Retail
E.E.: Σταθερή αύξηση καταγράφει το εμπόριο αγροδιατροφικών προϊόντων
E.E.: Σταθερή αύξηση καταγράφει το εμπόριο αγροδιατροφικών προϊόντων

Τα προϊόντα με τις υψηλότερες εξαγωγικές αξίες

Η συνολική αξία του εμπορίου γεωργικών προϊόντων διατροφής της Ε.Ε. κατέγραψε ρεκόρ 328,1 δις ευρώ το 2021, σημειώνοντας αύξηση 7% σε ετήσια βάση. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα εμπορικό πλεόνασμα 67,9 δις ευρώ, που αντιπροσωπεύει αύξηση 8%, σε σύγκριση με το 2020. Προϊόντα υψηλής αξίας, όπως το κρασί, τα οινοπνευματώδη και τα λικέρ, η σοκολάτα και τα είδη ζαχαροπλαστικής, είχαν ισχυρές επιδόσεις, ενώ προϊόντα που σχετίζονται πιο άμεσα με το αγροτικό εισόδημα, όπως π.χ. το χοιρινό κρέας, τα γαλακτοκομικά προϊόντα και το σιτάρι επηρεάστηκαν από τις μειώσεις στις εξαγωγικές αξίες και είχαν μικρότερη απόδοση. Τα ευρήματα δημοσιεύθηκαν στη μηνιαία εμπορική έκθεση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για το έτος 2021. Τα αγροδιατροφικά προϊόντα στάλθηκαν κυρίως στο Ηνωμένο Βασίλειο, τις Ηνωμένες Πολιτείες και την Κίνα το 2021, με αυτές τις τρεις χώρες να αντιπροσωπεύουν το 42% του συνόλου των εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων. Οι εξαγωγές προς τις Ηνωμένες Πολιτείες αυξήθηκαν κατά 3 δις ευρώ ή 14%, λόγω των ισχυρών επιδόσεων του κρασιού (αύξηση 29%) και των οινοπνευματωδών ποτών (αύξηση 19%), που αντιπροσωπεύουν το ένα τρίτο του συνόλου των εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων της Ε.Ε. στη χώρα. Την ίδια ώρα, οι εξαγωγές στο Ηνωμένο Βασίλειο, που μειώθηκαν απότομα στις αρχές του έτους λόγω της αποχώρησης του ΗΒ από την Ε.Ε., επέστρεψαν σε κανονικά επίπεδα από τον Μάρτιο και παρέμειναν σταθερές από έτος σε έτος. Οι εξαγωγές προς την Κίνα μειώθηκαν κατά 550 εκατ. ευρώ ή 3%, κυρίως λόγω της μείωσης των εξαγωγών χοιρινού κρέατος (μείωση 31%) και βρεφικών τροφών (μείωση 18%). Κατά τα άλλα, ισχυρές επιδόσεις σημειώθηκαν στις εξαγωγές προς τη Νότια Κορέα (αύξηση 910 εκατ. ευρώ), την Ελβετία (αύξηση 815 εκατ. ευρώ) και τη Νορβηγία (αύξηση 562 εκατ. ευρώ). Μεγάλη αύξηση στις εξαγωγές κρασιού Το κρασί, τα προϊόντα με βάση τα δημητριακά, η σοκολάτα και τα είδη ζαχαροπλαστικής είχαν τις υψηλότερες εξαγωγικές αξίες και αντιστοιχούσαν στο 18% των συνολικών εξαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων της ΕΕ. Οι εξαγωγές κρασιού αυξήθηκαν κατά 3,2 δις ευρώ, τα προϊόντα με βάση τα δημητριακά κατά 714 εκατ. ευρώ και η σοκολάτα και τα είδη ζαχαροπλαστικής κατά 948 εκατ. ευρώ. Ενώ παραμένει το τέταρτο προϊόν με την υψηλότερη αξία, οι εξαγωγές χοιρινού κρέατος μειώθηκαν κατά πάνω από 900 εκατομμύρια ευρώ, τη μεγαλύτερη πτώση από οποιαδήποτε κατηγορία προϊόντων το 2021. Οι εισαγωγές και η αύξηση του ενεργειακού κόστους  Οι μεγαλύτερες αυξήσεις στις τιμές των εισαγωγών σημειώθηκαν για τους κόκκους σόγιας (αύξηση 1,5 δις ευρώ ή 30%) και τα άλευρα ελαιούχων σπόρων (αύξηση 1,5 δις ευρώ ή 24%), με αυτές τις δύο κατηγορίες προϊόντων να αντιπροσωπεύουν το 11% του συνόλου των εισαγωγών αγροδιατροφικών προϊόντων. Αυτό οφείλεται στην απότομη αύξηση των τιμών των εμπορευμάτων και στην αύξηση του ενεργειακού κόστους. Ειδικότερα, οι εισαγωγικές ποσότητες για τους κόκκους σόγιας και τα άλευρα ελαιούχων σπόρων μειώθηκαν κατά 3% και 1%, καταδεικνύοντας σαφή επίδραση των τιμών στην άνοδο των αξιών των εισαγωγών.
  • TOP STORY
  • retail
  • εμπόριο
  • Eurostat
  • Ε.Ε.
  • αγροδιατροφικά προϊόντα