Το διαδίκτυο και η «ευκαιρία» που πρόσφερε η πανδημία
Σημαντική αύξηση κατέγραψε κατά τη διάρκεια της πανδημίας η διανομή πλαστών και πειρατικών προϊόντων, σύμφωνα με μελέτη που εκπόνησαν από κοινού EUIPO και EUROPOL.
Η υγειονομική κρίση παρουσίασε νέες ευκαιρίες για το εμπόριο πλαστών και πειρατικών προϊόντων και οι εγκληματίες προσάρμοσαν τα επιχειρηματικά τους μοντέλα, ώστε να ανταποκρίνονται στη νέα παγκόσμια ζήτηση.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΟΣΑ και του EUIPO, οι εισαγωγές παραποιημένων και πειρατικών προϊόντων αντιπροσωπεύουν το 5,8% του συνόλου των προϊόντων, που εισέρχονται στην Ε.Ε. ( περίπου 119 δις ευρώ )
Τα ρούχα, τα αξεσουάρ και τα είδη πολυτελείας παραμένουν από τις πιο δημοφιλείς κατηγορίες για προϊόντα απομίμησης, που πωλούνται τόσο στο διαδίκτυο όσο και σε φυσικές αγορές.
Η διανομή απομιμήσεων βασίζεται κυρίως σε ψηφιακές πλατφόρμες, μια τάση που έχει ενισχυθεί από την πανδημία και την ευρεία διαδικτυακή κατανάλωση.