεποίθηση των NextGens ότι οι βιώσιμες επιχειρηματικές πρακτικές αποτελούν απαραίτητη προϋπόθεση για τη μακροπρόθεσμη επιτυχία, η έρευνα διαπιστώνει ότι σε βραχυπρόθεσμο ορίζοντα ίσως χρειαστεί να ενισχύσουν περαιτέρω τη δέσμευσή τους προς το συγκεκριμένο στόχο. Οι τομείς στους οποίους οι NextGens δηλώνουν ότι εμπλέκονται ενεργά περιλαμβάνουν, επί του παρόντος, την επίτευξη επιχειρηματικής ανάπτυξης (59%), τη διασφάλιση ότι η επιχείρηση προσφέρει τα σωστά προϊόντα και υπηρεσίες (50%) και την υιοθέτηση νέων τεχνολογιών (44%). Μόλις 28% των ερωτηθέντων δηλώνει ότι εργάζεται σήμερα με στόχο την ενίσχυση της επικέντρωσης στη βιωσιμότητα και στον αντίκτυπο της επιχείρησης, ενώ ποσοστό 72% δηλώνει ότι σκοπεύει να το πράξει στο μέλλον. Ομοίως, μόλις το ένα τέταρτο των NextGens δηλώνει ότι εργάζεται σήμερα για μετριασμό του περιβαλλοντικού αντικτύπου της επιχείρησής του, ενώ το 65% προτίθεται να συμπεριλάβει τέτοιες δράσεις στους μελλοντικούς σχεδιασμούς του.  Οι οικογενειακές επιχειρήσεις και οι γυναίκες της επόμενης γενιάς Οι γυναίκες της επόμενης γενιάς που συμμετείχαν στην έρευνα και κατέχουν ηγετικές θέσεις είναι πολύ λιγότερες (43%) από το αντίστοιχο ποσοστό ανδρών (59%). Ίσως δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι λιγότερες γυναίκες (66%) έχουν σαφή εικόνα για τις προσωπικές τους φιλοδοξίες, όσον αφορά τον μελλοντικό τους ρόλο στην οικογενειακή επιχείρηση, σε σύγκριση με τους άνδρες (79%). Επιπλέον, μόλις οι μισές γυναίκες (53%) δηλώνουν ότι ασχολούνται ενεργά με την επίτευξη επιχειρηματικής ανάπτυξης, στόχος που αποτελεί την κορυφαία προτεραιότητα, σε σύγκριση με το 69% των ανδρών.Οι γυναίκες διαδραματίζουν ενεργό σχετικά ρόλο, σε σύγκριση με τους άνδρες, σε τομείς όπως η βελτίωση των συνθηκών εργασίας (44% έναντι 46%), η ενίσχυση της επικέντρωσης σε επενδύσεις, που σχετίζονται με τη βιωσιμότητα και τον αντίκτυπο (33% έναντι 29%) και ο μετριασμός των περιβαλλοντικών επιπτώσεων των οργανισμών (27% έναντι 26%). Υπάρχουν, ωστόσο, ευκαιρίες για περαιτέρω ενίσχυση του ρόλου τους σε πολλούς από τους βασικούς τομείς προτεραιότητας.
  • TOP STORY
  • retail
  • έρευνα
  • επιχειρήσεων
  • ηγετών
  • Έρευνα PwC
  • nextgen
  • οικογενειακών